مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید مهرعلی برامکی

429
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام مهرعلي
نام خانوادگی برامكي
نام پدر علي كرم
تاریخ تولد 1347/01/20
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1363/07/04
محل شهادت جوانرود
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن برمك
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

     

    من يهاجر في سبيل الله يجد في الا زني مراغماً وسعه و من يخرج من بيته مهاجراً الي الله و رسوله ثم يدركه الموت فقد وقح اجره علي الله و كان الله غفورا

    و هركس در راه خدا از وطن خود هجرت كند ازآوارگي غربت نينديشد در زمين براي آسايش و گشايش جايگاه بسيار خواهد يافت و هرگاه كسي از خانه خويش « شهر خود » براي هجرت به سوي خدا و رسول و حفظ مملكت اسلامي بيرون آيد در سفر مرگ وي فرا رسد صواب چنين كسي برخدا است « يقين خدا بر او رحمت و تفضل خواهد كرد » و خدا پيوسته بر خلق آمرزنده و مهربان است .

    شهيد مهر علي برامكي فرزند علي كرم در سال 1347 هجري در روستاي برمك در خانواده اي مستضعف و مذهبي ديده به جهان گشود او در دامن پدر و مادري مهربان و با تقوي پرورش يافت در خانه اي نور قرآن و اهل بيت بر آن سايه افكنده فرزندي متولد شد كه بعدها به ياري حسين زمان خود مي شنابد و به نداي هل من ناصر ينصرني او پاسخ مي دهد مهرعلي در سن 6 سالگي راهي تنها دبستان محل مي شود تا در كنار عشق به اهل بيت مسلح به علم روز شود دوران ابتدايي را در روستاي برمك به اتمام مي رساند سپس در مدرسه تل سركوه ( روستاي همجوار ) نام نويسي مي كند ولي فشار مالي حاكم بر خانواده و غيرت و مردانگي مهرعلي باعث مي شود كه مدرسه را رها كرده و در كار كشاورزي و كارگري به پدر خود كمك نمايد لذا او تمام صبح هنگامي كه دانش آموزان محل خانه را ترك كرده تا به مدرسه بروند ايشان با كمي نان و خرما راهي كار و كارگري مي شود تا بتواند قسمتي از سختيهاي زندگي خانواده را مرتفع سازد و سپس در كارخانه اعتماديه بوشهر جهت كار نام نويسي كرد و حدود يك سال در آنجا با شوق و ذوق فراوان به كار مشغول شد ايشان در اين ايام نمازش

    را به جماعت و در مسجد به جا مي آورد و در كارهاي اجتماعي محل هميشه پيش قدم بود . در مجالس مذهبي و روضه خواني ائمه اطهار شركت فعال داشت . وي با جديت وافري كه داشت توانست در سال 1363 از طريق بسيج دشتستان به طور داوطلبانه رهسپار جبهه هاي نور عليه ظلمت شود . ايشان در اولين اعزام خود وارد كردستان مي شود و به سركوب اشرار و عوامل خود فروخته مي پردازد او با توجه باينكه از سن و سال پايين برخوردار بود ولي اخلاق و منش بزرگوارانه اي داشت او فردي دوست داشتني و مهربان و متين بود از مصاحبت با او سير نمي شد كم حرف مي زد و بشتر به فكر فرو مي رفت زمانيكه از جبهه بر مي گشت در مسجد از رشادتها و سلحشوريهاي رزمندگان اسلام سخن مي گفت علاقه زيادي به دوستان ـ خانواده ، بستگان و هم محليها داشت . سرانجام بعد از چندين مرحله حضور در جبهه و جنگ با كفار و منافقين داخلي در جبهه كردستان در اثر تركش خمپاره به لقاء دوست شتافت و پيكر مطهرش در زادگاهش روستاي برمك به خاك سپرده شد .

