مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید اصغر بادفر

693
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام اصغر
نام خانوادگی بادفر
نام پدر احمد
تاریخ تولد 1338/09/18
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1359/07/04
محل شهادت هويزه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل سرباززميني ارتش
تحصیلات ديپلم
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • بسم الله الرحمن الرحیم


    زندگی نامه شهید اصغر بادفر


    انتظار به پایان رسید و کودکی ، نشاط وشادی را به ارمغان آورد . در سحرگاه روز 18/9/138 در خانواده ای مذهبی و در دامن مادری دلسوز وفداکار کودکی در شهر آبادان متولد شد و که نامش را اصغر گذاشتند. ولی دوران شادی و خرمی خانواده دیری نپائید و مزه سرپرستی پدر هنوز به حلاوت و شیرینی نرسیده بود که درد یتیمی و بی پدری بر تارک خانه مستولی گردید. در غیاب ابدی پدر، پسر ارشد خانواده ، حکم سرپرستی اجباری را به عهده گرفت و خانواده وسیع پدری را سرپرستی پدری را سرپرستی نمود و نحمیل نر ک تحصیل را برخود رجهان نمود ولی برادران خود را در امر آموزش تشویق و ترغیب نمود اصغر بدون سایه پدر  ، ولی با سرپرستی برادری دلسوز با سعی و تلاش فراوان به تحصیل پرداخت تا بتواند قدمی در راه موفقیت و بهرورزی بردارد. دوره ابتدائی و راهنمایی ودبیرستان را در شهر مقاومت آبادان با موفقیت به پایان رساند و با اخذ مدرک طبیعی که معادل علوم تجربی امروز است با معدل ممتاز به پایان رساند تا با این عمل نوعی تشکر و قدردانی ازمادر وبرادر خود به انجام رسانده باشد . در تمام دوران کودکی حلاوت و شیرینی از چهره نوازشگرش دیده می شد ودر مدت جوانی و بلوغ همراه با مهرورزی و مهربانی ، رشیدی وپختگی با منطق بالا، اخلاق وسرشت پاک وی را آراسته کرده بود با چنین اخلاقی ، الگوی مناسبی جهت معاشرت و حسن خلقی برای دوستان و آشنایان مهیا نموده بود که هنوز بعداز سالها غائب از نظرها،  خاطرات و اخلاق ممتاز وی همچون برگی زرین در ذهنها مانده و خواهد ماند.


    اصغر به جز حرکت در امر تعلیم و تربیت ، در امور ورزشی وفرهنگی نیز شرکت فعالانه داشت وبا افتخار کشتی بعنوان سمبل ورزش پهلوانی ، راه محکمتری جهت پاکدامنی و حسن خلقی خود برداشت ودر این راه مقامات ممتازی نیز کسب نمود که از آن جمله مقام دومی آموزشگاههای کشور در سال 1354، نیمه اولی در سال 1354 قهرمانی آموزشگاههای استان ، مقاوم سومی در سال 1354 در استان درسال 1355 مقام. اولی در آستان ، مقام دومی در سال 1356 در استان ، مقام اولی در سال 1356 در مسابقات آموزشگاههای کشور اشاره کرد، لازم به توضیح است که شهید اصغر بادفر در وزن 48 کیلوگرم در رشته آزاد فعالیت میکرد. تزکیه وتربیت مذهبی که با صداقت و ارشاد مهرمادری توام بود، اصغر را به عنوان انسانی معرفی نمود که تمامی واجبات شرعی اسلام همچون نماز پومیه  امربه معروف و نهی از منکر ، اخلاق حسنه و صله رحم ارا با جدیت  تلاش انجام داده  ودر این راه سعادت اخروی خود را بیمه نمود ، بعداز تحصیلات ، دوران مقدس سربازی اصغر از راه رسید و ایشان با توجه به وفاداری به انقلاب  اسلامی و ملت بزرگوارکشور، این لباس


    مقدس را به تن نمود و تا آخر عمر به آن وفادار ماند اصغر ابتدا در منطقه توسود پاوه بعنوان مرزنشین مقتدر و  وفا دار به کشور و انقلاب وانجام وظیفه پرداخت و همواره با دموکراتهای کردستان در ستیز و نزاع بودند تا گروههای استقلال طلب  کردستان نتوانند ضربه ای به انقلاب جوانه زده بزنند. اصغر بعداز تلاش فراوان در مرز نوسود پاوه لشکر 92 زرهی اهواز منتقل شدند و درحالی که 22 ماه از دوران مقدس سربازی  طی نموده بود که جنگ تحمیلی عراق به کشورمان صورت گرفت  تنها هنوز 5 روز از جنگ فوق نگذشته بود که حلاوت و شیرینی شهادت به عنوان پایان زندگی اصغر رقم خورد و اصغر در روز 4/7/1359 در منطقه عملیات ویژه هویزه به درجه رفیع شهادت در جوار حق تعالی رسید تا از خزانه غیب روزی خوار خداوند گردد واین درجه کمترین درجه ای بود که به پاکدامنی و حسن خلقی وی هدیه گردید . لازم و به توضیح است که هوش سرشار و استعداد های بالای اصغر باعث گردید به عنوان تعلیم دهنده آر. پی جی ، زن در بسیج مشغول به تعلیم گردد و در این راه نیز گامی در جهت خدمت به انقلاب انجام داد.


    ولی چشمه رفت و سنگسار ماند . اصغر برفت و خاطرات خوش زندگی با عمری تلاش وجدیت توام با حسن خلقی و پاکدامنی بر سطور خاطرات نقش بست.




    والسلام


    روانش شاد و راهش مستدام باد

    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x