مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید احمد کشتکار

449
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام احمد
نام خانوادگی كشتكار
نام پدر محمود
تاریخ تولد 1348/05/22
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/11/29
محل شهادت فاو
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید در سال 1348 در روستای مکابری از توابع بخش آب‌پخش در شهرستان دشتستان در خانواده‌ای متدین چشم به جهان گشود تا سال دوم ابتدائی را در مکابری تحصیل نمود تا اینکه خانواده‌اش به بوشهر هجرت کرد و ناگزیر به ادامه زندگی در شهر بوشهر گردیدند و ادامه تحصیلات خود را در مدارس مختلف این شهر ادامه داد. شهید در تمام مدت تحصیل فردی کوشا و با استعداد جلوگر می‌نمود و چهره معصوم او باعث این می‌شد که تمامی اساتید و معلمین به او احترام بگذارند. اما در پس چهره آرام باطنی بسیار متلاطم نهفته بود که به اسلام می‌اندیشید و در این راستا قدم بر می‌داشت. در این اوان در گروه مقاومت شهید فولادی و بعداً در پایگاه مقاومت امام موسوی کاظم (ع) فعالیت چشمگیری داشت.


     با شروع جنگ تحمیلی با اشتیاق و شوق همراه برادر حسین باصولی به جبهه عزیمت و پاسداری از قرآن و اسلام پرداخت از آن پس تنها به جبهه فکر می‌کرد و در مقابل این سئوال که چرا توجه به درس نداری؟ جواب می‌داد توجه به من بجایی است که اگر به آن بی‌توجهی شود علم اثری نخواهد داشت. زهد و تقوا این نوجوان شهید را تمامی هم‌رزمان و دوستان او را به تحصین و امید واداشت. عشق به شهادت، شهامت، زهد و تقوا از این نوجوان انسانی قابل احترام ساخته بود او در آخرین مرحله در حدود ۵ ماه در جبهه بسر می‌برد و حدوداً ۱۰ بار به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل اعزام شد تا اینکه در صبح ۲۹ بهمن ماه در حالی که مردانه می‌خروشید و در صف اول قرار داشت مورد اصابت تیر ملحدان قرار گرفت به فیض شهادت نائل آمد.

    ادامه مطلب

    الهی ان دعانی الی النار عظیم عقابک فقد دعانی الی الجنه جزیل ثوابک (مناجات شعبانیه)

    خدایا اگر بزرگ کیفرت مرا بدوزخ می‌خواند و در مقابل پاداش فراوانت مرا به بهشت دعوت می‌کند، یا الله... یا الله... یا الله...


     با سلام به پیامبران خدا از آدم تا خاتم الانبیاء (ص) و جانشینان آن حضرت از حضرت امیر (ع) تا حضرت مهدی (عج) و نایب بر حقش امام خمینی و با سلام بر تمامی معلولین و مجروحین و مفقودین و اسراء عزیز و با سلام به پدر و مادرم که شانزده سال در پرورش من کوشیدند و با سلام به شما خواهران و برادران عزیز و خواننده این وصیت‌نامه، اول باید با خدایم که مرا از آب گندیده به این مقام رساند و همه چیزم و هرچه دارم از اوست و مال اوست با چند کلام صحبت کنم. بار الها مرگ در رختخواب را نصیبم نکن، من که خود برای اسلام خدمتی نکردم بلکه مرگم باعث خدمتی شود و به شما سفارش می‌کنم که حرف‌های امام را گوش کنید اگر حرف‌های امام را گوش کنید قسمت مهم وصیت‌نامه من، نه من بلکه قسمت‌های مهم وصیت‌نامه شهدا را انجام داده‌اید. از شما می‌خواهم که وفادار با سلام و قرآن و ائمه معصومین باشید خواهران حجاب خود را حفظ کنند برادران عزیز نگذارید جبهه‌ها خالی شود و به نماز جمعه و مسجد بروید و صفوف را همیشه پرکنید وهمیشه در صحنه باشید از همگی شما می‌خواهم که مرا جداً حلال کنید.



    خدا یار و نگهدارتان باشد، به امید دیدار در کربلا یا بهشت.

    احمد کشتکار

    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x