مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید نصرت الله احمدی

79
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام نصرت الله
نام خانوادگی احمدی
نام پدر ابوالفتح
تاریخ تولد 1339/03/29
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/01/02
محل شهادت شوش
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل بنياد مهاجرين
تحصیلات ديپلم
مدفن گناوه
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شرح زندگي :

    شهيد نصرت الله احمدي در يك روستاي بنام كلر متولد شد پس از رسيدن به سن 7 سالگي بعلت بي‌توجهي رژيم فاسد پهلوي به روستاها و به علت نبودن دبستان كه بشود در آن تحصيل كرد وي منزل يكي از بستگانش با متقبل مخارج به گناوه آمد به حدي خوش اخلاق و  خوش رفتار و حتي كمك به خيلي كارهاي منزل آنها مي‌نمود و اين قدر از كردار و رفتار ايشان راضي بودند كه پس از تهيه شدن امكانات خودمان در گناوه از الفت مهرباني وي خواستار ماندن او در همان منزل بودند .

    قبل از رسيدن به تكليف شرعي به مسائل روزه و نماز اهميت فراوان مي‌داد و آداب و مسائل اسلامي پيش از همه اعضاء خانواده با سن كم آشنايي داشت از اخلاق وي كليه خويشان و دوستان و همسايگان راضي و او را دوست مي‌داشتند و به مشكلات همسايگان كه به او مراجعه مي‌كرد ميرسيد و فرمان مي‌برد زمانيكه در سراسر شهرستانها تظاهرات و پياده روي‌ها شروع و ضمن خواندن درس در سنگر مدرسه با همسنگرانش فعاليت چشم گيري داشت تا اينكه انقلاب پيروز شد و در شكل گرفتن نظام جمهوري اسلامي از جمله همكاري رفراندم و يا انتخابات عضو. فعال بود تا ظهور خطوط باطله مي‌ديد همچون كوه استوار در مباحث و مجالس و مدارس پيرو خط امام مبارزه مي‌كرد .

     پس از جنگ تحميلي و تربيت بنياد جنگ زدگان به خدمت مشغول و شبانه روز ديگر در منزل ديده نمي‌شد گاهي پدر و مادر مايل ملاقات در حد تسكين آنها بيشتر وقت صرف نمي‌كرد با حوصله عجيبي و رفتار متينش خدمت به اجتماع مي‌كرد و نتوانست خود را به اين خدمت قانع كند و عازم جبهه شد .

    پس از 40 روز در جبهه بستان برگشت به منزل و محل كاري خود بنياد جنگ زدگان و دگر بار عازم جبهه شد و دل فتح آشكار از جان  نثاران و سربازان صف شكن و افتخار آفرين كشور و خانواده خود گرديد و با آن معشوقي كه شوق مي‌ورزيد يعني به لقاء الله پيوست و آخرين برگ تقديم را 2/1/1361 ورق زد و ...  
    ادامه مطلب
    «قسم به عصري كه انسان در زيانكار و خسران است مگر كساني كه ايمان آورده‌اند (به الله) و عمل صالح  و شايسته انجام دادند و توصيه به حق و توصيه به صبر و شكيبايي كردند »

     

    سلام به پيشگاه رهبر انقلاب كه چنين مبارزه‌اي را به ما آموخت و شرف عطوفت به ما عطا فرمود ، سلام بر حسين شهيد سرور مجاهدين اسلام ، سلام بر پيروان خط امام و مادر گرامي خود مي‌رسانم  . مادر عزيزم كه بعد از خدا و امام بت‌ شكن خميني كبير مهربانترين و عزيزترين موجود نزد من هستي و من به وجود تو افتخار مي‌كنم كه چنين فرزندي را تربيت كردي كه افتخار اسلام باشد سلام به پدر گرامي و برادران عزيزم مي‌رسانم .

    مادر جان راهي كه من انتخاب كردم و با حقيقت و درستي است از شما خواستارم كه امام امت آن مجاهد كبير و عصاره حسين ابن علي (ع) و رهبر انقلاب خميني بزرگ را ياري نماييد و او را تنها نگذاريد كه ياري امام  قرآن و اسلام است و او از جدش امام زمان حضرت مهدي الهام ميگرد و سخنان آن براي هر مسلمي اميد بخش مي‌باشد .

    مادر جان امام امت خميني كبير به من درس آموخت كه پاي خود را جاي پاي ياران حسين بن علي (ع) بگذارم . چه كشته شوم و چه سالم برگردم مادر براي تو افتخاري بس بزرگ است . مادر جان اگر من شهيد شدم برايم گريه نكن زيرا اين جانب نصرت الله احمدي پاسدار اسلام و قرآن كه مي‌خواهم با دشمن خونخوار بجنگم و پرچم اسلام را بر تمام كشورهاي جهان برپا نمايم . باز هم حمد و ستايش خدا را كه مرا از گل آفريد و از روح خود در من دميد و نسل آدم را از آبي پست كه شيره جان است بيار است و به راهي نشان داد و دستور اين عقل و شعوري و ادراكي تا خود انتخاب گر راه خود باشد و من شكرانه اين نعمتهاي الهي خود را بنده ذليل و ناتوان در مقابلش مي‌دانم و بر خاك سجده زده و او را ستايش مي‌كنم  و اوست كه جان مي‌دهد و اگر بخواهد جان مي‌گيرد.

