اولین خبر نگار شهید صدا و سیما

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
اولین خبر نگار شهید صدا و سیما
رسول مصطفائی اولین خبر نگار شهید صدا و سیما بود كه در ماه های اول دفاع مقدس به شهادت رسید. وی در سال ١٣٣٧ در شهر آبادان دیده به جهان گشود.از همان اوان كودكی عشق و علاقه به اسلام و نفرت عمیق خود را به طاغوت و طاغوتیان نشان می داد. در اوج اختناق و […]
رسول مصطفائی اولین خبر نگار شهید صدا و سیما بود كه در ماه های اول دفاع مقدس به شهادت رسید.
وی در سال ١٣٣٧ در شهر آبادان دیده به جهان گشود.از همان اوان كودكی عشق و علاقه به اسلام و نفرت عمیق خود را به طاغوت و طاغوتیان نشان می داد. در اوج اختناق و فشار ساواك بر ایران به خواندن كتاب های ممنوعه می پرداخت و آن كتاب ها را به سایر دوستان نیز می داد و بدین طرقیق به خودسازی و دگر سازی می پرداخت.
رسول برای اینكه بیشتر به جنایات رژیم پهلوی پی ببرد وبا درد و رنج مردم مستضعف بیشتر آشنا شود به حلبی آبادهای تهران، شیراز، ابادان و سایر نقاط كشور سر می زد. گاه شعر و داستان می گفت و محتوای شعر و داستانش بیشتر امت مستضعف ایران بود. در جریان شكل گیری انقلاب، رسول كه از قبل خود را آماده چنین روزهایی كرده بود و تا حدودی با جنایات خاندان پهلوی آشنا بود فعالیت گسترده ای را جهت پیشبرد انقلاب آغاز كرده به قم می رفت و اعلامیه های امام خمینی را كه خطاب به امت مسلمان صادر می شد به آبادان می آورد و در سطح شهر پخش می كرد.
در سال ١٣٥٩ به عنوان خبر نگار در صدا و سیمای مركز آبادان مشغول به كار شد و به عنوان خبرنگار جنگی به جبهه جنگ رفت و در جبهه بعد ار اتمام كارهای خبریش در تاریخ هفدهم آذر ١٣٥٩ در جبهه آبادان به فوز عظیم شهادت نایل آمد.
منبع : كتاب اولین های دفاع مقدس؛ محمد خامه یار