مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عبدالحسین گلزار

655
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عبدالحسین
نام خانوادگی گلزاری
نام پدر محمد حسن
تاریخ تولد 9/6/39
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/2/10
محل شهادت منطقه عملياتي فكه
نوع عضویت سرباز وظیفه
تحصیلات دیپلم
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • زندگی نامه شهید :

    بسم رب الشهداء

    شهيد عبدالحسن گلزار سال 1339 در روستاي گندم ريز از توابع دشتستان در خانواده اي مذهبي و مومن چشم به جهان گشود در همان كودكي فردي با هوش و خوش اخلاق بود پس از دوران كودكي بعلت نبودن مدرسه در زادگاهش به روستاي همجوار (سمل ) رفت و تا كلاس سوم ابتدايي درس خواند هنگامي كه در زادگاهش مدرسه تاسيس شد رد آنجا به مدرسه رفت و كلاس چهارم را نيز پشت سر گذاشت سپس همراهخ خانواده از روستا به برازجان مهاجرت كردندو شهيد به تحصيل ادامه داد و دوره راهنمايي را با موفقيت پشت سر گذاشت سال دوم دبيرستان بود كه انقلاب اسلامي به اوج خود رسيد . او نيز همراه با هم كلاسي هايش به نداي امام لبيك گفتند و با تعطيل كردن مدرسه در تظاهرات عليه طاغوت ظركت كردند و در پيشبرد انقلاب اسلامي گام موثري برداشتند. در خردادماه 1360موفق به اخذ ديپلم در رشته بهداشت محيط شد و در اوايل ديماه 60 به خدمت مقدس سربازي رهسپار گرديد و دوره آموزشي خود را در كرمان باتمام رسانيد. شهيد گلزار چون علاقه خاصي به جبهه داشت آرزو مي كرد كه در خط مقدم جبهه با مزدوران بعثي صهيونيستي بجنگد لذا پس از پايان دوره اموزشي در تاريخ 5/1/1361 عازم جبهه شوش شد ودر پشت سايت 4و5 مشغول نبرد با مزدوران عراقي گرديد . شهيد گلزار در هناگم نبرد چندين بار موفق به شناسايي و ضربه زدن به دشمنان شد .با شروع عمليات پيروزمندانه بيت المقدس او نيز همراه ديگر ياران دلاورانه در حمله شركت كرد و پس از حماسه ها و از خودگذشتگي ها فروان سر انجام در مورخه 10/2/1361 در جبهه شوش بر اثر تركش خمپاره بعثيون متجاوز به فيض عظيم شهادت نائل شد .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    بسم رب الشهداء

    خاطره خواهرشهيد عبدالحسن گلزار :


    ايشان فردي مومن وبا تقوا بود با خستگي بيگانه بود يعني در مقابل مشكلات هميشه مقاوم وصبور بود و روحيه اي بالا داشت هميشه ما را به انجام واجبات الهي وفرايض ديني وبه جا آوردن نماز و روزه تشويق مي كرد ايشان عضو پايگاه كربلا بود من به عنوان خواهر شهيد مي خواهم كه مردم هميشه هوشيار باشند و بدانند كه مادران وپدران شهيد درخت اين انقلاب را با خون عزيزترين كسان خود ابياري كرده اند پس بايد هميشه در صحنه حضور داشته باشيم

     

    خاطره مادرشهيد عبدالحسن گلزار :


    فرزندم در سال 1339 در برازجان به دينا آمد نامش را خودم انتخاب كردم او را بسيار دوست داشتم و دوست خواهم داشت در ارتباط با تحصيلات فرزندم بايد بگويم كه ايشان براي درس و تحصيل اهميت زيادي قائلبود ايشان بعداز به پايان رساندن دوره دبيرستان راهي جبهه شد ند فرزندم عزيزيم چندين بار از جچبهه براي ما نامه نوشت و در مورد حجاب ،قرآن د رنامه هايش زياد مي نوشت .

    هنگامي كه خبر شهادت فرزندم را از طريق بنياد شيد فهميدم همسرم در منزل نيودند و زماني كه ايشان برگشتند خيلي خوشحال بودن و خبر قبولي عبدالحسن در نيروي هوايي را برايمان آورد و من نيز خبر شهادت عبدالحسن عزيزم را به ايشان دادم . در حقيقت خبر شهادت فرزندم و خبر قبولي ايشان در نيروي هوايي همزمان با هم شد.

    .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x