اولین نشست كانون مشاركت پاكسازی مین

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
اولین نشست كانون مشاركت پاكسازی مین
اولین نشست عمومی كانون در حال تاسیس مشاركت پاكسازی مین در تاریخ ٢٨ تیر ماه ١٣٨٣ با حضور جمعی از نمایندگان سابق مجلس و كارشناسان حقوقی،اجتماعی و اقتصادی كشور برگزار شد. مدیر عامل این كانون گفت: اعضای پاكسازی مین با این باور كه می توان و باید در كوتاه ترین زمان، خسارت های اقتصادی و […]
اولین نشست عمومی كانون در حال تاسیس مشاركت پاكسازی مین در تاریخ ٢٨ تیر ماه ١٣٨٣ با حضور جمعی از نمایندگان سابق مجلس و كارشناسان حقوقی،اجتماعی و اقتصادی كشور برگزار شد.
مدیر عامل این كانون گفت: اعضای پاكسازی مین با این باور كه می توان و باید در كوتاه ترین زمان، خسارت های اقتصادی و اجتماعی مین را كاهش داد، فعالیت می كنند. بر اساس آنچه در این همایش مطرح شد، ایران دارای بیش از دو میلیون و پانصد هزار هكتار زمین آلوده به مین دارد. بر اساس گزارش های جهانی و داخلی، ایران یكی از آلوده ترین كشورهای آلوده به مین در سطح جهان محسوب می شود.
به گزارش سازمان ملل، ایران دارای حدود شانزده میلیون مین خنثی نشده در روستاها و شهرهای مرزی خود است.در اولین همایش كانون مشاركت پاكسازی مین، تلفات ناشی از حضور این مین ها حدوداً روزانه دو نفر عنوان شد.
منبع : كتاب اولین های دفاع مقدس؛ محمد خامه یار