مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسن ابراهیمی منفرد

313
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسن
نام خانوادگی ابراهيمی منفرد
نام پدر جابر
تاریخ تولد 1341/04/02
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/08/20
محل شهادت عين خوش
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات ديپلم
مدفن دير
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید حسن ابراهیمی منفرد، در سال ۱۳۴۱ پس از ۱۴ سال انتظار پدر و مادر از زمان ازدواج، در خانواده ای مذهبی و متدین در دیّر دیده به جهان گشود. در سن هفت سالگی پا به عرصه ی علم و دانش گذاشت و تحصیلات خود را تا سال دوم متوسطه ادامه داد. از اخلاق نیک برخوردار بود و در تمام مراسم های مذهبی و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی حضور فعال داشت و به همه احترام می گذاشت. در تظاهرات علیه طاغوت، فعالانه حضور داشت و اطلاعیه ها را پخش می کرد و در شعار نویسی روی دیوارهای شهر نیز نقش فعال و پررنگی داشت. دوستدار امام خمینی (ره) بود و به انجام فرائض دینی پای بند و معتقد بود.

    پس از پیروزی شکوهمند اسلامی اسلامی و تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام امت، با ثبت نام در این نهاد مقدس، حضوری فعال در صحنه های مورد نیاز انقلاب اسلامی داشت. در تابستان ۱۳۶۱ به بوشهر رفته و در شیلات آنجا به کار مشغول شد و از طریق بوشهر در تاریخ ۱/۷/۱۳۶۱ به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام گردید. محل خدمت او جبهه عین خوش بود و شهید ابراهیمی منفرد به عنوان فرمانده دسته در عملیات محرم شرکت کرد و با قمقمه ی خالی و با لب تشنه در عملیات محرم به دست بعثیان به شهادت رسید. پس از شهادت ایشان، بار دیگر خانواده شهید ۱۴ سال انتظار کشیدند تا اینکه در تاریخ ۹/۳/۱۳۷۵ ، استخوان های معطر شهید، بر روی دست مردم شهیدپرور شهر دیّر تشییع و در جنت الشهداء دیّر در جوار دیگر شهیدان آرام گرفت.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحیم

    ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه

    خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری می کند.

    به نام خداوند در هم کوبنده ستمگران.تنها راه سعادت،ایمان،جهاد ،شهادت.

    با عرض سلام به ساحت مقدس ولی عصر،امام زمان،روحی و ارواح العالمین له الفداه،و درود بر منجی انسانیت که از خدا می خواهم از عمرم بکاهد و به عمر پر برکتش بیفزاید.درود فراوان بر شهیدان اسلام از هابیل تا حسین و از حسین تا کربلای ایران.

    خدایا اینک هر قدمی که بر می دارم، هر گلوله ای که شلیک می کنم و قلب دشمن را هدف و نشانه می گیرم برای تو و هر گلوله ای که بر بدنم می خورد به یاری تو تحمل می کنم دردش را و زجرش را که شیرین تر از عسل می باشد.

    پدر و مادر عزیزم،سلام عرض می کنم.حال که این وصیت نامه به دست شما عزیزانم رسیده است من در ابدیت قرار گرفته ام و از شما فقط طلب و تقاضای بخشش می نمایم و امیدوارم که مرا حلال کنید و مرا ببخشید. نکند که مرگم باعث ناراحتی شما شود.پدر بزرگوارم! از روزی که پای به این دنیا نهاده ام تا امروز که خود را شناخته ام ،در آغوش باز و پر محبت شما  چه رنج ها و زحماتی را در مورد من متحمل شده اید.پدر جان مرا ببخش و حلالم کن زیرا چیزی که در من بوده فقط خدمت به اسلام و قرآن بوده و چیزی دیگر نبوده است.

    مادر عزیزم! ای نور خدادادی ،ای به فدای آن دامن پاکت که بوی دامن حضرت زینب را می دهد.ای مادرعزیز! ای کسی که زینب وار عمل می کردی و قلب رئوفت را در اختیار من گذاشتی! نمی دانم چگونه باید جبران کرد آن همه زحماتی که برای من کشیدی.مادر جان از تو می خواهم که بعد از من هیچ ناراحتی نکنی زیرا که من از علی اکبر و علی اصغر حسین بهتر نبودم.مادر از شما طلب بخشش می کنم و معذرت می­خواهم که نتوانستم آن طور که شما می خواستید باشم و نتوانستم یک فرد مؤمن و پاک باقی بمانم.ولی در مقابل عدل الهی توبه کردم و جانم را فدای اسلام کرده ام. و در راه اسلام خواهم مُرد و از همه شما حلال خواهی می کنم و شما را سفارش به تقوا می کنم و چند سخنی با خواهران و برادران دارم:

    « و تو ای خواهر،حجاب و عفت و پاکدامنی را بیش از هر چیز مورد اهمیت قرار بده،چون حجاب تو از خون سرخ من هم بیشتر دشمن را می ترساند و مشت مکمی به دهن یزیدیان و منافقان است.»

    « برادران عزیز و ای کسانی که پشت جبهه را تقویت می کنید! امام را فراموش نکنید و در راه پیشبرد اسلام عزیز، به رهبری امام خمینی بکوشید.»

    در آخر از پدر و مادر و برادران و خواهران و فامیل می خواهم که همیشه ذکر خدا بر لب داشته باشند. الله اکبر را تکرار کنند. در پایان از برادرم می خواهم که درسش را ادامه بدهد تا بتواند خدمتی برای اسلام کند و راه شهیدان را ادامه دهد.

    خداحافظ پدر و مادر گرامی.خداحافظ خویشان و دوستان .خداحافظ مردم شهید پرور دیّر.

    در ضمن مرا در شاهزاده ابوالقاسم کنار قبر شهیدان دفن نمایید و روزهای جمعه مرا فراموش نکنید.

    حسن ابراهیمی منفرد-اعزامی از دیر
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردير
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x