     امام عزيز من ميدانم و برايم روشن است كه تو نائب امام زمان (عج) و فرزند حسين بن علي (ع) هستي و معتقدم كه تو امام از خدا وحي مي‌گيري  و حال كه نداي هل من ناصرو ينصروني سر داده‌ي براي اسلام ، من به نداي تو اي امام لبيك گفته و براي احياي اسلام اين جان من چه ارزش مي‌تواند داشته باشد . و تو اي امام من جز اصحاب خودت قبول فرما و قيامت كبري شفيع من باش . و تا در گذشته كنجكاو بوده‌ام و جاهل ، و تو اي امام به ما زندگي دوباره دادي و راه راست را نشانمان دادي و همچنين راه مقاومت و سعادت را من به خاطر يك اصحاب از تو مي‌خواهم كه دعايم كني كه اين سعادت كه همان شهادت است در اين جبهه مقدم نصيبم گردد و بروم و به مبداء حركتم ، آنجايي كه ترازوي برپاست و عدالتي و نور الهي .

    اي امام مي‌دانم و بدان كه تو ياور زيادي داري اي كاش كه خداوند متعال     صد بار ، هزار بار ، ميليارد بار به من جان مي‌داد كه جانم را فداي اسلام و قرآن محمد (ص) و تو مي‌كردم اي خميني كبير اي رهبر رهايي مظلوم از زير بار ظلم و درود فراوان به ملت شهيد پرور ايران و روحانيت مبارز و همشهريان عزيز و گراميم خدايا با انقلاب اسلامي ما را جهاني بگردان .

    با عرض پوزش باز هم مزاحم اوقات شريفتان مي‌شوم اگر لياقت آنرا پيدا كردم و ارزش آن را داشتم كه ادامه دهنده راه شهيدان باشم و به سوي جايگاه هميشگي و علاقه زندگيم به سوي خداي منان پرواز كنم در تشييع جنازه‌ام عكس پير جماران آن اسطوره تقوا و معرفت رهبر كبير انقلاب بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و آنكه با ظلم ستم به مبارزه برخاست و آنرا ريشه كن كرد و تا قطع ريشه آخر به ياري خدا ادامه مي‌دهد و شما ملت شهيد پرور ايران و برادران و خواهران همشهريم او را در ادامه راهش ياري كردن اسلام تنها نگذاريد تا خداوند از شما راضي باشد و مرا بدون غسل  و كفن دفن كنيد چون سرور شهيدان و رهبرم حسين (ع) را بدون غسل و كفن و دفن كردند .

    من پيرو ولايت فقيه‌ام و شما از آن دعوت مي‌كنم و بر مزار عكسم رهبرم را نصب كنيد تا او را هميشه ياورم باشم و توصيه آخر به پدر و مادر مهربانم ـ اگر من شهيد شدم و لياقت نام شهيد را يافتم و ديگر در بين شما نبودم ناراحت نباشيد و مايه افتخار است براي من و شما و مي‌دانم كه ناراحت هستيد ولي در بين برادران و خواهران گريه نكنيد كه من در مقابل دوستانم خجالت ميكشم و از شما خواهش مي‌كنم براي من لباس سياه نپوشيد كه قلبم را سياه مي‌كند از تمام دوستان و خويشاوندان هم تقاضا دارم كه برايم لباس سياه  به تن نكنند بلكه شادي كنند متشكرم از شما .

    عروسي شهادت است سفيد گلوله عقد مرا خواهند خواند و با پوششي از خون تا سرخ و قلقله شادي و بارش نقل سرب در سنگر عروسي شهادت را به آغوش خواهم كشيد و در همهمه تشييع كنندگان پيكرم كه اتومبيل تابوتم گلباران مي‌شود . من اين پيام را مي‌رسانم كه خون ، شهادت است .

     

    زنده را زنده را نخوانند كه مرگ پي اوست

        بلكه اي كه بر تربت ما مي‌گذاري همت خواه

    زنده است شهيدي كه حياتش زقفاســت

        كه زيــارت كــه زنـدان جهــان خـواهـد بــود

    بر فلك تنــد رو هــر كه تو را ديـد گفـت :

       بـــرگ گـــل ســرخ را بــاد كجــا مـي‌بــــرد

     

    از پدر و مادرم مي‌خواهم كه حلالم كنند پدر جان من حق پدري را ادا نكرده‌ام  ترا به امام زمانم ببخش مادر جان شيرت را حلالم كن اگر حلالم نكني گرفتار خواهم شد و سلام بر شما  خواهران و برادران عزيزم ترا به خدا قسمتان مي‌دهم خميني را تنها نگذاريد ادامه دهنده راه شهيدان باشيد اگر بدهكاري دارم بپردازيد از پولهاي خودم مقداري از آنها را خرج مريضي خواهرم . از كتابهايم برادران عزيز استفاده و اقوام و خويشاوند آن حلال بودي مي‌خواهم سلام همه را مي‌رسانم .

    درود بر خميني بزرگ ، سلام بر شهيدان ، مرگ بر آمريكا

    اگر جسدم گير آمد مرا در قطعه شهداي گناوه پهلوي ديگر همسنگرانم به خاك بسپاريد . براي طول عمر امام دعا كنيد . خدايا ، خدايا تا انقلاب مهدي (عج) خميني را نگهدار .

    «انا الله و انا اليه راجعون»

     

    «همه از اوئيم و بازگشت همه به سوي اوست »

     

     

    والسلام برادر كوچك شما

    نصرت الله احمدي
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارگناوه
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x