اولین فیلم سینمایی بنیاد شهید

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
اولین فیلم سینمایی بنیاد شهید
فیلم سینمایی «روز سوم » كه با سرمایه بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه شده و روایتگر آخرین روزهای مقاومت مردمی خرمشهر است در بیست و پنجمیت جشنواره فیلم فجر اكران شد. روز سوم اولین فیلم سینمایی ٢٥ میلی متری بنیاد شهید و امور ایثارگران است كه پس از تجمع سه نهاد ایثارگری در اواسط […]
فیلم سینمایی «روز سوم » كه با سرمایه بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه شده و روایتگر آخرین روزهای مقاومت مردمی خرمشهر است در بیست و پنجمیت جشنواره فیلم فجر اكران شد. روز سوم اولین فیلم سینمایی ٢٥ میلی متری بنیاد شهید و امور ایثارگران است كه پس از تجمع سه نهاد ایثارگری در اواسط آبان ماه سال ١٣٨٥ در آبادان وخرمشهر كلید خورد و تلاش فراوان توانست در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر به عنوان یكی از فیلم های مطرح جنگی خود را مسلم سازد، دكتر عباس خامه یار معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ویژگی و برتری این فیلم نسبت این فیلم نسبت به فیلم های مربوط به دفاع مقدس كه قبلاً ساخته شده است گفت :
اگر چه نمی توان به سادگی فیلم های قبلی را نقد كرد و ممكن است نسبت به زمان ساخت خودشان مناسب بوده ، اما ادعای ما این است كه نگاه واقع بینانه روز سوم، مهم ترین وجه تمایز این فیلم ها نسبت به فیلم های جنگی گذشته است... نگارش فیلمنامه روز سوم توسط مهدی سجادچی انجام شده ، لطیفی كه سریال موفق صاحبدلان را در كارنامه كار خویش دارد به محض مطالعه آن به لحاظ نگاه واقع بینانه كارگردانی آن را بر عهده گرفتند.
در این فیلم پوریا پورسرخ، باران كوثری، بروز ارجمند،شهرام فائزی، مهدی صبایی،مجید یاسر، مرتضی زارع و جلال احد پورسراج حضور دارند.
منبع : كتاب اولین های دفاع مقدس؛ محمد خامه یار