مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حیدر نظامات نژاد

786
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حیدر
نام خانوادگی نظامات نژاد
نام پدر علی
تاریخ تولد 1344/06/02
محل تولد بوشهر - بوشهر
محل شهادت جزيره مجنون
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت پاسدار
تحصیلات دوره راهنمايي
مدفن گلزار شهدای روستای خلیفه
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • روشن تر از ستاره گذشت از خال من

    جاويد الاثر حيدر نظامات نژاد در تاريخ دوم شهريور ماه سال هزار و سيصد و چهل و چهار در يك خانواده مذهبي و فقير     در روستاي خليفه ، و در يك خانه ساده گلي كه ديده به جهان گشود . دوران كودكي خود را در همين خانه محقر و ساده در كنار خانواده اي بسيار خوب و مردمي كه همه آنان در نزد اهل محل خانواده اي شريف بودند بزرگ شد . پدر و مادر نامبرده با مشقت و رنج امرار معاش خود  و خانواده را تأمين مي كردند . جاويد الاثر داراي دو خواهر  , يكي از وي يزرگتر و ديگري كوچكتر بود . جاويدالاثر داراي يك برادر است كه از وي بزرگتر و فرزند ارشد خانواده است وي دوران كودكي را تا سن 6 سالگي پشت سر گذاشت و در 6 سالگي ، خانواده اش ايشان را به مدرسه اي كه در محل سكونت ايشان بود فرستادند . دوران ابتدايي را در روستاي خليفه تمام كرد . در دوران مدرسه , بچه هاي محل و همكلاسي هايش علاقه بسياري به ايشان داشتند . با همه مهربان بود .در سن 12 سالگي پدرش را از دست داد .بعد از دوران ابتدايي دوره راهنمائي را در شبانكاره با زجر و زحمت بسيار ، در سرما و گرما و زير باران و آفتاب داغ تابستان با مشكل اياب و ذهابي كه وجود داشت ، به اتمام رسانيد . چون خانواده ايشان از نظر مادي وضعيت خوبي نداشت ، قادر به ادامه تحصيل  در بيرون از محل اقامت نبود . بنابراين مجبور به ترك تحصيل شد . در خانواده كنار   برادر و ديگر اعضاي خانواده شروع به كار كرد .   مدتي به همين منوال در زراعت و كار در روستا براي مردم ، امرار معاش مي نمود . انقلاب اسلامي كه  به پيروزي رسيد   بعد از تشكيل حكومت اسلامي و   نهادهاي انقلابي وارد جهاد شده و تا مدتي در جهاد خدمت مي كرد . سپس وارد سپاه پاسداران شد و در سپاه استان بوشهر  شروع به فعاليت  نمود .  بعد از گرفتن درجه در سپاه به بندر انزلي جهت آموزشهاي تخصصي لازم اعزام شد . در ايام خدمت در بندر انزلي يك بار براي ديدار با خانواده اش به مرخصي آمد و برگشت . در شرايط سخت جنگ زماني در سپاه   بود علاقه زيادي   به جبهه و انقلاب و اسلام داشت در تاريخ 18/11/1362 به جبهه اعزام   و مستقيما به جزيره مجنون رفت .   در

    جبهه رزمنده اي فعال و عاشق امام حسين (ع) و عاشق رهبر خود امام  خميني (ره) بود . در جبهه در پست مخابرات و بيسيم چي فعاليت مي نمود . در جزيره توسط نيروهاي بعثي به محاصره درآمد و آتش نبرد شدت گرفت . در   عمليات خيبر  واقع  در جزيره مجنون بعد از بيست روز نيرد با كفار بعثي جاويدالاثر گرديد .
    ادامه مطلب
    الذين آمنو و هاجرو و جاهدو في سبيل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجته و اولئك الفائزون

    آنان كه گرزويدند و هجرت كردند و جهاد نمودند در راه خدا به مالهايشان و جان هايشان بزرگترند نزد خدا و آن گروه كاميارانند.

    بنام خداوندي كه خالق و هدايت كننده هر موجودي است . همه از اويند و به سوي او باز مي گردند به نام او اين كه حيات و مماتم در دست اوست و اين توفيق بزرگ را عنايت فرمود تا  در راه او جهاد كنم و جان ناقابلم را به راهش تقديم دارم . اكنون كه قلم در دست گرفته و وصيت نامه خود را بر روي كاغذ مي نگارم ، با قلبي مطمئن و اعتقادي محكم و اراده اي استوار از قيد و بندي جز پروردگارم دل كنده و عازم جبهه هاي نبر حق عليه باطل مي گردم تا دين بزرگي كه اسلام بر گردنم دارد عاشقانه ادا كنم . چه گواراست كه در اين راه جان را به جان آفرين تقديم نمايم . امروز همان عاشورايي هست كه همه آرزوي آن را مي كنند . كه اي كاش بودم و امام حسين را ياري مي كردم . بشتايبد به سوي كاروان حرم حسيني و ياري امام عزيز كه راه سعادت همين است . پيام شهيد غير از اين نمي تواند باشد . كه دست از اطاعت و رهبري بر نداريد تا انشاالله به واسطه اين اطاعت و شكر گزاري اين نعمت مورد لطف و عنايت پروردگار واقع شويد و پيروزي مان در گرو همين است . خدا را شكر مي كنم كه گفته هايم را با خون خود امضا’ نمايم و ثمره شيرين اين پيمان را بچشم و پس  از يك عمر گناه و معصيت خداوند اين توفيق را عنايت فرمايد تا همه را با خون خود بشويم امت رشيد اسلام شما را به خون شهدا و به خون مطهر و پاك حضرت سيدالشهداء قسم مي دهم كه راه شهدا را پشت سر امام عزيزمان ادامه دهيد . در پايان از همه اعضاي خانواده خداحافظي مي نمايم و از مادرم حلاليت مي طلبم .

                                              والسلام علي من التبع الهدي

                                           حيدر نظامات نژاد

                                           26/4/65
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارگلزار شهدای روستای خلیفه
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x