مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عبدالحسن حاجی نژاد

26
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عبدالحسن
نام خانوادگی حاجي نژاد
نام پدر يوسف
تاریخ تولد 1345/03/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1364/11/23
محل شهادت فاو
مسئولیت خدمه توپ
نوع عضویت پاسدار وظيفه
شغل -
تحصیلات پنجم ابتدايی
مدفن بادوله
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید عبدالحسن حاجی نژاد فرزند یوسف 1 خرداد 1345 در روستای گزدراز از توابع شهرستان دشتی چشم به جهان گشود. تا کلاس سوم ابتدایی در زادگاهش به پایان رساند سپس به همراه خانواده‌‌ش جهت تأمین امرار معاش به روستای بادوله نقل مکان نمودند اما به علت فقر و تنگدستی و عدم هزینه تحصیلی مجبور شد که ترک تحصیل نماید و به کار و کارگری بپردازد تا شاید به کمک پدر بیمارش که حدود 25 سال مریض بود بتواند مخارج زندگی خود و خانواده‌ش را امرار نماید.

    شهید دارای معنویتی خاص بود. هیچوقت از اداری نماز و واجبات دینی خود غافل نشد و عاشقانه همیشه بعد از پیروزی انقلاب در مسیر جریان انقلاب فعالیت می‌کرد با تشکیل پایگاه‌های مقاومت امت اسلام جهت مبارزه با استکبار جهانی با عشق و علاقه بیش از حد به فعالیت می‌پرداخت.

    با شروع جنگ تحمیلی همیشه آمادگی خودش را برای رفتن به جبهه اعلام می‌داشت تا اینکه سر انجام در عملیات والفجر 8 که منجر به فتح بندر عظیم فاو گردید در تاریخ 22 بهمن 1364 به فیض شهادت نائل آمد.

    پیکر مطهر آن شهید بزرگوار در تاریخ 29 بهمن 1364 در گلستان شهدای بادوله به خاک سپرده شد.
    ادامه مطلب
    این اعجاز بزرگ‌ترین قرآن و این پیروزی جمهوری اسلامی محتاج به حفظ و نگهبانی است . (امام خمینی)

    تا به حال من مرده بودم و این آغاز جهان و شهادت است این احساسی را که در خود می‌بینم که دارم متولد می‌شوم و زندگی جاویدان خود را آغاز می‌کنم. شهادت انسان را به درجه اعلاء ملکوتی می­رساند و چقدر شهادت در راه خدا زیباست. مانندگل محمدی می‌ماند که وارثان خون پاک شهید از آن می‌بویند.

    خدایا شهادتم در راه اسلام و قرآن و خاری در چشم دشمنان اسلام است بپذیر.

    مادر مهربانم سلام، مرا بپذیر و حلالم کن، مبادا از فقدان من گریه کنی در بالای خانه‌مان پرچم سبز رنگ بزن و افتخار کن فرزندت در راه خدا به این مقام بزرگ رسید و تو را پیش حضرت فاطمه زهرا (س) رو سفید گرداند و تو در آخرت سربلند خواهی بود. ای پدر ارجمندم مرا حلال کن و با استقامت و صبر و شکیبایی از انقلاب اسلامی دفاع کن مبادا روحیه خود را ببازی و گریه کنی چون گریه تو باعث ناراحتی من است. افتخار کن که فرزندت این راه را انتخاب کرده و این افتخار برای تو آفریده که پیش امام حسین (ع) سربلند باشی و پدر جان مرا ببخش زیرا زحمت‌های زیادی برای من کشیدی که من در مقابل شما شرمنده هستم و اگر قابلیت شهادت داشتم و شهید شدم بدون شما به بهشت نخواهم رفت، طبق روایت اسلامی جای شهیدان داخل بهشت است. خواهرانم همچو زینب که رسالت خون حسین را دنبال کرد راه مرا دنبال کنید. مبادا گیسوان را پریشان کنید و برای من گریه کنید. امام را فراموش نکنید. اگر شهید شدم در گلستان شهدای بادوله دفنم کنید و دعا کنید برای حضرت امام را فراموش نکنید.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربادوله
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x