یرمی یعقوب

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
یرمی یعقوب
شهید یرمی یعقوب در ٢٩ فروردین سال ١٣١٦ در همدان در خانواده ای زحمتکش به دنیا آمد . تحصیلات ابتدایی و دبیرستانی خودرا در زادگاهش به اتمام رساند . بعداز دبیرستان وارد دانشگاه تهران شد و در رشته فنی موفق به اخذ فوق لیسانس برق شد.و بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی در سال ١٣٤٤ به […]
شهید یرمی یعقوب در ٢٩ فروردین سال ١٣١٦ در همدان در خانواده ای زحمتکش به دنیا آمد . تحصیلات ابتدایی و دبیرستانی خودرا در زادگاهش به اتمام رساند .
بعداز دبیرستان وارد دانشگاه تهران شد و در رشته فنی موفق به اخذ فوق لیسانس برق شد.و بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی در سال ١٣٤٤ به خدمت سربازی اعزام شد و در پایان خدمت سربازی در سال ١٣٤٦ به استخدام آب و برق خوزستان درآمد.از آن تاریخ خدمات ارزنده وی به خوزستانی ها به خصوص اهواز – در سمت رئیس سازمان برق – چشمگیر بود . بعدها به سمت مدیریت طرح انتقال نیرو و مشاور خوزستان درآمد و دوره های سه ماهه در طرح انتقال نیرو در فشار قوی ، به آمریکا و ژاپن اعزام شد و با اخذ مدارک عالی به وطن برگشت تا خدمات ارزنده و خستگی ناپذیر خودرا به هموطنان عزیز اریه دهد.
اوانسانی متدین ووالا و از خود گذشته و ایثارگر بود .با اینکه خود سمیناری رادرتهران تدارک دیده بود و می بایست در ١٦ مهر ١٣٥٩ ذر تهران حضورداشته باشد ، ولی به خاطر احتیاج به وجود وی در روزهای بحرانی جنگ مجبور شد که در منطقه حضور داشته باشد .
در تاریخ ١٨ مهر ١٣٥٩ براثر حمله دشمنانه صدام غاصب در محل کار در حین انجام وضیفه ترکش خورد و با زحمات فراوان پزشکان و جراحان حاذق معالجات بی فایده ماند ودر تاریخ اول آبان ١٣٥٩ به شهادت رسید.شهید علاوه برآنکه یک ایرانی متعصب و درستکارودیندار بود ، همچنان یک آشوری خوب و یک مسیحی با ایمان و فداکاربود و مدت ٨ سال ریاست انجمن آشوری های اهواز رابرعهده داشت . خانه انجمن اهواز با زحمات شبانه روزی وی بنا شد .خاطرات و کارهای نیک و زحمات ایشان فراموش نشدنی است.