مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید خلیل فخرایی

778
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام خليل
نام خانوادگی فخرائي
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1347/11/07
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1367/05/02
محل شهادت شلمچه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانشجو
تحصیلات دانشجو
مدفن دير
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید خلیل فخرایی، در سال ۱۳۴۷ در روستای دمیگز، از توابع شهرستان دیّر در خانواده مومن و معتقد، دیده به جهان گشود. از کودکی تحت تربیت اسلامی نزد خانواده اش پرورش یافت. در بین بستگان و همسایگان به حُسن اخلاق شهره بود. از همان اوایل دوران تحصیل، علی رغم همه ی مشکلات، از شاگردان ممتاز به شمار می رفت. کلاس چهارم ابتدایی شهید، مقارن با اوج انقلاب اسلامی بود. پس از اتمام دوران ابتدایی که با پیروزی انقلاب اسلامی، همزان بود؛ در مدرسه راهنمایی و نیز در بسیج به تلاش و فعالیت پرداخت و این مرحله از دوران تحصیل را همراه با فعالیت های فوق برنامه در انجمن اسلامی مدرسه به پایان رسانید. به درخواست وی و تعدادی از دانش آموزان مستعد و فعال شهر، رشته علوم تجربی در دبیرستان آیت الله طالقانی دیّر ر اه اندازی شد.

    شهید از حیث اخلاق و دانش اندوزی، الگویی برای سایر دانش آموزان بوده و مورد توجه و علاقه خاص دبیران بود. در دبیرسان به عنوان عضو برجسته انجمن اسلامی و در محل از اعضای فعال پایگاه مقاومت بسیج خانم الانبیاء (ص) بود. علاوه بر این، هنرمندی مفید، با ابتکار و خلاق شناخته می شد و د رگروه هنری شهید کشاورز، فعالیت داشت و بهترین بازیگر نمایشنامه خون سبز معرفی شد.

    از همین دوران، شهید خود را برای راه یافتن به مراکز عالی و ادامه تحصیل در دانشگاه آماده می نمود. در خداد ماه سال ۱۳۶۶ با نهایت سعی و تلاش شبانه روزی موفق به اخذ ذیپلم متوسطه شد و در همان سال در کنکور سراسری شرکت نمود که با رتبه ۱۹۲ در رشته ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شد. پس از طی موفقیت آمیز اولین ترم تحصیلی در دانشگاه، برای لبیک به ندای حق طلبانه امام امت و پاسداری از خون شهیدان و ستیز با دشمن غدّار، طی چهار مرحله در تاریخ های ۱۹/۴/۱۳۶۳، ۵/۱۲/۱۳۶۳، ۱۷/۹/۱۳۶۴ و ۱۸/۳/۱۳۶۷ موفق شد در جبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر شود.

    شهید فخرایی، علی رغم تأکید مسئولین گردان مبنی بر ماندن در بهداری گردان، حضور در صحنه درگیری و خط مقدم نبرد را پذیرفت و با رشادت و شجاعت خود، در گردان امام حسین (ع) با دشمنان اسلام جنگید و در پاتک سراسری دشمن بعثی، پس از پذیرش قطعنامه، در تاریخ ۲/۵/۱۳۶۷ در منطقه شلمچه به آرزوی همیشگی اش که شهادت بود، نائل آمد و انتظار مردم دیّر که می گفتند در آِنده پزشکی متعهد، خدمتگزار و بومی در دیارشان مشغول به خدمت می شود، پایان تلخی یافت.
    ادامه مطلب
    سم الله الرحمن الرحیم

    و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لا کن لا تشعرون

    «بقره-۱۵۴»

    و نگویید برای آن کسانی که کشته می شوند در راه خدا که ایشان مردگانند، بلکه ایشان زنده اند و لیکن شما درک نمی کنید زنده بودن ایشان را.

    با حمد و سپاس به درگاه ذات مقدس الهی و با سلام به مهدی موعود قائم آل محمد و نائب بر حق ایشان رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی و با سلام به شما امت حزب الله و خانواده های شهدا، اسرا و مفقودین.

    بارالها ! دنیا جای آزمایش است و مدافعانت هنمچون دژی استوار مقابل شیطان های درونی و مادیات دنیا از این آزمایش عبور می کنند، اما  من نتوانستم تو را حمد و سپاس گویم حتی به اندازه ی آن چه بر من واجب بود.

    خداوندا ! بر من رحم کن از آتش به حق تو هراسناکم و کسی نیست جز تو که مرا از این آتش سوزان نجات دهد.

    امت حزب الله : اکنون که اسلام راستین با خون این شهیدان جان گرفته و می رود که گلوی همه قابیلیان زمان را بفشارد و خون هابیلیان را از آنان بگیرد به کمک شما احتیاج دارد، شما مسلمین باید با هم متحد شده و اسلام را یاری کنید. دنیا معبر آزمایش است، هم اکنون که نوبت آزمایش ماست اگر ما این اسلام عزیز را یاری کردیم از این آزمایش رد شده ایم و گر نه ،مسلمان نیستیم. گفتارهای امام را با جان و دل پذیرفته،پیرو خط ولایت فقیه در هر زمان باشید.

    دعا ها، نمازهای جمعه و جماعات را هر چه باشکوه تر برگزار کنید که اسلام و مسلمین از همین ها زنده ایم. کتاب آسمانی ما مسلمانان و کتاب های مفید اسلامی دیگر را احیاء و زنده کنید و از زیر گرد و غبار کتابخانه ها خارج کنید. و این پیام هر شهید است که بر ابر قدرت ها بگویید ملّتی که این چنین فرزندانی داشته باشد هرگز شکست نخواهد خورد. چون که برای این چنین ملتی شهادت، مرگ نخواهد بود و اصولاً در قاموس شهادت واژه وحشت نیست و کسی که شهید می شود از بین نمی رود و همان طور که شهید مظلوم بهشتی می گوید: «کسی که شهید می شود نمی میرد بلکه زنده می شود ما نیز موقعی زنده می شویم که شهید شویم.» و دیگر آن که شهادت افتخار ملت ما و هر مسلمان آزاده است، چون که برتر از زندگی با ظالمان است و آرمان و آرزوی هر شهید بریدن زنجیرهای بردگی و ظلم در جهان و برقراری عدل و داد در جهان که اولین قدم آن آزادی قدس و مسلمین لبنان و فلسطین ،این خاک عزیز است.

    بارالها ! اگر قابل هستم آرزو دارم که جسدم تکه تکه شود تا این که در مقابل شهدای گمنام و مفقودالأثر و شهدای صحرای کربلا آن چنان شرمسار نباشد. آخر بگویم که آن کسانی که هنوز خط آن ها مخالف خط خونین حسینی که همانا خط خمینی و ملت ایران است زیر جنازه من حاضر نشوند و هم اکنون که این جمله را شنیدند بلند شوند و بروند، من نمی خواهم این افراد در تشییع جسدم شرکت نمایند. مردم شهید پرور دیّر،خطا کاری ها و کجروی های فرزند خود را ببخشید.

    فرزند حقیر شما:خلیل فخرایی
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردير
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x