مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید علی احمدی

717
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام علی
نام خانوادگی احمدی
نام پدر حسين
تاریخ تولد 1348/04/08
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1362/05/05
محل شهادت پيرانشهر
مسئولیت تك تيرانداز
نوع عضویت پاسدار وظيفه
شغل -
تحصیلات پنجم ابتدايي
مدفن مفقودالاثر
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • زندیگنامه شهید

    علي احمدي

    تولد

    در سال 1343 در روستاي شيخيان شهاب از توابع بخش کاکي، شهرستان دشتي در خانواده اي مذهبي و با ايمان و مستضعف به دنيا آمد

     

    شيخيان زادگاه شهيد

    روستاي شيخيان يکي از روستاهاي بخش کاکي، شهرستان دشتي بر کرانه ي غربي مند قرار دارد. فاصله ي روستا تا مرکزبخش از جاده ي گزدراز 30 کيلومتر و از مسير گذر رودخانه حدود 12 کيلومتر است که بيشتر رفت و آمد از طريق جاده ي اصلي صورت مي گيرد. مردمان بسيار صادق و با صفا دارد، از ديــــر باز به دوستي و عشق اهل بيت عصمت و طهارت معروف بودند، دو بقعه متبرکه که به اعتقاد مردم اين منطقه متعلق به دو تن از فرزندان امام موسي کاظم به نامهاي امام زاده حسن و امام زاده جعفر است در اين روستا زيارتگاه عاشقان اهل بيت عصمت (ع) مي باشد. اين روستا شهداء و جانبازان و آزادگان زيادي را تقديم به انقلاب کرده است از جمله شهيدان: ابراهيم شيخياني، علي احمدي، حسين منفرد، اسماعيل حسيني و.....

    و آزادگان: علي احمدي، جمال احمدي.

    تحصيلات شهيد

    شهيد علي احمدي چون به سن 7 سالگي رسيد پا به دبستان کوچکي در روستاي خودگذاشت و با وجود هوش سرشار و استعداد بالاي تحصيلي به علت فقر و نداري و نبود مدرسه راهنمايي در اين روستا در آن زمان تا کلاس پنجم بيشتر نتوانست درس بخواند.

    ياري خانواده

    وي از زمان کودکي در کنار خانواده در کارهاي کشاورزي و زراعت به خانواده کمک مي کرد، شخصي فعال بود. ماحصل تلاش و زحمت خود را به عنوان کمک خرجي به خانواده مي داد.

    خصوصيات اخلاقي و فردي

    با پدر و مادر و کليه ي اطرافيــان برخوردي شايستــه داشت و به همه احتـــــرام مي گذاشت، بسيار رئوف و مهربان بود، ايام کودکي را با فقر و نداري خانواده گذرانيد، با اوج گيري انقلاب در اکثر فعاليتها و راهپيمايي ها حضور داشت. با شروع جنگ و تأسيس بسيج به عضويت اين نهاد در آمد و در قالب گروه مقاومت روستا فعاليت هاي خوبي را ارائه داد.

    شهيد و جبهه

    بسيار مشتـاق حضور در جبهه بود. هميشه براي اعزام به جبهه به دنبال فــــرصتي مي گشت تا اينکه داوطلبانه به خدمت مقدس سربازي اعزام شد و در سال 62 به عنوان پاسدار وظيفه وارد سپاه گرديد.

    دوره ي آموزشي را در پادگان آموزشي سپاه کازرون سپري نمود و از آنجا راهي ديار غرب براي دفاع از مرزهاي غربي کشور شد.

    شهيد و شهادت

    وي از آغاز زندگي دل به شهادت بسته بود و اين روح زلال و سبکبال در اشتياق کمال، دل به جبــهه بستـــه بـود و شــهادت را اوج کمال بشريــت مي دانست. سرانجام در عمليات والفجر 2 در سال 1362 به درجه شهادت رسيد و پيکر پاکش هيچ گاه يافت نشد تا همواره سندي بر مظلوميت شهداي اين مرز و بوم مي باشد.

    «روحش شاد.»

