مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید فلكناز صالحی

654
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام فلكناز
نام خانوادگی صالحي
نام پدر حيدر
تاریخ تولد 1349/01/03
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1363/12/21
محل شهادت جنوب
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات بي سواد
مدفن نظرآقا
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    زندگينامه شهيد فلك ناز صالحي

    شهيد فلك ناز صالحي در سال 1349 در خانواده اي مذهبي و متدين در روستاي نظرآقا از توابع شهرستان دشتستان ديده به جهان گشود شجاعت و فداكاري از خصوصيات اين شهيد بوده اين شهيد علاقه زيادي به درس و مدرسه داشت اما متأسفانه امكانات كافي براي او مهيا نبود . اوقات فراغت خود را در مسجد و با مطالعه پر مي كرد . بوسيله معلمين و روحانيون با امام آشنا شد و علاقه زيادي به ايشان پيدا كرد .  به روحانيون علاقه داشت و پاي صحبت آنها مي نشست و با گروه سياسي موافق انقلاب همكاري داشت و در عوض به مخالف با گروه هاي سياسي مخالف انقلاب مي پرداخت در نمازهاي جمعه و جماعت شركت مي كرد . ارادت خاصي نسبت به اهل بيت داشت . هميشه  قرآن مي خواند و راز و نياز مي كرد به حق الناس بها مي داد و حقوق ديگران را رعايت مي كرد و مردم هم او را خيلي دوست داشتند . گرچه سن كمي داشت ولي آرزوي بزرگ شهادت را داشت هميشه مي گفت اي كاش من جاي شهدا بودم آرزو داشت به جبهه برود و كسي مانع او نشود و سرانجام به جبهه رفت و مسئول جمع آوري كمكهاي مردمي شد هميشه اين تذكر را به خانواده مي داد كه نگذاريد اسلحه اش بر روي زمين بيفتد . چندين بار مجروح شد و در بيمارستان سعدي شيراز و در اصفهان مداوا شد در اولين مرحله كه به جبهه رفت با حال مجروح به خانه برگشت تا اين كه به شهادت رسيد و به وسيله برادرش مطلع شديم كه شهيد شده است و بالاخره با تشييع جنازه بي نظيري تا روستايش بدرقه شد و به خاك سپرده شد .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ويژگيهاي شهيد فلكناز صالحي

    از دوران بارداري او چيزي به ياد ندارم فقط از خداوند بزرگ و مهربان فرزند سالمي را آرزو داشتم كه در آينده بتواند خدمتگزاري صديق براي اسلام و مردم مسلمان باشد خداوند كريم هم لطف خود را شامل حال ما نمود و فلكناز را به ما عطا كرد در مراسم نامگذاري او هم پدرش چون علاقه زيادي به او داشت و نوزاد خوش سيمايي بود اسم او را فلكناز گذاشت به ياد ندارم كه ايام ولادت او مصادف با ايام خاصي باشد در دوران كودكي او از مراقبتهاي شديدي مي كرديم هم پدرش و هم من از او بيش از اندازه مواظبت مي كرديم تا اين كه بچه رشد نمود در دوران كودكي آداب معاشرت و رفت و آمد را به او ياد داديم كم كم به مكتب خانه رفت و قرآن را فرا گرفت و نماز را به او ياد داديم . با توجه به وضعيت اقتصادي ما نتوانستيم شرايط لازم را براي آموزش او فراهم نمائيم فقط خودش علاقه به مدرسه رفتن داشت و در سن شش سالگي در دبستان رودكي نام نويسي كرد به موقع در مدرسه حضور مي يافت و تكاليفش را انجام مي داد در بين همكلاسيها و دوستانش نمونه بود از اخلاق و رفتار منحصر به فردي برخوردار بود به تعاليم روح بخش قرآن كريم علاقه داشت و از كودكي در او عجين شده بود در خانواده اخلاق و رفتارش بسيار خوب بود به ياد ندارم كه ما از او ناراحت شده باشيم با برادر و خواهرانش بسيار خوب بود در كارها به همه كمك مي كرد پر جنب و جوش بود . قبل از اينكه به مدرسه برود براي خود كيف و دفتر آماده كرده بود و روز شماري مي كرد تا مدرسه شروع شود بعد از اينكه به مدرسه رفت ما كه سواد نداشتيم به او كمك كنيم ولي خودش به موقع تكاليفش را انجام مي داد به نحوي كه معلمان و اولياء مدرسه از او راضي بودند همكلاسيهايش از او راضي بودند گاهي نشد كه از شكايتي كرده باشند او در طول دوران تحصيلش ترك تحصيل نكرده بود مگر زماني كه كلاس دوم و آن هم به خاطر حضور در جبهه هاي حق عليه كه ديگر نتوانست ادامه دهد الان مدارك تحصيلي او در مدرسه هاي نظرآقا وجود دارد او علاوه به انجام تكاليف مدرسه در كارهاي كشاورزي به پدرش

