اولین كنگره راویان فتح

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
اولین كنگره راویان فتح
اولین كنگره راویان فتح، به همت معاونت فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) و با مشاركت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سالن همایش های دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد. در این همایش برخی از مقامات و فرماندهان طراز اول لشكری و كشوری حضور داشتند و فرماندهان كل سپاه پاسداران سردار سید یحیی […]
اولین كنگره راویان فتح، به همت معاونت فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) و با مشاركت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سالن همایش های دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد. در این همایش برخی از مقامات و فرماندهان طراز اول لشكری و كشوری حضور داشتند و فرماندهان كل سپاه پاسداران سردار سید یحیی صفوی پیرامون سیره سرداران شهید،تحلیل های منطقی جنگ، پاسخ به ابهامات و.. به سخنرانی پرداخت.
برگزاری كارگاه های آموزشی و تخصصی از دیگر برنامه های این كنگره بود كه با بهره مندی از اساتید برجسته و كارشناسان نظامی و دانشگاهی در موضوعات مختلف به انجام رسید.
از مهم ترین موضوعات كارگاه های آموزشی و تخصصی این كنگره روند تشكیل سازمان رزم سپاه در جنگ ، نقش نیروی هوایی در جنگ، ادبیات دفاع مقدس، نقش حسن باقری در جنگ، بررسی عملیات مختلف غرب كشور، منابع انسانی دفاع مقدس، هنر و دفاع مقدس و ضرورت توسعه روایت فتح بود. این كنگره به مدت سه روز از هجدهم تا بیستم بهمن ماه ١٣٨٥ برگزار شد.
منبع : كتاب اولین های دفاع مقدس؛ محمد خامه یار