اولین شهر قربانی سلاح شیمیایی درجهان

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
اولین شهر قربانی سلاح شیمیایی درجهان
گسترده حمله ناجوانمردانه شیمیایی عراق به منطق مسكونی در حدود ساعت شانزده روز هفتم تیر ماه سال ١٣٦٦ در شهر سردشت – دراستان آذر بایجان غربی – انجام شد كه در این حمله بیش از هشت هزار نفر از جمعیت غیر نظامی دوزاده هزار نفری سردشت شامل كودك ، زن مرد و پیرو جوان مجروح […]
گسترده حمله ناجوانمردانه شیمیایی عراق به منطق مسكونی در حدود ساعت شانزده روز هفتم تیر ماه سال ١٣٦٦ در شهر سردشت – دراستان آذر بایجان غربی – انجام شد كه در این حمله بیش از هشت هزار نفر از جمعیت غیر نظامی دوزاده هزار نفری سردشت شامل كودك ، زن مرد و پیرو جوان مجروح شدند. حدود ١٥٠٠ نفر از این مصدومین برای معالجه در بیمارستان ها بستری شدند و ١١٠ نفر به درجۀ رفیع شهادت نایل آمدند.
در طول هشت سال دفاع مقدس بنا بر آمار موجود رژیم عراق ٢٤٢ حمله شیمایی به مناطق كشورمان داشته است و در حال حاضر بیش از یكصد هزار مجروح شیمیایی وجود دارند. این ارقام كم وبیش به تأیید مقامات و سازمان های بین المللی رسیده است. به گفته رئیس سازمان بین المللی استكهلم (معروف به یسپری) جنگ عراق علیه ایران ٤٥ هزار مصدوم و پنج هزار شهید شیمیایی بر جای گذاشته است.همچنین به تأیید دبیر كل سازمان منع سلاح های شیمیایی هنوز سی هزار نفر از سلاح شیمیایی در ایران رنج می برند.
بنا برآنچه بیان شد جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی تروریسم و سلاح های شیمیایی در جهان است و این در حالی است كه توسط مسئولان آمریكایی و رژیم صهیونیستی كه خود بزرگترین تولید كننده مواد و صادر كننده تجهیزات پیشرفته استفاده از این سلاح ها هستند و در طول جنگ هشت ساله بیشترین حمایت مادی و معنوی از عراق را در كاربرد این جنگ افزارهای مخرب نموده اند و با نفوذ خود در سازمان ملل و شورای امنیت از محكوم نمودن عراق در استفاده ازاین سلاح ها خودداری كرده اند كه جمهوری اسلامی ایران اتهام تلاش برای دستیابی به سلاح كشتار جمعی وارد می سازند در حالی كه ایران عضو تمام معاهدات بین المللی سلاح های شیمیایی است.
منبع : اولین های دفاع مقدس؛ محمد خامه یار