مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید اسماعیل محمدپور

422
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام اسماعيل
نام خانوادگی محمدپور
نام پدر حسين
تاریخ تولد 1337/01/30
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1362/05/01
محل شهادت حاج عمران
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل آموزش وپرورش
تحصیلات ديپلم
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     

     

     

    زندگینامه : شهید اسماعیل محمدپور

     

    شهید اسماعیل محمدپور مورخه 177 روستای برید تابع شهرستان دشتی در خانواده ای مذهبی و کشاورز متولد شد و پس از سپری کردن دوران طفولیت به تشویق بعضی از فامیل به بوشهر مهاجرت نموده و مشغول به تحصیل گردید. نزد عموی خود که از خانواده مشغول به تحصیل بود تا اینکه بلاخره دوره راهنمائی را سپری و وارد دانشرای مقدماتی بوشهر گردید . لازم به توضیح است ایشان در دوران دانش آموزی چنان استوار وعلاقه ای به امور فنی داشت که پیوسته مورد توجه  و تشویق دوستان و مربیان قرار می گرفت و در همان دوران نوجوانی با داشتن استعداد فوق العاده ای که داشت در تعهد و ساخت  دستگاه ههای ا الکتریکی از جمله رادیو تلویزیون مهارت تام داشت و نوید بخش آینده ای روشن برای شهید  می رفت و در عین حال با تمام آلودگیها وفسادی که در دوران ستم شاهی رایج بود پیوسته داشتن اراده ای محکم  و روحیه بالا و آگاهی مذهبی  ایمان قویی داشت نه تنها همه را از خود دفع می کرد بلکه پیوسته با ایمان و عمل خود مشوق خوبی برای دوستان و اطرافیان او آنها را تحت تاثیر قرار میداد.

    شهید پس ازطی کردن دوران تحصیلی و خدمت و مقدس سربازی به خدمت آموزش و پرورش بوشهر درآمد و در مدتی کوتاه چنان صادقانه دورترین و محرومترین مناطق آموزشی را انتخاب و منشاء اثراتی آموزشی وتربیت گردید که پس از شهادتش تازه میل شهید متوجه شدند که ایشان چه    می کرد. و چقدر در دل مردم نفود کرده بود و بسیار دانش آموزان و معلمان و محرومان و کشاورزان و روستائیان خدمتش که پس از شهادتش خون گریه کردند و شهید  را در یک کلام فرزند خود می دانستند.

    شهید اسماعیل محمدپور که میرفت تا با پرورش جسم و جان خوش و تهذیب نفس مصداق مردان واقعی اولیاء احیاء الهی قرارگیر با وجودیکه در وطل جنگ تحیلی بارها رئیس شهرستان دیلم به ایشان داشت با رفتن ایشان به جبهه مخافت می گردد. تا اینکه بلاخره در تابستان 1362 تصمیم به رفتن به جبهه گرفت.

     

    والسلام

    روانش شاد و راهش مستدام باد

     
    ادامه مطلب
    بسمه تعالی

     

    وصیت نامه شهید اسماعیل محمد پور

     

    اشهدان  لا اله الا الله و اشهدان محمدرسول الله و اشهدان علی ولی الله

     

    ندای حق طلبانه خمینی بت شکن و اولاد حسین را لبیک گفتم و به مرکز بسیج شتافتم تا به جبهه حق علیه باطل بروم تا به یاری بردران و رزمند بشتابم ، شاید بتوانم خدمت به اسلام بکنم .انشاءاله دراین زمان که به قول امام ملت مظلوم واقع شده و تمامی کشورهای بزرگ و زیر سلطه استعمار غرب وشرق به ملت ما حمله میکنند به اسلام ما حمله مکنند و میخواهند جمهوری اسلامی ما را که ثمره خون هزاران شهید میباشد و سد بزرگی است جلو استعمار و استعمارگر و حامی ضعیفان است به هر نحو که شده به نیستی بکشانند و آنها همانطور که امام می گوید هیچ غلطی نمیتوانند بکنند .تا ما مردم در صحنه هستیم وبه ندای پیر جماران گوش میدهیم.

    از تمامی دوستان و آشنایان میخواهم که در راه خدمت به اسلام بکوشند و به جبهه ها بروند تا اسلام هر روز زنده تر و شادتر از روز پیش باشد وبتواند نورش را و ندایش را در تمای سطح گیتی به پا شود و مظلومان راه مستضعفین را از نیستی و نابودی که ای قدرتها برایش در نظر گرفته اند نجات دهد وحکومت اسلام را به رهبری قائد بزرگ خمینی روح خدا درتمام جهان بر پا دارد. انشاءاله.

    از پدر ومادر میخواهم که بعد از مرگم برایم گریه نکنند و لباس سیاه نپوشند و به تربیت دیگر فرزندان خو و سوق دادن آنها در جهت انقلاب اسلامی کوشا باشند و برای طول عمر امام امت دعا کنند. قدری پول هم در بانک دارم به دو قسمت نموده و یک قسمت را به حساب رزمندگان اسلام ویک قسمت را به حساب 100امام واریز نمائید و از برادرانم میخواهم که رو به قرآن بیاورند و آنرا بخوانند و  به آیات آن عمل کنند بیشتر در صحنه باشند و همکاری خود را با بسیج بیشتر نموده و در راه خدمت به انقلاب کوشا باشند وهمچنین از خواهرانم میخواهم که با هم خوب باشند. وخود را آماده برای تربیت اسلامی فرزندان شان کنند.

    د ر پایان از عموهایم که تا بحال در جهت پرورش من کوشیده اند ودر این راه زحمت فراوان متحمل شده اند کمال، تشکر را دارم و از خداوند میخواهم که آنها را هدایت کند و اجرشان را زیاد نماید. انشاءاله

     

    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

     

    و السلام

     

     

     

     

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x