مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

سيد عزيز جعفري

179
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام سید عزیز
نام خانوادگی جعفري
نام پدر سيد فاخر
تاریخ تولد 1343
محل تولد خوزستان - خوزستان
تاریخ شهادت 2/ 7/ 59
محل شهادت اروند كنار
نوع عضویت مردمي
شغل ملوان
تحصیلات پنجم ابتدایی
مدفن جاويد الاثر
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • شهيد سيد عزيز جعفري در سال 1343 در خانواده اي مذهبي  در اروند كنار از توابع آبادان ديده به جهان گشود  . شش سالگي راهي مدرسه  «حاج سعدون  » شد و موفق گرديد دوره ابتدايي را با موفقيت به پايان برساند . با همه علاقه اي كه سيد عزيز  به كسب علم  داشت ، اما به علت فقر مالي نتوانست در دوره راهنمايي ثبت نام كند و  از تحصيل باز ماند . براي كمك به امرار معاش خانواده همراه پدر به شغل ماهيگيري روي آورد . وي  فردي بسيار خوش اخلاق و خوش برخورد و با همه اعضاي خانواده مهربان بود . شهيد به ورزش علاقه فراوان داشت  و هميشه شاد و خندان بود . قرآن تلاوت مي نمود و نمازش را اول وقت مي خواند . در سن 19 سالگي به خدمت مقدس سربازي اعزام شد ، اما طولي نكشيد

      كه معاف گرديد . بعد از برگشتن از سربازي با دختر عموي خود ازدواج كرد كه حاصل اين ازدواج يك دختر بود . شهيد در تاريخ2/7/59 به اتفاق پدر و چند تن از بستگان جهت ماهيگيري به دريا رفته بودند كه بر اثر بمباران هوايي دشمن به درجه رفيع شهادت نايل گرديد . روحش شاد و يادش گرامي باد . 
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    شهيد به روايت همسر

     

    17 سالگي با عزيز  ازدواج كردم . هفت سال با ايشان زندگي كردم . اخلاق بسيار خوبي داشت و هيچ گاه مرا ناراحت نمي كرد . بسيارمهربان بود . بخاطر نوع شغلي كه داشت نمي توانست در منزل كمكي به من كند . وقتي از دريا بر مي گشت براي تميز كردن لنج و يا تور ماهيگيري مي رفت و بعد از آن هم به استراحت مي پرداخت .

    داراي يك فرزند هستم  . هنگاميكه فرزندمان  متولد شد پدرش  در كويت مشغول به كار بود . وقتي خبردار شد  بسيار خوشحال شده بود كه بعد از سه سال بچه دار شده بوديم و از فرط خوشحالي ، همان جا شربت و شريني داده بود .

    هنگام جنگ مجبور شديم براي درامان ماندن از بمباران هوايي دشمن به باغ پناه ببريم . در باغ بوديم كه به ما خبر دادند لنج ها را بمباران كرده اند وعزيز شهيد شده است .

     

    زربقه جعفري

     

    شهيد به روايت فرزند

     

    دوساله بودم  كه پدرم به شهادت رسيد . خاطرات زيادي از پدرم در ذهن ندارم ، اما از ديگران شنيده ام كه مرا خيلي دوست داشته و زياد از من عكس مي گرفته كه متاسفانه در حال حاضر اثري از آنها  نيست .

    خلاء ناشي از نبود پدرم را با مهرباني هاي مادرم پر نمودم . مادرم  سعي داشت جاي خالي پدر را برايم پر نمايد و اين كار را هم كرد . هرگز نگذاشت تنها و  بي پناه بمانم  . درست است كه محبت پدر را از كودكي احساس نكردم  ولي خدا را شكرمي كنم كه مادري مهربان نصيبم نمود .

    من بعنوان فرزند شهيد بايد پيرو راه شهداء باشم و از زندگي آنان سر مشق بگيرم مي خواستم درس بخوانم و به درجات بالاي علمي برسم تا روح پدرم را شاد كنم .

    رجاءجعفري
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارجاويد الاثر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x