اولین جشنواره مشق عشق

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
اولین جشنواره مشق عشق
نمایشگاه اولین جشنواره كشوری خوشنویسی مشق عشق،خوشنویسی در شهرهای خرمشهر، تبریز، اصفهان، تهران،شیراز و مشهد، همزمان در مجموعه تاریخی سعد السطنه قزوین گشایش یافت. در این نمایشگاه ٦٢٠ اثر ار ٥٢ شهید كه شناسیایی شده بود به همراه دویست اثر خوشنویسی از ٢٥ نفر از استاید مطرح كشور، با مضمون شهید و شهادت كه به […]
نمایشگاه اولین جشنواره كشوری خوشنویسی مشق عشق،خوشنویسی در شهرهای خرمشهر، تبریز، اصفهان، تهران،شیراز و مشهد، همزمان در مجموعه تاریخی سعد السطنه قزوین گشایش یافت. در این نمایشگاه ٦٢٠ اثر ار ٥٢ شهید كه شناسیایی شده بود به همراه دویست اثر خوشنویسی از ٢٥ نفر از استاید مطرح كشور، با مضمون شهید و شهادت كه به دبیر خانه جشنواره رسیده بود، در معرض دید عموم قرار گرفت.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه جشنواره خوشنویسی مشق عشق در روز سوم خرداد سال ١٣٨٧ روز ملی مقاومت وایثار در محل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
ورود فعال و خلاقانه هنرمندان خوشنویس در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت و خلق آثار فاخر در این زمینه، متمركز كردن آثار به جا مانده از شهدا، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بود.
برگزاری این جشنواره به پیشنهاد بنیاد شهید قزوین بود، و برپایی شب شعر، شب خاطره، نمایش فیلم، اجرای تئاتر، چاپ كتاب و لوح فشرده از آثار برتر از برنامه های جانبی آن بود.
منبع : كتاب اولین های دفاع مقدس؛ محمد خامه یار