ژیلبرت ملكم آبكاریان

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
ژیلبرت ملكم آبكاریان
شهید «ژیلبرت ملكم آبكاریان»،تنها فرزند ذكور خانواده در سال ١٣٣٩ در آبادان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش سپری كرد. پس از آن خود را به اداره نظام وظیفه معرفی و در اردیبهشت همان سال به خدمت مقدس سربازی اعزام گردید. با شروع جنگ تحمیلی و هجوم نیروهای تا دندان مسلح […]
شهید «ژیلبرت ملكم آبكاریان»،تنها فرزند ذكور خانواده در سال ١٣٣٩ در آبادان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش سپری كرد.
پس از آن خود را به اداره نظام وظیفه معرفی و در اردیبهشت همان سال به خدمت مقدس سربازی اعزام گردید. با شروع جنگ تحمیلی و هجوم نیروهای تا دندان مسلح بعثی به سرزمین مقدس ایران، به همراه سایر نیروهای نظامی و مردمی به صحنه های نبرد شتافت. وی در درگیری های مستقیم اولین ماه جنگ به شهادت رسید. شهید «ژیلبرت آبكاریان» در زمره اولین گروه از شهدای نظامی ارمنی جمهوری اسلامی ایران در دوران ٨ سال دفاع مقدس به شمار میرود. پیكر پاك غرقه به خون «ژیلبرت» بعد از انتقال به تهران و انجام مراسم خاص مذهبی در میان بدرقه صدها نفر از هموطنان مسیحی و مسلمان در قطعه شهدای ارامنه در تهران برای همیشه به خاك سپرده شد.
منبع: گل مریم ، نوشته ی دکتر آرمان بوداغیانس، نشر تسنیم حیات، با همکاری نشر صریر- ١٣٨٥