مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمود بیرمی

955
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمود
نام خانوادگی بيرمی
نام پدر محمدعلی
تاریخ تولد 1330/04/09
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/11/06
محل شهادت شلمچه
مسئولیت فرمانده گروهان
نوع عضویت بسيج
شغل كارمند
تحصیلات دوره ابتدایی
مدفن چاووشی
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • زندیگنامه شهید

    شهيد محمود بيرمي فرزند محمدعلي از جمله شهدائ روستاي چاوشي است كه در سال 1330 در روستاي لاور شرقي از توابع شهرستان دشتي ديده به جهان گشود . در سال 1342 با خانواده خويش به محل سكونت آبا و اجدادي خويش روستاي چاوشي نقل مكان نموده و و به علت نداشتن شرايط سني در اين روستا هم نتوانست از نعمت سواد بر خور دار گردد . در سال 1349 روانه خدمت سربازي گرديد و پس از پايان بردن خدمت سربازي جهت برآوردن نيازهاي خانواده به كشورهاي عربي حوزه خليج فارس عزيمت نموده و به كار مشغول گرديد . پس از مدتي به كشور مراجعت   و در سال 1352ازدواج مي نمايد كه ثمره اين ازدواج دو پسر بنامهاي جعفر و علي مي باشد .

    با شروع اولين جرقه هاي انقلاب اسلامي از سوي مردم ايران  به رهبري روحانيت متعهد و بويژه معمار بزرگ انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) فعالانه در راهپيما و تظاهرات عليه رژيم طاغوت شركت مي كرد .

    پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران با شروع جنگ تحميلي از سوي استكبار جهاني عليه نظام جمهوري اسلامي ايران در قالب خون آشا مي چون صدام در سال 1360 به صفوف به هم  فشرده رزمندگان جبهه حق عليه باطل شتافت و از آن پس به طور دايم و مستمر در پستهاي حساس جبهه نظير اطلاعات عمليات حضوري فعالانه داشت و در عملياتهاي متعدد و غرور آفريني چون   فتح المبين ـ بيت المقدس ـ والفجر 1 ـ فتح 1 ـ فتح 3 ـ جزاير مجنون ـ تپه الله اكبر ـ  كربلاي 4و5  شركت داشتند و از خود حماسه ها آفريدند و چنان از خود لياقت و شجاعت و دلاوي نشان داد كه موجب تحسين فرماندهان گرديد .

    بالا خره براي آخرين بار در عمليات كربلاي 5 شركت نموده و در اين عمليات كه آخرين عمليات وي نيز بوده به آرزوي ديرينه اش كه همانا شهادت در راه خدا مي باشد نايل مي شود.آري اين است پيمان   دعاي دوستان به دوستان اميد است كه بتوانيم ادامه دهنده راه اين عزيزان باشيم.

     

      سجايای اخلاقی شهيد

    از جمله ويژگيهاي بارز شهيد تواضع و فروتني و خوش رفتاري وي مي باشد از همان اوايل كودكي در كارهاي سخت و طاقت فرساي دامداري و كشاورزي به شيوه سنتي قديم كه شغل اصلي خانواده اش بود پرورش يافت و هميشه و همه حال پدر و اعضاي خانواده را مدد كار بود و به علت فقر مالي وفقدان امكانات آموزشي در روستاي محل سكونتش يعني لاور شرقي از نعمت سواد بهره مند نگرديد .

    تواضع شهيددربين هم سن وسال هازبان زدبود.شهيد دارای حسن خلق ,متانت وصبربود.
    ادامه مطلب
    هرگز مپنداريد آنها كه در راه خدا كشته شده اند مرده اند

    بلكه زنده اند و نزد خدايشان روزي مي خورند .

    با درود وسلام به منجي عالم بشريت نجات دهنده انسانها امام عصر (عج) و درود بر نائب بر حقش امام خميني اين اسطوره تقوا و مقاومت و درود بر ملت شهيد پرور ايران .

    اكنون كه عازم جبهه هستم و وصيت نامه مي نويسم و مي روم كه به نداي هل من ناصر ينصرني حسين زمان لبيك گويم و در اين برهه از زمان اسلام را ياري كنم اگر خداوند اين توفيق خدمت گذاري را از من قبول كند .

    امروز مي بينم كه اسلام از هر سو مورد تاخت و تاز دشمنان قرار گرفته است و از هر سوء در صدد لطمه زدن به آن هستند مي روم تا شايد اين جان نا قابل خود را در راه اسلام اهدا كنم . اي امام حسين اگر چه ما نبوده ايم كه آن زمان تو را ياري كنيم ولي امروز به نداي فرزندت خميني كبير لبيك مي گوييم تا دشمنان را از صفحه روزگار به زباله دان تاريخ افكنيم و حكومت الله كه همانا حكومت محرومين و مستضعفين است بنيان كنيم .

    امروز دست جنايتكاري چون صدام به سر كردگي اربابانش ظاهر شده و مي خواهد نوري را كه خداوند روشن كرده به خاموشي مبدل كنند و لي كور خانده اند و من تا آخرين نفس هر چه در توان دارم در طبق اخلاص مي گذارم و با اين جنايتكاران مي جنگم و تا پيروزي نهايي دست از مبارزه بر نخواهم داشت .

     

    به اميدپيروزي اسلام بر كفر                                               والسلام

    كوچك شما محمود بيرمي 
    ادامه مطلب
    مصاحبه با فرزند شهيد

    من جعفر بيرمي فرزند شهيد محمود بيرمي هستم .ازدوستان وهم رزمان پدرشهيدم عباس مزارعي که درسپاه بوشهر و خواجه زاده كه در تامين اجتماعي مشغول به كار هستندرامی شناسم.

    ازامت شهيدپرورومسئولين انتظاردارم راه شهيدان والا مقام راادامه دهيم و پايمال نشدن خون اين عزيزان آرزوی ماست.

    ازاين که فرزندشهيدهستم هم خوشحالم هم ناراحت ، خوشحالم به خاطر اينكه افتخار مي كنم فرزند شهيد هستم و ناراحت به دليل اين دليل كه كمبود پدر در يك خانواده   باعث تزلزل روحي و جسمي آن خانواده مي شود .احساس می کنم شهداء هميشه زنده اند و اين جمله در مورد اين سئوال صدق مي كند من خودم بودن پـــدر را در خانه حس مي كنم و رفتن سر خاك شهداء يك قوت قلبي به من مي هد .من چهار سال داشتم که پدرم به شهادت رسيد.

    شهيد رابطه خوب و صميمی باپدرومادرخودداشته وهيچ گاه باعث رنجش آنها نمي شده است .يکی ازتکاليفی که درحال حاضربرگردن امت حزب الله وهميشه درصحنه می باشد,اين است که يادوخاطره شهدارازنده نگه دارند.

    با جمع آوري آثار و سوابق شهيدان و تهيه كتابهاي زندگي و خاطرات سبز شهيدان و بيان ايثار و جانبــــازي آنان در جبهه و توصيف درد و رنج هايي كه براي حفظ و صيانت ايران اسلامي كشيده اند و با ادامه دادن راه اين شهيدان مي توان گوشه اي از حرمت خون شهداء را حفظ كرد .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارچاووشی
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x