سورِن خانلریان

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
سورِن خانلریان
شهید «سورِن خانلریان» در سال ١٣٣٨ در تهران چشم به جهان گشود. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، در دبیرستان ارامنه «كوشش مریم» به تحصیلاتش ادامه داده و در رشته علوم تجربی موفق به اخذ دیپلم گردید. وی در سال ١٣٥٩ به خدمت سربازی رفته و بعد از پایان دوره آموزشی به نیروهای تحت فرمان تیپ […]
شهید «سورِن خانلریان» در سال ١٣٣٨ در تهران چشم به جهان گشود. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، در دبیرستان ارامنه «كوشش مریم» به تحصیلاتش ادامه داده و در رشته علوم تجربی موفق به اخذ دیپلم گردید.
وی در سال ١٣٥٩ به خدمت سربازی رفته و بعد از پایان دوره آموزشی به نیروهای تحت فرمان تیپ ٣٧ زرهی پیوست. ابتدا در منطقه «گیلان غرب» و سپس در جبهه «خونین شهر» با دشمنان بعثی مستقیماً به نبرد پرداخت. «سورِن خانلریان» پس از ٢٠ ماه خدمت، در روز سیزدهم اردیبهشت ١٣٦١ در میدان نبرد به شهادت رسید. وی آخرین بار، برای برگزاری مراسم عید پاك به نزد خانواده در تهران آمده بود. پس از شهید «زوریك مرادیان»، وی دومین فارغ التحصیل شهید دبیرستان «كوشش مریم» محسوب میگردد. پیكر مطهر شهید «خانلریان» بعد از انتقال به تهران و انجام مراسم خاص مذهبی با حضور انبوهی از ارامنه تهران و نمایندگان نهادهای مختلف در قطعه شهدای ارمنی در تهران به خاك سپرده شد.
منبع: گل مریم ، نوشته ی دکتر آرمان بوداغیانس، نشر تسنیم حیات، با همکاری نشر صریر- ١٣٨٥