    مشخصات پدر شهيد(جاويدالاثر) علي احمدي

    نام: حسين

    نام خانوادگي: احمدي

    نام پدر: داراب

    سال تولد: 1308

    محل تولد: روستاي شيخيان

    زندگينامه

    مرحوم مشهدي حسين فرزند داراب حاج حسين در سال 1308 در خانواده اي دوستدار اهل بيت عصمت و طهارت در روستاي شيخيان متولد گرديد. ايام کودکي را در همان روستا و در کنار پدر و مادر با کار و تلاش سپري نمود. چون به سن جواني رسيد براي کار و امرار معاش به کشورهاي خليج مهاجرت کرد چند سالي را در آنجا و دور از خانواده گذراند. بعد از بازگشت ازدواج نمود و مدتي را در کنار خانواده بود ولي بر اثر نبود کار در آن روستا دوباره به کشور قطر رفت، ايشان سالهاي متمادي بين وطن و غربت رفت و آمد مي کرد تا اينکه به سن کهولت رسيد و ديگر قادر به انجام کار نبود. در سال 1363 به فراق فرزند دلبندش مبتلا گرديد و سالهاي زيادي انتظار آمدن فرزندش را مي کشيد. در سال 1377 به کاکي آمد و به همراه خانواده محل  اقامت در اين ديار افکند. سرانجام در تاريخ 1/2/ 82 در کاکي با موتور سيکلت تصادف مي نمايد و به بيمارستـان فاطمـه زهرا(س) منتقل مي گردد و 7 روز بعد در مورخه 8/2/82 به رحمت حق واصل مي شود.

     

     

     

    مشخصات مادر شهيد(جاويد الاثر) علي احمدي

    نام: هاجر

    نام خانوادگي: گزدرازي

    نام پدر: مختار

    سال تولد:1326

    محل تولد: روستاي گزدراز

    زندگينامه

    در سال1326 در روستـــــــاي گــزدراز در خانواده اي مذهبـي و با ايمان متولد مي شود. در سن 14 سالگي با مرحــوم حسين احمدي، داراب ازدواج مي نمايد که حاصل اين ازدواج 3 پسر به نامهاي: شهيد علي احمدي، عبدلله و يدالله و 3 دختر به نامهاي: صغري ، زهرا و صفيه مي باشد. وي زني بسيار متدين و پاکدامن است به طوري که سالهاي متمادي است که به فراق فرزندش مبتلا است با تأسي از حضرت زينب (س) و بيان مصايب اين بانوي بزرگوار اين مصيبت بزرگ را تحمل نموده است و هميشه خداي بزرگ را شکر و سپاس مي گويد. وي اکنون در کاکي در کنار فرزندش يـــدالله احمـدي زندگي مي کند.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    مصاحبه با مادر جاويد الاثر علي احمدي

    ? با عرض سلام در ابتدا خود را به طور مختصر معرفي نماييد.

    ÿبا سلام و درود فراوان به رهبر کبير انقلاب اسلامي و با سلام به روح پر فتوح حضرت امام خميني (ره) اينجانب  هاجــر گزدرازي مادر جاويدالاثر علي احمدي مي باشم.

    ? چه کسي نام او را انتخاب کرد و چه انگيزه اي داشت؟

    ÿپدرش نام او را انتخاب کرد به دليل علاقه ي شديد به اهل بيت عصمت و طهارت نام او را علي گذاشت.

    ? مختصري درباره ي تحصيل و نحوه ي ورودش به مدرسه توضيح دهيد.

    ÿوي در هر کاري هميشه موفق بود همينطور هنگام ورود به مدرسه نيز بسيار با اشتياق و پرشــور بود و تا کلاس پنجم ابتدايي که آخـــــرين سال تحصيلش بود هميشه با نمرات خوبي قبول مي شد.

    ? رفتار جاويد الاثر (شهيد) نسبت به شما (والدين) و ساير اعضاي خانواده چگونه بود؟ توضيح دهيد.

    ÿاز خصوصيات بارز و ممتاز مفقود حسن رفتار و اخلاق نيکوي وي بود به نحوي که زبانزد خاص و عام بود .از نظر اخلاق و رفتار با ما وساير اعضاي خانواده بسيار رئوف و مؤدب و مهربان بود.در کارها پدرش را ياري مي کرد و کمک خرج خانواده بود.

