پایلاك آوِدیان

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
پایلاك آوِدیان
شهید «پایلاك آوِدیان»، فرزند «طُوماس» و «خاتون» و نوه كشیش «آرشام آراكِلیان» در اردیبهشت سال ١٣٣٨ درشهر «فریدن»دراستان اصفهان پا به عرصه وجود گذاشت. وی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه و بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خدمت سربازی رفت. بعد از اتمام دوره آموزشی به لشگر ٧٧ خراسان انتقال یافت. با […]
شهید «پایلاك آوِدیان»، فرزند «طُوماس» و «خاتون» و نوه كشیش «آرشام آراكِلیان» در اردیبهشت سال ١٣٣٨ درشهر «فریدن»دراستان اصفهان پا به عرصه وجود گذاشت.
وی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه و بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خدمت سربازی رفت. بعد از اتمام دوره آموزشی به لشگر ٧٧ خراسان انتقال یافت. با شروع جنگ تحمیلی و هجوم نیروهای «صدام حسین» بعثی به مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران، به همراه هزاران رزمنده ارتشی و بسیجی دیگر به مناطق جنگی اعزام گردید. وی در زمره اولین گروه از شهدای نظامی ارمنی جنگ تحمیلی محسوب میگردد. پیكر پاك شهید «پایلاك آوِدیان» بعد از انتقال به تهران و انجام مراسم خاص مذهبی در میان بدرقه هزاران نفر از ارامنه تهران در قطعه شهدای ارمنی جنگ تحمیلی به خاك سپرده شد.
حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی (و رئیس جمهور وقت) با حضور غیر منتظره و مبارك خویش در اولین روز سال نو میلادی ١٩٨٥ (عصر روز سه شنبه ١١ دی ١٣٦٣) در منزل شهید و گفتگو با والدین و نزدیكان وی، از شهید «پایلاك آودیان» وحضور سربازان ارمنی در جبهه های جنگ تحمیلی تقدیر نمودند.
منبع: گل مریم ، نوشته ی دکتر آرمان بوداغیانس، نشر تسنیم حیات، با همکاری نشر صریر- ١٣٨٥