اولین روحانی جاوید الاثر

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
اولین روحانی جاوید الاثر
حجت الاسلام احمد ظریفیان اولین روحانی جاوید الاثر در دوران دفاع مقدس است. او در دهمین روز آبان سال ١٣٣٦ هجری شمسی، در شهر آبادان دیده به جهان گشود. از اوان طفولیت، استعداد بسیار، توجه فوق العاده و روحیات شگرف معنوی، «احمد» را از دیگران متمایز می كرد.وی تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زادگاه […]
حجت الاسلام احمد ظریفیان اولین روحانی جاوید الاثر در دوران دفاع مقدس است. او در دهمین روز آبان سال ١٣٣٦ هجری شمسی، در شهر آبادان دیده به جهان گشود.
از اوان طفولیت، استعداد بسیار، توجه فوق العاده و روحیات شگرف معنوی، «احمد» را از دیگران متمایز می كرد.وی تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زادگاه خویش با موفقیت به اتمام رساند. در سفری كه در سال ١٣٥٤ برای زیارت و به همراه خانواده به شهر مقدس قم كرد، فضای معنوی زندگی طلاب علوم دینی او را مجذوب و شیفتۀ خود ساخت. چنانچه پس از بازگشت از قم، خود را مهیا ساخت و جهت كسب معارف اسلامی و تحصیل علوم اهل بیت (ع) راهی این شهر مقدس و مدرسۀ علمیۀ قدیریه شد. در حوزۀ قم از وجود اساتید بزرگوار فقه و اصول و تفسیر بهره مند شد.
در نخستین ایام سال ١٣٥٦،«احمد» به سنت حسنۀ ازدواج روی آورد كه ثمرۀ این پیوند مبارك فرزندی است به نام محمد حسن كه به یادگار مانده است.
با اوج گیری نهضت اسلامی، فعالیت های این روحانی مجاهد نیز وارد مرحلۀ جدیدتری گردید. از انتقال اعلامیه های امام راحل به شهرهای مختلف به ویژه شهر آبادان تا تشكیل هسته های مبارزه علیه رژِم منحوس پهلوی و هدایت و ارشاد عموم مردم به خصوص جوانان ، همه و همه تنها بخشی از مجاهدت های آشكار اوست. بی شك نقش تاثیر گذار و حساس وی در خروش دیگر بارۀ ملت علیه رژِم و حماسه آفرینی در فاجعه سینما ركس آبادان از تارك بلند تاریخ سترگ انقلاب اسلامی محو نخواهد شد.
آنگاه كه انقلاب اسلامی ایران به ثمر رسید و ایمان و وحدت كلمۀ امت در سایۀ رهبری خردمندانه امام دست اجانب را از مرزو بوم كوتاه كرد، دشمن با تحریك كومله ها در رودبار و سیاهكل و با طراحی عائله كردستان به توطئه ای شوم دست زد. آنجا بود كه این عارف مجاهد برای مبارزه و خنثی سازی مكر دشمن وارد عرصۀ مبارزۀ نظامی و سیاسی شد.
تنها پس از گذشت كمتر از بیست ماه از پیروزی انقلاب بود كه دشمن بعثی با حمایت استكبار جهانی به ایران اسلامی حمله كرد و او تكلیف شرعی و وظیفۀ انقلابی خویش را با حضور در جبهه های نبرد و دفاع از كیان اسلام و نظام اسلامی دید و سرانجام در چهلمین روز جنگ تحمیلی آنگاه كه برای دومین بار عازم جبهۀ جنوب بود، در جادۀ آبادان- ماهشهر و در روز ولادتش در ٢٣ سالگی ناپدید شد.
منبع : اولین های دفاع مقدس؛ محمد خامه یار