    كمك مي كرد در كارهاي خانه مرتب به ما ياري مي رساند به نحوي كه همه ما اهل منزل از او راضي بوديم او احترام همه ما را داشت او اوقات فراغتي نداشت چون يا در مدرسه بود يا در كنار پدرش به كارهاي كشاورزي و كارگري مي پرداخت و اگر فراغتي مي يافت به مسجد مي رفت و گاهگاهي هم در زمان ورزش به ورزش مي پرداخت نمازش را به موقع در مسجد به جاي مي آورد او فرد آرام ، متين در عين حال بسيار  جدي و كوشا بود در كمارهاي مشاوري امين و پر حوصله بود مردم را دوست داشت و آنان را ولي نعمت خود و انقلاب مي دانست . او از طريق مجالس وعظ و سخنراني با افكار امام خميني آشنا شد و از وقتي كه امام را شناخت عاشقش شد او را رهبر همه جهان اسلام مي دانست و دوست داشت انقلاب و اسلام به رهبري حضرت امام سراسر گيتي را فرا گيرد و زمينه ظهور منجي عالم بشريت حضرت مهدي موعود (عج) گردد . او انقلاب و امام را فرشته نجات از ظلم و جهل جاهليت مي دانست روحانيتي را كه در خط امام و انقلاب بودند دوست مي داشت و از آنان حمايت مي كرد او مخالف گروههكهاي الحادي بود و از هر طريق ممكن با آنان به مبارزه بر مي خواست . او نهادهاي مانند بسيج و سپاه و ــــ را فرزند انقلاب مي دانست و براي آنان احترام قائل بود . صداقت ، شجاعت و امنت داري ، وفاي به عهد و كمك به ديگران از ويژگيهاي اين شهيد عزيز بود . نسبت به انجام واجبات بسيار حساس بود و هميشه در نمازهاي جمعه شهرستان شركت مي كرد . در خصوص ارادت و شناخت و محبت او به اهل بيت بسيار زياد بود در تمام مراسمات مذهبي علي الخصوص شب هاي تاسوعا و عاشورا و شبهاي قدر راز و نياز او با خداوند كم نمي شد تمام صبحها بعد از نماز صبح با آواز بلند قرآن مي خواند با توجه به تعالين روح بخش قرآن تحول عظيم در نهاد و وجود او پيش آمده بود دفاع را حق ملت ايران مي دانست و جوانان و هم سن و سالان خود را تشويق به حضور در جبهه مي كرد او به دليا سن پائين به خدمت سربازي نرفت ولي چندين بار به جبهه اعزام شد براي اولين بار در سن 14 سالگي به جبهه رفت و دفاع را حق ملت ايران مي دانست او در بسيج محل به جمع آوري وسايل و امكانات و ارسال آن به مناطق جنگي بسيار فعال بود او در جبهه از صداقت و رفاقت رزمندگان صحبت مي كرد بالاخره در جبهه مجروح شد و مدتها در بيمارستان سعدي شيراز بستري بود و دلش با رزمندگان در جبهه بود و بارها آرزوي شهادت مي كرد هر وقت شهيدان را تشييع مي كردند چهره اش بر افروخته مي شد و غبطه مي خورد كه چرا ديگران گوي سبقت را از او ربوده اند تا اينكه بالاخره به آرزويش كه همان شهادت بود رسيد ما هم از اينكه فرزندمان در راه جبهه و اسلام فدا كرده ايم افتخار مي كنيم هر وقت دلمان برايش تنگ مي شود به ياد مصائب حضرت زينب در روز عاشورا مي افتيم ديگر سختي هاي دوري از او را فراموش مي كنيم و مسئولين هم بايد بيشتر به فكر رزمندگان باشند آناني كه يادگاران هشت سال دفاع هستند در اين زمينه خون دل مي خورند .

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارنظرآقا
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x