مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید ابراهیم سالمی

463
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام ابراهيم
نام خانوادگی سالمي
نام پدر غريب
تاریخ تولد 1334/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/03/02
محل شهادت خرمشهر
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل مكانيك
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     

    زندگینامه شهید ابراهیم سالمی

     

    در مسلخ عشق جز نکو را نکشند                                   رو به صفتان زشتخو را نکشند

    گر عاشق صادقی زمردن مهراس                                مردار  بود هر آنکه او را نکشند

     

    شهید ابراهیم سالمی به سال 1334 در امامزاده در یک خانواده مستضعف و تهیدست پا به عرصه وجود نهاد. و از انجا که جو مذهبی بر خانواده حاکم بود تحت تربیت مذهبی خانواده حاکم بود تحت تربیت مذهبی خانواده قرار گرفت. وی بعلت عدم استطاعت مالی و با فقر فرهنگی حاکم وجود خفقان بر جامعه و یا به دلایل دیگر تا کلاس چهارم دبستان بیشتر نخواند. برادر شهید مان از نظر انجام فرائض شرعی کامل بود         ( نماز و روزه و غیره) وی در سن هفت ساگلی پدرش را از دست داد و از نعمت عظمای وجود پدر محروم گشت بدینجهت بود که دوران کودکی را در سختی و مشکلات سپری کرده.وبا شروع انقلاب اسلامی وی که بر این عقیده بودکه ادامه حیات اسلام در نبرد و نابود ساختن کافران و طاغوتیان زمان است. بدینجهت با شور و شوق بیشتری به مبارزه پرداخت و مبازه را بر علیه رژیم آغاز کرد و سدد افتخاری بر افتخارات زندگی آزاده اش افزود .ودر پیروی از فقیه عالیقدر و بزرگ و پیشوای شیعیان حضرت امام خمینی به شرکت در مجالس سخنرانی وتظاهرات همت گماشت. و بعداز پیروزی انقلاب هم برای پاسداری از اسلام عزیز (جمهوری اسلامی) که با خون 70هزار شهید حسینی پا گرفته بود و بنا نهاده شده بود به عضویت نهاد مردمی و مکتبی و انقلابی بسیج در آمد. و با شروع نبرد حق بر علیه باطل به جبهه های باطل ستیز (صدام ) خوزستان عزیمت نمود.

    و همواره می گفت ( خدایا نعمت عظمای شهادت را روزیم قرار ده) و خداوند  نیز این موهبت الهی را نصیبیش نمود و در تاریخ                                به فیض شهادت نائل آمد. و با خون سرخش زندگی سراسر حماسه ومبارزه خویش را در صفحات تاریخ محک زد . گوارا باد بر او شربت شهدگونه شهادت.

     

    روهش شاد و راهش پر رهرو باد

     
    ادامه مطلب
    بسمه تعالی

     

    و لا تحسبن الذین قتتلوا فی سبیل اللهامواتاٌ بل احیاء عند ربهم برزقون

     

    در این موقعیت حساس که عاشورای حسینی بار دیگر در ایران زنده شد و نشان داد که حسین ها هنوز هستند و تا حکومت الله را در سرتاسر جهان برقرار نسازند به پیکار علیه کفر ادامه میدهند ، آری میدانم قدم در راهی گذاشته که تیغه اش از قبل گرفته و با ایمان کامل پیکار می کنم  چون اگر در این میدان کشته شوم به مقامی والا دست یافته و راه حسین (ع) را رفته ام و اگر زنده ماندم شاهد پیروزی مسلمین بر کفار است خواهم بود ، من با کمال میل به این جبهه مقدس که برای پیروزی اسلام است میروم و چون ما با خودمان تعلق نداریم بعنی خلق نشده ایم تاراحت طلب باشیم و یا در پی آسایش دنیوی باشیم نه این ارزشی ندارد ، ما خلق شده ایم تا آزمایش شویم و اساسا" این جهان آزمایشی بیش نیست ، زندگی جاوید در آن جهان است. درخت انقلاب اسلامی برای سیراب شدن احتیاج به خون دارد امام همان هل من ناصرینصرنی صدا میزند بر ملت مسلمان ایران واجب است که به این پیام امام لبیک بگوید واین درخت را با خون خود سیراب کند یا مهدی یا زهرا یا فاطمه ، یا حسین ، یا علی ، یا عباس؛ یاعلی ، یا حسین ، یا حسن ، یا فاطمه زهرا ، یا مهدی ، من هم آمده ام ، زهرا . انشاءاله تعالی همانطوری که آرزوی همه ماست این انقلاب به رهبری امام عزیز ، جهان به انقلاب حضرت بقیه الله الا اعظم امام مهدی (عج) پبوند خواهیم زد که انقلاب جهانی اسلامی باشد.