    يادش گرامي و راهش پر رهرو باد
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
     

    ويژگيهاي شهيد از زبان والدين شهيد

    هميشه آرزو داشتم كه خداوند فرزندي سالم به من عطا كند تا بتواند در آينده فردي مفيد براي جامعه باشد روز تولد او مصادف با روز جمعه بود . قبل از تولد سعي مي كردم كه آرامش خود را حفظ كنم ، غذاهايي كه از دست رنج شوهرم بود استفاده نمايم تا اينكه خداوند فرزند پسري به ما عطا نمود پدرش با توجه به عشق و علاقه اي كه به ائمه اطهار خصوصاً اميرالمومنين داشت اسم او را مهر علي گذاشت واقعاً مهر علي در دل او جا گرفته بود از كودكي علاقه خاصي به امامان و اهل بيت آنها داشت در مجالس روضه خواني با اشك چشم او را نوازش دادم ، بسيار شوخ طبع و سرحال بود ، به ما احترام مي گذاشت و مردم را بزرگ مي پنداشت به كوچكترها و بزرگترها سلام مي كرد در كودكي به او نماز آموختيم ، با اصول و فروع دين آشنا شد . چون وضع اقتصادي ما خوب نبود روزها پس از پايان درس و كلاس در كارهاي كشاورزي به ما كمك مي كرد تا اينكه بعداً مدرسه را صرفاً جهت فقر مالي رها نمود . بچه دوست داشتني بود همه به او احترام مي گذاشتند . از وقتي كه خود را شناخت نسبت به انجام فرائض ديني كوشا بود نمازش را به موقع و به جماعت مي خواند در انجام واجبات كوشا بود هميشه در حال راز و نياز با خدا بود . پيوسته ذكر فاطمه زهرا (س) بر زبان داشت . زندگي ساده اي داشت

    به فقرا و مستمندان كمك مي كرد . شهادت او تأثير زيادي بر روي ما گذاشت چون بزرگ خانواده بود به پدر و مادرش و برادران و خواهرانش خيلي احترام مي گذاشت .

    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

    ويژگيهاي شهيد از زبان برادران و خواهران شهيد

    از زبان نوجواني شخصيت او مانند يك انسان كامل بود كه مدام با خداوند در راز و نياز بود نمازش را بسيار متين و با حوصله مي خواند زياد دعا مي كرد . رفتارش با پدر و مادر و ما بسيار متفاوت بود به همه احترام مي گذاشت در كارهاي خانه به همه كمك مي كرد اكثر اوقات نمازش را به جماعت و در مسجد به جا مي آورد و ما نيز توصيه مي كرد كه مسجد را آباد كنيم و نماز خود را به جماعت در آنجا بخوانيم از خانواده هاي مستمندان ديدن مي كرد و تا آنجا كه در توان داشت به آنان كمك مي كرد روح بلندي داشت كه كره خاكي واقعاً براي او تنگ بود بيشتر شبها براي راز و نياز با خدا بلند مي شد و تا دير وقت نمي خوابيد . گاهي نشد كه صدايش را بلند كند آهسته و آرام صحبت مي كرد در جبهه فردي جسور و بي باك بود پيرو امام و ولايت بود روحانيت را رمز موفقيت انقلاب مي دانست . اسلام بدون روحانيت را بي محتوا مي پنداشت زمانيكه در جبهه بود در نامه هايش ما را به تقوي و صبر در برابر مشكلات سفارش مي كرد بارها عنوان مي كرد كه اگر شهيد شدم ناراحت نباشيد فكر كنيد كه جوان خود را در راه امام حسين و اسلام داده ايد و به ياد مصائب امام حسين (ع) و حضرت زينب باشيد خواهرانم با حجاب خود ادامه دهنده راهم باشند و برادرانم با حضور در جبهه بر عليه كفر و الحاد مبارزه كنند.

    خاطره اي كه بعد از شهادتش تعريف كرده اند اين است كه در زمان پاتك دشمن مهمات سنگر آنها كم مي شود او با رشادت از سنگر بيرون مي آيد و بطرف انبار مهمات مي رود مقداري مهمات بر مي دارد تا به رزمندگان برساند در برگشت و نزديكي سنگر خمپاره به او اصابت مي كند و به لقاء الله مي پيوندد .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرمك
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x