مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عبدالحسن عبادی

630
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عبدالحسن
نام خانوادگی عبادي
نام پدر عبود
تاریخ تولد 1333/01/30
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/07/30
محل شهادت بهرگان
مسئولیت -
نوع عضویت ساير(بمباران)
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن هنديجان
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    شهيد عبدالحسن عبادي در سال 1333 در آبادان واقع در محله نهر مجري در يك خانواده اي مذهبي به دنيا آمد . پدرش  از قشر زحمتكش كشاورز و صياد  بود و در به دست آوردن روزي حلال بسيار تلاش مي كرد .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    روحيات معنوي و تقيدات مذهبي :

    شهيد عبادي با حضوري فعال در مساجد و اماكن مذهبي و دستجات زنجير و سينه زني محبت خود را نسبت به اهل بيت نشان مي داد و با ثبت نام و فعاليت كردن در بسيج و شركت در راهپيماييها عشق و ارادت خود را به امام و انقلاب ابراز مي كرد . با شروع جنگ تحميلي با ديگر برادران صياد و لنجداران ، جهت كمك به جابجاي شهروندان آباداني و حمل مهمات به رزمندگان تلاش بسيار مي كرد .

     

     

    وضعيت تأهل :

    شهيد عبادي متأ هل و داراي سه فرزند دختر مي باشـد كه هر سه آن نيــــز متأ هل مي باشند و در شهرهاي استان خوزستان مي باشند .

     

    رو حيات اخلاقي و رفتاري شهيد :

    شهيد عبادي فردي مؤمن و متقي و با حجب و حيا بود و هميشه در امورات خانه به همسر و مادرش كمك مي كرد . در روستا به علت نبود آب لوله كشي و استفاده از آب انبار و آب چاه كه معمولاٌ وظيفه زنان بود به همسرش كمك مي كرد و اين باعث تعجب اهالي روستا شده بود . با تمام همسايه ها به خوبي و مهرباني رفتار مي كرد و در كارهاي كشاورزي و باغداري به همسايه ها كمك مي كرد ، با وجود اين كه خودشان در مضيـقه مالي بـودند ولـي هميـشه تا آنجـا كه در توانـشان بود به ديگران كمـك مي كردند .در هنگام برخورد با نامحرم با متانت و حيا رفتار مي كرد و هيچ وقت هنگام صحبت با نامحرم به صورت او نگاه نمي كرد ،با وجود اين كه بيشتر از دو سال در روستا زندگي نكرد ولي تمام همسايه ها و اهل روستا از او خاطراتي خوب دارند .

     

    گفتگو با مادر شهيد عبادي :

    عبدالحسن براي من فرزندي نمونه بود كه هر رفتار خوبي كه از وي انتظار داشتم در وجود او نهفته بود . او هميشه راستگو بود و از محبوبيت خاصي در خانواده و فاميل برخوردار بود ، با وجود اين كه در كودكي پدرش را از دست داده بود به دليل فقر و نداري از طريق حصير بافي و جارو بافي مخارج زندگيمان را تأمين مي كردم و آنها هيچ گله و شكايتي از اين زندگي نداشتند و هميشه خدا را شكر مي كردند . عبدالحسن از همان كودكي سعي مي كرد در امرار معاش خانواده كمك خرج من باشد و به همين خاطر مدرسه را رها كرد و به شغل صيادي در كنار داييهايش پرداخت .

     

    خاطره اي از زبان يكي از همسايه ها ي شهيد عبادي :

    مرد همسايه اش مي گويد : وقتي در گذشته با هم به كارگري مي رفتيم عبدالحسن بعد از اين كه دست از كار مي كشيديم او از هر كاري نمازش را مي خواند و بعد به  استراحت و غذا خوردن مي پرداخت ، چون اغلب اوقات به دريا ميرفت و صياد نيز بود براي ما همسايه ها هم هر وقت كه از دريا مي آمد ماهي مي آورد و به ما همسايه ها نيز مي داد وقتي ما مــــــــي خواستيم حساب كنيم او راضي نمي شد و مي گفت : در عالم همسايگي به هم نياز پيدا مي كنيم و اين حق همسايه هست .

     

    از زبان ديگر همساية شهيد كه مي گويد :

    شهيد عبادي برادر مهاجر عرب زباني بود كه همراه با خانواده و اقوام خود در همان اوايل جنگ در امام حسن سكونت كرد و به خاطر اخلاق ورفتار حسنه اي كه داشت خيلي زود در دل همسايه ها جا باز كرد . شهيد انسان شريفي بود كه شرافت و مردانگي را در برخورد با همسايه ها و كمك به آنها در كار بنايي و ساختماني و كندن چاه براي آب روستا به اثبات رسانيد .

    يكي از خصوصيات بارز او كه از رفتار امير مؤمنان نشأت گرفته بود كمك به خانواده و خو
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارهنديجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x