    مادر عزیزم از اینکه حس میکردم در مکانی راحتر قرار بگیرم و در سنگر بسیج امام زاده با برادران حزب الهی بودم در سنگر شبها غمگین بودم من نمیتوانستم بخود بقبولانم که برادران خودم در مرزها شهید شوند و من هر روز شاهد این باشم که فلاننفر کشته شده یا فلان نفر زخمی شده ، مادر عزیز داغدارم چگونه من میتوانستم مشاهده کنم که هر روز عده ای از بهترین جوانان و همسنگرانم شهید شوند وعلی ماهینی ها حاجی محمدعلی ها،  ناصر میرسنجری ها , علی ظهرابی ها ، احمد کرمی ها ، هادی آرامی ها ، عبداله گلستانی ها ، مقاتلی ها ، امیر پولادی ها ، ابراهیم         ماهینی ها ، ابراهیم ماندگارها ، عبدالعلی میرسنجری ها ، محمدرضا بندر ریگی ها ، فدائیان اسلامی احمد واعظ زاده ها ، عباس نبی پور ها ، عبدالمحمد هاشمی ها ، سید محسن جعفری ها ، شمسی ها ، جلال محمدعلی باغملائی ها ، علی بختیاری ها ، ابراهیم افراسیابی ها ،  عنایت نجیبی ها ،         عبدالرحمن بنیادی ها ، باقر میگلی ها ، عباس کامکاریها ، اسماعیل کمان ها ومن به کارهای روزمره مشغول باشم ، میدانم که از دست دادن من شاید سنگین باشد. ولی غم از دست دادن حسین (ع) بر فاطمه زهرا سنگین نبود مگر آنها نبودند که کشته شدند تا دین اسلام پا بر جا باشد. من هم به نوبه خودم از آقا و سرور خود ، حسین زمان ، خمینی درس مبارزه و جهاد ودرس شهادت را یاد گرفتم ، من آموختم که زندگی مادی نکبت بار است ونباید منتظر باشیم که مرگ ما را فرا گیرد ، بلکه ما باید به سراغ مرگ برویم. مگر انسان یکدفعه بیشتر میمیرد پس چه بهتر که آن یکدفعه هم در راه خدا باشد. این برادران بسیج و سپاه ، اسلام و ارتشی ، مردم مسلمان بوشهر و خواهران و برادران عزیزم پیوسته در راه اعتلای اسلام عزیز کوشا و تمامی فرامین امام خمینی را به جان پذیرا باشید و زمان زمان حسین است وایام عاشورا ، ای خواهران عزیزم حجاب وعفت و پاکدامنی را سولوحه زندگی خودتان قرار دهید وهمیشه فاطمه وار و زینب گونه زندگی و مبارزه کنید، مادر جان به براردان و خواهران حزب الهی بگو حجاب و عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید و همیشه فاطمه وار و زینب گونه زندگی و مبارزه کنید ، مادر جان به برادر حزب الهی بگو راهی را که من انتخاب کرده ام راه حقیقت و درستی است و از شما خواستارم که امام امت ان مجاهد کبیر و نستوه وعصاره حسین ابن علی ورهبر انقلاب خمینی بزرگ را یاری نمائید و او را تنها نگذارید ، دفن بهشت صادق جنب حاجی رضا محمدی

    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

     

    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    ابراهیم سالمی

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x