    ? روابط جاويدالاثر (شهيد) با خويشاوندان و همسايگان چگونه بود؟

    ÿوي داراي اخلاق نيکو بود در برابر همه ي مردم رفتاري متين و شايسته داشت در زمان کودکي هميشه در فکر مردم ستمديده بود و از فقـــــــــر خانواده ي خود رنج مــي برد.در بـــرخورد با خويشاوندان و همسايگان تواضع و اخلاق اسلامي را رعايت مي کرد.

    ? ميزان علاقه و ديدگاه شهيد نسبت به حضرت امام خميني (ره) و ولايت فقيه را بيان نماييد و  چه توصيفي از معظم له داشتند؟

    ÿعلاقه ي شديدي به امام داشت و مکرراً تأکيد مي کردکه امام را تنها نگذاريد و پيرو خط امام باشيد.

    ? انس و علاقه ي شهيد به قرآن کريم و ذکر خدا ( دعا رازو نياز و ... ) چگونه بود؟

    ÿوي خيلـــــي با ايمان و با تقــوا بود و هميشه اوقـــات به خواندن قــــرآن و راز و نيـــاز با خدا مـي پرداخت با صداي دلنشين اذان فضاي محيط را معطـــر مي ساخت.

    ? اولين بار در چه سني و چگونه به جبهه رفت؟

    ÿ اولين بار در سن هيجده سالگي يعني چيزي در حدود دو ماه مانده به خدمت مقدس سربازي دفترچه آماده به خدمت گرفت و طي چند ماه آموزشي در سپاه کازرون عازم جبهه هاي کردستان شد.

    ? عامل تشويق و محرک اصلي اعزام به جبهه او چه بود؟

    ÿ عامل اصلي تشويق او در اعزام به جبهه ايمان ، عشق و علاقه ي او به امام امت بود.

    ?  آخرين مرتبه اي که به جبهه مي رفت چه حالات روحي داشت و چگونگي وداع را توضيح دهيد؟

    ÿ وي هميشه براي رفتن به جبهه تلاش زيادي مي کرد .آخرين مرتبه حالت عجيبي داشت و همواره عشق به شهادت در چهره اش نمايان بود، تا آنجا که از پدرش خواست که برادرانش را طوري تربيت کند که بتوانند در آينده باعث سربلندي خانواده شوند.

    ? چگونه و توسط چه کسي از جاويدالاثر (شهيد) شدن فرزندتان با خبر شديد؟

    ÿ از شهادت وي تا بحال خبري به ما نرسيده زيرا وي هنوز مفقود مي باشد ولي دو نفر از دوستانش موقعي که برگشتند گفتند: که وي آرچي جي زن بوده و هنگام حمله در خط مقدم زخمي شده و بعد از حمله جايي که زخمي شده بود سر زدند ولي اثري از وي نيافتند.

    از مردم و مسئولين محترم مي خواهم که شهداء را فراموش نکنند و راه شهيدان را ادامه دهند و خانواده ي شهيدان را هيچوقت از ياد نبرند و پشتيبان ولايت فقيه باشندو از دستورات مقام معظم رهبري پيروي کنند تا آسيبي به اين مملکت نرسد.

     

    مصاحبه با برادر جاويد الاثر علي احمدي

    ? با عرض سلام در ابتدا خود را به طور مختصر معرفي نماييد.

    ÿ     خون گـريه اي دارم اگــر غم ناله ات هست

    آتش نفس انـــدوه چنـــدين ساله ات هست

    اندوه مــــرداني کـــه پيش از مــــا گذشتند

    داغ عــزيــــزانــــي که ديگــــــر بر نگشتند

    در حـــــريم کوي تو پــــر ميزند اين بال ما

    بـــــــر وصالت شادماني مي کند اين حال ما

    با سلام ودرود به رهبر کبير انقلاب اسلامي و با سلام به روح پرفتوح امام امت خميني کبير اين يگانه نجات دهنده کشتي انسانها ، يار مظلومان و پشتيبان مستضعفان، اينجانب يدالله احمدي برادر جاويدالاثر علي احمدي مي باشم.

