مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید علیرضا غریبی

298
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عليرضا
نام خانوادگی غريبي
نام پدر گرگعلي
تاریخ تولد 1347/06/19
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/11/03
محل شهادت شلمچه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     

    زندگینامه :  شهید علیرضا غریبی

    ان الله المشتری من المومنین انفسهم واموالهم بان لهم الجنه یقتلون فی سبیل الله فیقتلون و غذا" علیه حقا فی التوراته و الانجیل والقرآن بیدکم الذی بایعتم به وذالک هوالفوز العظیم.

     

    « همانا خدا خرید از مومنان جانها ومالهای ایشان را که برای ایشان است. بهشت،جنگ کنند در راه خدا پس شاد باشید و کشته شوند وعده اینست براو حق در تورات و انجیل وقرآن و کیست وفادارتر به عهد خود از خدا پس شاد باشید. سوداگرائی که سود نمودید واین است رستگاری بزرگ.

     

     

    الهی هرکه تو را شناسد کار او باریک و هرکه تو را نشناسد راه او تاریک. تو را شناختن از تورستن است وبتو پیوستن و از خود گذشتن است. الها چه زیباست با پای سربه دیدار معشوق رفتن و آنگاه او را در آغوش گرفتن و بعدخاک قدومش را بوسه زدن و سرانجام شیرین ترین میوه وجود خویش یعنی جان را در راه او نثار کردن.

    در حجله عشق بی کفن باید رفت                                      دل سوخته پاره پاره تن باید رفت

    از جان بگذر که درسر پرده دوست                                   فارغ ز ودست وبدن باید رفت

    به به که چه درجه عظیم وچه مقامی مرتفع و جاویدی و چه حال لذت بخشی بهجت آفرینی است. از جسگاه بدن جداشدن وروح را تا سبع سموات پرواز دادن و به کمال مطلق رسیدن و این به دست    نمی آید الا به جهاد و شهادت که آن هم حقا" هدایت الهی امکان پذیر نیست که آن را جز عاشقان نخواهند داد عاشقانی چون عبدالله ابراهیمی ،  حیدر ماندگار آرامی و سرانجام شهید عاشق علیرضا غریبی سخن از عشق شد راستی مگر عشق چیست که جان را هم به همراه خود میکشد و باید گفت که عشق وعاشق و معشوق را نمی توان با موازین مادی دنیا تجربه یا تفسی کرد که تا عاشق نشوی از این سرپا خبر نخواهی شد و سخن را کوتاه کن که ای مقوله را سر دراز است. و بیائید تا جوابش را در زندگی عاشق دلسوخته ای از دلسوختگان لقاء الله و از پایگاه عشق و ایثار جستجو کنیم. و اینبار شهیدی سعید از این پایگاه در حالیکه در سر شوق لقای دوست ودر دست جام هستی بخش شهادت را داشت بسی معبود شتافت و لقاء اخروی را برزندان دنیوی ترجیح داد . اینبار نیز علی از علی      گونه های دوران بود که دست شهادت و ایثار را از مکتب مولایش علی بن ابیطالب آموخت و همچون وی با فرق خونین با تمام وجود به دیدار یار شتافت . بله علی بود. با ددستهای ازتن جداشده چون ابوالفضل العباس دریاری به حسین زمانش جان باخت و او بود که با حضور پی درپی خود درمیدانهای نبرد ایمان بر علیه شیطان به تمامی جوانان و دوستان درس شهادت وایثار دادند.علی ما فناناپذیر نبوده و نیست و نخواهد بو بله او همیشه زنده و جاوید است در نزد خدای خود روزی میخور شهید علیرضا غریبی در سال 1347 در خانواده مستضعف و در عین حال مقید ومعتقد به تمام اوامر الهی دیده به جهان گشود . وی تحصیلاتب ابتدائی را در سن هفت سالگی در مدرسه پور سینا امامزاده شروع کرد و دوره راهنمائی را در مدرسه سید علی مهیمنیان امامزاده ادامه داد . شهید غریبی در دوران انقلاب درتمامی صحنه های مبارزه بر علیه طاغوت به همراه امت همیشه در صحنه حضور داشت و همزمان با شروع جنگ تحمیلی کفار و اجانب برخود عار دانست که بی تفاوت بماند وبه همین سبب به پایگاه مقاومت امیرالمومنین پیوست  ودر تمامی فعالیتهای انقلابی اسلامی این پایگاه اعم از مبارزه با گروهکهای محارب و کمک و یاری نمودن رزمنده گان اسلام چه به عنوان رزمنده در جبهه وجه در پشت جبهه ها به عنوان کمک به رزمندگان شرکت میجست . شهید علیرضا بعداز مدتی بعنوان یکی از فعالترین افراد پایگاه مقاومت در سطح محلات مجاور این محل شناخته شد. و از سوی بسیج سپاه پاسدران به عنوان قدردانی از زحمات ایثارگرانه وی به اعطای جایزه ای از سوی آن ارگان نائل گردید. شهید علیرضا در طول جنگ بیش از هفت یا هشت مرتبه به سوی جبهه شتافت او عشق و عرفان را به همراه زهد و تقوا در جبهه ها یافته بودند در جای دیگر و به همین خاطر بود که حاضر نبود حتی یک لحظه دست از جبهه بردارد . شهید علیرضا در عملیاتهای مختلف از جمله و الفجر ت8 ، خیبر، و بدر شرکت جست تا اینکه در عملیات پیروزمند کربلای 5 که استکبار جهانی را بلرزه انداخت و جهانیان را به بهت و حیرت وا داشت بعد از حماسه آفرینی های زیاد در حالی که به عنوان شکارچی تانک آرپی جی زند به نبرد با یزیدیان زمان مغول بود بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به سرش و بعداز آن اصابت نارنجک سپاه شیطان به فیض عظیم شهادت نائل گردید. و به دیار یاران شهید پیوست.

    والسلام

    روانش شاد و راهش مستدام باد

     

    پایگاه مقاومت

    امیرامومنین و گروه مقاومت شهید سید هادی آرامی امامزاده

     

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x