مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عیسی قاسمی

258
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عيسي
نام خانوادگی قاسمي
نام پدر حسين
تاریخ تولد 1344/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/01/02
محل شهادت عين خوش
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل بيكار
تحصیلات پنجم ابتدايي
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     

     

     

    زندگینامه :  شهید عیسی قاسمی

     

     

    لقد ارسلنا بیناه و انزلنا معهمل کتاب والمیزان لبقوم الناس بالقسط

     

    عیسی قاسمی در خانواده ای مکتبی ومتدین تربیت شده بود پدرش قبل از انقلاب تا بحال همیشه میگفت  او پسری نمونه برای خانوده ام بود در موقعی که انقلاب شروع شده بود از همه طرف موج الله واکبر و لاالله اله الا الله بگوش مرسید او هم دوش بدوش برادرانش این کلمه را تکرار میکرد و می گفت واقعا" کلمه  لاالله اله الا الله یک امید و یک تسکین قلب وجهت برای من نشان میدهد.

    عیسی قاسمی هرچند که از نظر معلومات چندان مطالعاتی نداشت ولی پیام امام و عملکرد هایی که در مملکت رخ میداد برای او درسی بود و این جهت میداد وبیشتر عمل میکرد وبا برخوردهایکه چند مرتبه با او داشتیم او از لحاظ صیر وشکیبائی و اخلاق در خانواده خود ودر محل نمونه بود برای اولین بار که میخواست به جبهه اعزام شود با یکی از برادران سپاه که ساکن همین محل بود هرسوال و مشکلاتی که داشت با او درمیان میگذاشت وهمیشه او میگفت میخواهم بروم به جبهه از نظر برخورد و اخلاق چطور باشم که خدااز من راضی  باشد برادر پاسدار در جواب او گفت جبهه مهدخودسازی است احتیاج به بحث و با مطالعه ای ندارد مگر بلال و ابوذر و عمار یاسر کجا درس خوانده بودند کدام مدرسه علمیه رفته بودند بلال کدام دانشگاه رفته بود بیشتر عمل حضرت علی بود که جهت وامید به او میداد الان ما باید امام را در نظر بگیریم و پیام او جهتی است که ما باید این امانت که خدا به داده  درست از او مواظبت کنیم ووقعه ای که از جبهه برگشت بعداز چند روزی که میخواست دوباره اعزام بشود اخلاق وبرخورد اونسبت به اولین خیلی فرق کرده بود.

    بله برادران و خواهران گوش به پیام شهیدان بدهید که آنها معلمی بودند برای ما ماآیم که هنوز بیدار نشدیم.

    کاروان رفت وتو در خواب بیابان در پیش                           که روی ره زکه پرسی.....................

     

    پیام شهید این بود که میگفت هرکس که به اندازه خودش حرف میزند همان اندازه باید عمل کند و هرکس که بدست باید او را راهنمائی کرد وباید درس اخلاق به او آموخت .

    انشاء الله پیام شهیدان جهتی باشد برای ما وماهمه با همکاری هم وسیله باشیم ادامه دهنده راه آنان.......

     

    والسلام

    روانش شاد و راهش مستدام باد

     

     

     

     
    ادامه مطلب
    بسمه تعالی

     

    " وصیت نامه عیسی قاسمی "

    بسم الله الرحمن الرحیم

    ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبلیه صفا" کانهم بنیان مرصوص

    سلام به رهبرکبیر انقلاب اسلامی امام خمینی و سلام بر بازوهای پرتوان امام مانند آیت اله منتظری ، آیت اله خامنه ای و آیت اله رفسنجانی و دیگر کسانی که هدف خود را الله میدانند ، وبرای انقلاب اسلامی مبارزه میکنند ، برادران در تاریخ 30/11/60 به بسیج آمدم وهرچه گشتم پرونده اول خود را پیدا نکردم و مجبور شدم باز پرونده دیگری درست کنم . برادران این پرونده ها کاری از پیش نمی برد. پرونده ها همه چیزش پیش خداست واوست که مهر اخرت را میزند اوست که نام را        می نویسد و هرکس را که میخواهد میخرد . خدایا اگر میخواهی کسی را بخری همه را بخر.

    چندکلمه ای با پدر خود دارم. پدرجان نگذار جای حقیر در نمازهای جمعه و جماعت خالی بماند وبا گفتن به برادرانم که به نمازها خیلی توجه داشته باشندو دعاها را بخوانند ، دعا برای جان امام کنند. پدر جان کتابهایم و دوهزارتومان که داخل چرخ خیاطی گذاشتم کتابخانه کوچکی در مسجد درست کنید و اگر شهید شدم پیش دوستانم در دواس خاکم کنید وپدر جان دو برادر دیگرم حمید و رضا را به خواندن قرآن و به دستورهای اسلام آشنا کن که فقط دستور خداوند است که انساان را به علوم وا خلاق دین آشنا می کند . خداحافظ پدر جان زحمتکش وپیر برای فرزندان خود وچند کلمه ای با مادرم صحبت دارم. مادر عزیزم از زمانی که به دنیا آمدم و تکامل پیدا کردم و بزرگ شدم قدری مادری را فهمیدم که ما در شبها بیخوابی کشیده، زحمت کشیده تا توانسته فرزند پاک که وسیله بیش نبوده باز به آفریده اش پس دهد . خداوند شما مادران را که سایه امید فرزندان هستید نگاه بدارد تا فرزندان شما مانند گل تقدیم هدف ومکتب واسلام شوند.

    سلام بر برادر بزرگوارم . برادرجان انشاءاله مانند یک سرباز اسلام در پشت جبهه برای جامعه اسلام زحمت بکشی./

     

     

    « والسلام »

    عیسی قاسمی

    30/11/60

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x