    ? راجع به نحوه ي رفتار جاويد الاثر (شهيد) با پدر و مادرتان توضيح دهيد.

    ÿ از خصوصيات بارز ممتاز برادرم حسن رفتار و اخلاق نيکوي وي بود .شيرين زباني و گشاده رويي او با پدر و مادر و دوستان زبـــانزد خاص و عام بود. هميشه از فقـــر خانواده ي خود رنج مي برد و به دليل علاقه ي شديدي که به پدر و مادر داشت مدرسه را رها کرد و به کار و تلاش به کمک پدر پرداخت، هميشه در برخورد با والدين تواضع و اخلاق اسلامي را رعايت مي کرد.

    ? نظر برادرتان در مورد جبهه و جنگ چه بودو چه توصيه اي در اين زمينه به شما و بستگان مــي کرد؟

    ÿ او عقيده داشت رفتن به جبهه برداشتن يک قدم به سوي رستگاري است و توصيه مي کرد که به جبهه بـرويد تا خط سرخ شهادت انقلاب ايران را تداوم بخشيد. وي به مـــردم و دوستان توصيه مــــي کــرد که جبهه و جنگ در راه خـــدا انسان را از منجلاب گناهان مصون نگاه مي دارد.

    ? عامل تشويق و محرک اصلي اعزام به جبهه او چه بود؟

    ÿ عامل اصلي او در اعزام به جبهه ايمان و اراده ي آهنين و علاقه ي شديد او به امام امت بود و هدفش رضاي خدا و جنگ براي حفظ اسلام بود.

    ? اولين بار در چه سني و چگونه به جبهه رفت؟

    ÿ اولين بار در سن هيجده سالگي يعني چيزي در حدود دو ماه مانده به خدمت مقدس سربازي دفترچه آماده به خدمت گرفت و طي چند ماه آموزشي در سپاه کازرون عازم جبهه هاي کردستان شد.

    ? چگونه و توسط چه کسي از جاويدالاثر (شهيد) شدن برادرتان با خبر شديد؟

    ÿ در مورد شهادت برادرم بايد بگويم که تا بحال از شهادت وي آگاه نشده ايم زيرا هنـــوز مفقود مي باشد، فقط از دوستان و همسنگرانش شنيديم که وي آرپــي جي زن بوده و در خط اول مقدم زخمي شده و ديگر اثري از او مشخص نشده است.

    ? جاويدالاثر (شهيد) شدن ايشان چه تأثيري بر شما و اعضاي خانواده گذاشت؟

    ÿ ما در کشوري زندگي مي کنيم که انقلابش با خون هزاران شهيد به ثمر رسيده است و ما نيز خودمان را از بقيه اقشار مردم جدا نمي دانيم و خوشحاليم که برادرمان مرگي را انتخاب کرد که مردن هيچ وقت در آن مفهومي ندارد ما همگي مي دانيم که شهادت حرکت عشق است به سوي معشوق که نصيب هر کسي نمي شود.

    ? به نظر شما چگونه مي توان حرمت خون شهيدان را براي هميشه و نسلهاي آينده حفظ کرد؟

    ÿ ما با صداقت ، اخلاص و ايمان نبايد اجازه دهيم که دشمنان بين ما تفرقه بيندازند و هيچوقت نبايد از ياد خدا غافل شويم. بايد دنباله رو راه شهيدان باشيم و نگذاريم خون شهيدان پايمال شود و نسلهاي آينده بايد براي شادي روح شهدا تا دفع فتنه از پاي ننشينند. امروزه پيروي از دستورات مقام معظم رهبري احترام به خون شهيدان  مي باشد.

    بنده به عنوان برادر جاويدالاثر (شهيد) از مردم و مسئولين محترم مي خواهم که بدانند که در اين مملکت ما هر چه داريم از برکت خون شهداء مي باشد و بدانند که فراموش کــــردن والدين و خانواده ي شهداء فراموشي خود شهداء مي باشد و از مسئولين و مردم مي خواهم که راه شهيدان را ادامه دهند و نگذارند اين درخت اسلام که توسط شهداء آبياري شده بخشکد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارمفقودالاثر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x