اولین فیلم سینمایی بنیاد شهید

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
اولین فیلم سینمایی بنیاد شهید
اولین فیلم سینمایی ٣٥ میلی متری بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از تجمع سه نهاد ایثارگران در سیزدهم آبان سال ١٣٨٥ كلید خورد. این فیلم سینمایی «روز سوم» نام دارد كه بر اساس فیلمنامه مهدی سجادچی ساخته شد. این فیلم با مضمون دفاع مقدس و بر اساس داستان واقعی خواهر و برادری است كه […]
اولین فیلم سینمایی ٣٥ میلی متری بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از تجمع سه نهاد ایثارگران در سیزدهم آبان سال ١٣٨٥ كلید خورد.
این فیلم سینمایی «روز سوم» نام دارد كه بر اساس فیلمنامه مهدی سجادچی ساخته شد. این فیلم با مضمون دفاع مقدس و بر اساس داستان واقعی خواهر و برادری است كه برادر به همراه همرزمانش برای رهایی خواهر از چنگال دشمن بعثی تلاش می كند. در این فیلم شجاعت ، ایثار، مقاومت ودر عین حال مظلومیت جوانان و نوجوانان خرمشهر، در سه روز آخر سقوط این شهر به تصویر كشیده شده است.
فیلم روز سوم» با سرمایه گذاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و تهیه كنندگی علیرضا جلالی و كارگردانی محمد حسن لطفی در منطقۀ آبادان و خرمشهر كلید خورد.
حمیدآخوندی به عنوان مجری طرح، شهرام دانشپور به عنوان مدیر تولید،امیر عباس لطفی به عنوان دستیار اول كارگردان،امیر عزیزی به عنوان دستیار دوم كارگردان،آتوسا شاه سیاه به عنوان منشی صحنه ، محسن نوروزی به عنوان طراح صحنه و لباس، علی سام خواه به عنوان طراح چهره پردازی، محسن روزبهانی به عنوان مدیر جلوه های ویژه، امیر ربیعی و ساغر ملكیان به عنوان اجرای گریم، شیرین خشایی به عنوان برنامه ریز، كاوه حمیدی ایمانی به عنوان مدیر تداركات، روح الله میرآخوری به عنوان عكاس،هوشنگ جووند به عنوان مشاور نظامی، ساسان كریمی به عنوان دستیار صدا و نسترن محمودی به عنوان مسئول لباس در این فیلم حضور دارند.
در این فیلم بازیگرانی مانند پوریا پورسرخ، باران كوثری، برزو ارجمند، شهرام قائدی و مهدی صبائی و مجید یاسر حضور دارند.
روز سوم كاندیدای دریافت سیمرغ از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود.
منبع : كتاب اولین های دفاع مقدس؛ محمد خامه یار