مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید احمد اندرز

242
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام احمد
نام خانوادگی اندرز
نام پدر عبدالعلي
تاریخ تولد 1344/06/02
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/02/24
محل شهادت حاج عمران
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل -
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن بردستان
  • زندگینامه
  • سرباز فداکار اسلام، شهید احمد اندرز، در سال ۱۳۴۴ در خانواده ای مذهبی در بردستان، دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان شهید چمران بردستان با موفقیت پشت سر گذاشت، بدون اینکه دوره راهنمایی را به اتمام برساند، به دلیل مشکلات مالی و تنگاهای اقتصادی، تحصیل را رها کرده و به امر مقدس کار و دستگیری از پدر خویش پرداخت، و در این امر همیشه و در همه حال یار و یاور خانواده بود تا بار سنگین زندگی خانوادگی را به تنهایی به دوش بکشد و در این راستا، غیرتمندانه کار و تلاش را جهت رفاه خویش رها نکرده، بلکه در اوج سخاوت خویش را در مرارت انداخت تا دیگر اعضای خانواده آسوده باشند.

    از نظر سجایای اخلاقی زبان زد همگان بود و هر چه زندگی را بیشتر تجربه می کرد، برخورد او نیز با مردم صمیمانه تر می شد. همزمان با اوج گیری انقلاب اسلامی مردم ایران، دوشادوش اهالی و مردم زادگاهش، در تمامی فعالیت های مذهبی و انقلابی حضوری فعال داشت. از آنجا که به خاندان عصمت و طهارت و به ویژه سید و سالار شهیدان، حسین بن علی (ع) عشق می ورزید، همه ساله در مراسم سوگواری محرم و صفر، حضوری فعال داشت و در صفوف سینه زنی ارادت خود را نسبت به اهل بیت پیامبر (ص) مخلصانه ابراز می داشت.

    در اسفندماه سال ۱۳۶۳ به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و پس از سپری کردن دوره آموزشی، بقیه دوران خدمت را در لشکر ۶۴ ارومیه گذرانید و از آنجا که دفاع از اسلام و میهن اسلامی را وطیفه ی خود می دانست، به عضویت گردان تکاوری در منطقه عملیاتی پیران شهر درآمد و در حالی که ۱۴ ماه از دوران خدمت مقدس سربازی خود را سپری نموده بود در تاریخ ۲۴/۲/۱۳۶۵ در منطقه حاج عمران به درجه رفیع شهادت نائل آمد و جسد مطهرش به مدت ۸ سال در تپه های غرب ایران مفقود بود تا اینکه در تاریخ ۲۱/۱۰/۱۳۷۲ در گلزار بردستان در جوار دیگر شهدا و مجاهدان راه حق و حقیقت به خاک سپرده شد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربردستان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x