تعمیر ماشین آلات در راه

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
تعمیر ماشین آلات در راه
آپارات چكمه ای بخشی از وسایل راه سازی واحد را از سقز به سنندج می بردیم . یكی از این وسایل تراكتور بزرگی بود كه باید با آن طول مسیر دو شهر را طی می كردیم . بین راه، چرخ تراكتور پنچر شد. تایر پاره شده و تیوب آن بیرون زده بود. فكر كردم در […]
آپارات چكمه ای
بخشی از وسایل راه سازی واحد را از سقز به سنندج می بردیم . یكی از این وسایل تراكتور بزرگی بود كه باید با آن طول مسیر دو شهر را طی می كردیم . بین راه، چرخ تراكتور پنچر شد. تایر پاره شده و تیوب آن بیرون زده بود. فكر كردم در آن شرایط چكونه این چرخ را تعمیر كنم. چكمه ای در تراكتور بود آن را برداشته و از ساق بریدم و به قسمت پارهۀ شدۀ تایر وصله كردم و به این ترتیب، خود را به سنندج رساندیم.
بولدوزر دی ٨
قبل از عملیات بیت المقدس ٣ ، یك دستگاه بولدوزر دی-٨ كوماتسو، كه وجود آن برای روز عملیات بسیار ضروری بود به علت ساییدگی كفشك های از حركت باز ماند به نحوی كه دیگر نمی توانست درگل و باتلاق حركت كند. باید كفشك ها را عوض می كردیم اما نمی شد ، چون در هشتاد كیلومتری داخل خاك عراق بودیم . پیشنهاد كردم مقداری آرماتور ٢٤ میلی متری و دو دستگاه موتور جوش تهیه كنند.. بعد بولدوزر را روشن و بلند كردیم . شنی های بولدوزر آزاد شد. آرماتورها را بریدیم و به اندازۀ كفشك ها جاسازی و جوش كاری كردیم. در عرض٢٤ ساعت بولدوزر آمادۀ شركت درعملیات شد.