اولین اختراع داروهای ضد بمب شیمیایی

تاریخ انتشار : دسامبر 24, 2020
اولین اختراع داروهای ضد بمب شیمیایی
دكترعلی اكبر مشفق استاد دانشكدۀ پزشكی پس از موفق شدن به ساخت بیش از یكصد نوع سنتز داروها و تركیبات جدید كه در جهان برای اولین بار اختراع گردیده است توانست فصل جدیدی در داروسازی ابداع نماید. این تركیبات كه دارای خواص آنتی بیوتیكی است در پنج شماره ثبتی در كشور سوئیس و در شهر […]
دكترعلی اكبر مشفق استاد دانشكدۀ پزشكی پس از موفق شدن به ساخت بیش از یكصد نوع سنتز داروها و تركیبات جدید كه در جهان برای اولین بار اختراع گردیده است توانست فصل جدیدی در داروسازی ابداع نماید. این تركیبات كه دارای خواص آنتی بیوتیكی است در پنج شماره ثبتی در كشور سوئیس و در شهر برن در دفتر ثبت بین المللی اختراعات مواد شیمیایی جدید به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت رسیده است.
این پزشك موفق شد قرص هاولوژن كه قدرت بسیار زیادی در تصفیه آب از میكروب دارد تهیه كرده و با آزمایش هایی كه صورت گرفته خیلی قوی تر از نوع خارجی عمل می كند و تاكنون چند میلیون از این نوع قرص ها ساخته شده و به جبهه ها ارسال گردیده است كه فعلاً مورد استفاده رزمندگان قرار می گیرد.
همچنین اقدام دیگری كه صورت گرفت این است كه این نوع آنتی بیوتیك ها را به صورت پماد ضد سوختگی درآورده كه قابل استفاده برای سوختگی هایی كه در جنگ به وجود می آید باشد به خصوص برای سوختگی های ناشی از بمب های شیمیایی.
این پماد مخصوصاً برای گازهای تاول زا خیلی مفید است و تركیباتی كه این پزشك آنها را سنتز كرده است خیلی پایدارتر از انواع دیگر آن است و این یك نوع تركیب كاملاً جدید در جهان ثبت شده است و به مراتب برتر از آن تركیبات هیپوكلر و معدنی ها هستند و در این قسمت آزمایش های فراوانی صورت گرفته و با وازلین تركیب و به صورت خمیر درآمده است.
منبع : كتاب اولین های دفاع مقدس؛ محمد خامه یار