اولین جشنواره هنری جانبازان

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
اولین جشنواره هنری جانبازان
اولین جشنواره و نمایشگاه هنری و تجسمی جانبازان سراسر كشور در مركز آفرینش های فرهنگی و هنری كانون پرورشی فكری كودكان و نوجوانان تهران برگزار شد. این جشنواره اولین جشنواره هنری بعد از تجمع سه نهاد بنیاد شهید، بنیاد جانبازان وامور ایثارگران بود و در آن حدود ١٢٠ اثر از آثار برگزیده هنرمندان جانباز در […]
اولین جشنواره و نمایشگاه هنری و تجسمی جانبازان سراسر كشور در مركز آفرینش های فرهنگی و هنری كانون پرورشی فكری كودكان و نوجوانان تهران برگزار شد.
این جشنواره اولین جشنواره هنری بعد از تجمع سه نهاد بنیاد شهید، بنیاد جانبازان وامور ایثارگران بود و در آن حدود ١٢٠ اثر از آثار برگزیده هنرمندان جانباز در معرض دید عموم قرار گرفت.
هدف از برگزاری این جشنواره معرفی هنرمندان جانباز و آثار آن ها به جامعه وشناسایی افراد برگزیده و ارسال آثار آنان به نمایشگاه های خارج از كشور اعلام شد.
از میان آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه ، تعدادی به عنوان آثار برتر در دو بخش صنایع دستی شامل : معرق، منبت، تابلو های فرش شامل :نقاشی ، طراحی، تذهیب و... برگزیده شده و در مراسم اختتامیه این نمایشگاه به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا شد.
منبع : كتاب اولین های دفاع مقدس؛ محمد خامه یار