مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

سيد حسن هاشمي

229
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام سيد حسن
نام خانوادگی هاشمي
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1308
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 14/ 12/ 57
محل شهادت تمبك
نوع عضویت پاسدار كميته
شغل پاسدار كميته
مدفن كنگان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • خاطرات
  • شهيد سيد حسن هاشمي در تاريخ 1308در خانواده اي بسيار مذهبي و متدين در شهر كنگان ديده به جهان گشود  . خانواده آنها از سادات معروف كنگان بودند كه مسئوليت برگذاري مناسبت هاي مذهبي وبه خصوص برپايي مراسم سوگواري اباعبدالله الحسين (ع)را بر عهده داشتند .  خود شهيد هم بعد از پدر مسئول و بود  . وي در كودكي به مكتب خانه رفت و به يادگيري قرآن مجيد  همت گماشت و يكي از شاگردان با استعداد بود . شهيد هاشمي مردي خوش اخلاق بود و با مردم بسيار محترمانه بر خورد مي كرد و در كار هايي كه مي خواست انجام دهد با زن و فرزندان خود مشورت مي كرد .  وي يكي از خادمين اصلي ائمه اطهار در ايام محرم و صفر در كنگان بود .  در جريان حركت هاي انقلابي بر ضد رژيم ستمشاهي همگام با امت حزب الله در همه راهپيمائي ها وتظاهرات شركت داشت  . در همان دوران بارها و بارها شهيد هاشمي را به بوشهر بردند و شكنجه دادند . اما شهيد هاشمي هرگز  دست از حمايت امام ( ره ) برنداشت  و امام را تنها نگذاشت .  مردم را به حركت هاي انقلابي و حمايت از امام ترغيب و تشويق مي نمود .  در تاريخ 24/ 11/ 57 در حال ماموريت جمع آوري اسلحه هاي دولتي در اثر درگيري بااشرار و اصابت تير به درجه رفيع شهادت نايل گرديد . روحش شاد و يادش گرامي باد .
    ادامه مطلب
    در محضر شما وصيت مي كنم هيچ گاه دست از حسينيه و  امام حسين (ع) بر نداريد . سعي كنيد راه ايشان را ادامه دهيد . به اسلام خدمت كنيد . وصيت دوم من اين است ,  اگر از دنيا رفتم مرا به شهر قم ببريد و درآنجا دفن كنيد . اگر نتوانستيد اين كار را  انجام دهيد مرا در حسينيه خودم دفن كنيد . وصيت ديگرم به سيد عبدالله است . از خواهر ها و برادر هايت تا آنجا كه مي تواني مواظبت كن   هميشه با هم و دوست باشيد . به خدمت حسينيه و امام حسين(ع) كمر ببنديد . برايم خيرات كنيد .  پيرو رهبر انقلاب اسلامي باشيد . هميشه از جد بزرگوارمان امام حسين (ع)كمك و راهنمايي بخواهيد .  تا در برابر دشمنان سر بلند و پيروز  باشيد .
    ادامه مطلب
    شهيد به روايت همسر

     

    ما در سال 1340 ازدواج كرديم  .ازدواج ما ن ساده و   بي آلايش بود . خاطره اي كه از آن مراسم دارم اين است كه بعد از 4 سال خشكسالي در شب عروسي ما باران باريد . انساني خوش اخلاق و خوش رفتار  بود ، به مردم احترام  مي گذاشت و ايشان فردي مقيد بود . در كار هاي خانه به من كمك  مي كرد .يك روز از منزل به سوي حسينه مي رفتم ناگهان متوجه شدم حسينيه خيلي شلوغ است  . از مردم پرسيدم چه خبر شده است ، آنها با تأسف گفتند  همسرت به شهادت رسيده است .

     

    شهيد به روايت فرزند

               

    در زمان شهادت پدرم سي ساله بودم و به منبر مي رفتم . وقتي مردم خبر شهادت پدرم راشنيدند خيلي ناراحت شدند .  بيشتر به ما توجه مي كردند. ماهم كمال تشكر را آز آنها  داريم .

    من بعنوان فرزند شهيد بايد ترويج دهنده فرهنگ  اسلامي و مذهب تشيع باشم . خدمت به خلق خدا , كمك به فقرا و بر پا داشتن عزاداري سيد و سالارشهيدان از وظايف خود مي دانم .

    هنگام شهادت پدرم سعي و تلاش داشتم . يراي برادران و خواهران خودم پشتيبان خوبي باشم تا آنها احساس تنهايي نكنند .

     

    سيد عبدالله  هاشمي
    ادامه مطلب
     

     روزي به حسينيه هاشمي رفتم . مشغول احوال پرسي با دوستان بودم كه ناگهان ديدم سيد هاشمي  بسيار ناراحت است . با سيدي صحبت مي كرد. وقتي خوب دقت كردم  ، فهميدم كه  سيد آمده در حسينه  دارد توجيه مي كند. سيد هاشمي از كار او ناراحت شده و دارد وي  را نصيحت  مي كند .

     

    ( حيدر دوراهكي )
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاركنگان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x