مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید اسماعیل بحرینی پور

780
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام اسماعیل
نام خانوادگی بحرینی پور
نام پدر ابراهیم
تاریخ تولد 1340/08/07
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/12/21
محل شهادت سرپل دهاب
مسئولیت رزمنده
مدفن کنگان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • در سال 1340 در كنگان و خانواده اي مذهبي و متدين ديده به جهان گشود . وي در هفت سالگي به مدرسه رفت . دوران ابتدايي را در دبستان خيام  و دوران راهنمايي را در مدرسه شريعتي با موفقيت پشت سر گذراند .بعد از آن با جمعي از دوستان خود براي ادامه تحصيل  عازم بوشهر شد . اما در بار اول با ناكامي روبرو شد و به علت شرايط زماني ، عازم خدمت مقدس سربازي شد و ديگر مجال ادامه تحصيل پيدا نكرد . هنوز چند ماه از خدمت مقدس سربازي وي نگذشته بود كه بر اثر تصادفي كه هنگام انجام وظيفه براي ايشان رخ داد از انجام  بقيه خدمت مقدس سربازي معاف گرديد و در بنياد مهاجرين جنگ مشغول به كار شد . وي فردي زحمت كش ، فعال و داراي اخلاقي پسنديده بود . از همان اوايل نيز داراي  روحيه ايثارگري و  شهادت طلبي بود . با دوستان شان كاملا صميمي بود و هيچ وقت كلام يا صحبت  نا شايستي بر زبان نمي آورد  . عضو فعال بسيج كنگان بود و در بسيج نيز خدمات شايسته اي انجام داد . وي دو مرتبه به جبهه هاي نبرد اعزام شد  . سر انجام در مورخه 21 /12 /61 در منطقه سر پل ذهاب بر اثر اصابت تركش خمپاره  به درجه رفيع شهادت نايل گرديد . روحش شاد و راهش پر رهرو باد .
    ادامه مطلب
    اينجانب اسماعيل بحريني پور فرزند ابراهيم متولد سال 1340 داوطلبانه به جبهه رفتم و  مي خواستم به دنيا بفهمانم كه انقلاب ما هيچ وقت شكست نمي خورد . از برادران و خواهرانم خواهش مي كنم موقعي كه شهيد شدم به هيچ وجه گريه نكنند . خداوند تبارك تعالي مرا به دنيا آورده و باز پس گرفته است . از برادران گرامي خواهش و تمنا دارم كه رهبر انقلاب  را تنها نگذارند كه ابر قدرتهاي فاسد بر ما حكومت بكنند  . از پدرم مي خواهم بر مزارم به هيچ وجه گريه نكند كه دشمنان انقلاب خوشحال شوند . برادرانم را به  مدرسه بفرستيد تا فرداي آنان يك سرمشق تازه اي بگيرد . پدر عزيزم اگر شهيد شدم افتخار كن كه در راه اسلام و دين شهيد شده ام .خيال كن فرزند تو يك هديه است و به قرآن داده  ايد . به اميد پيروزي رزمندگان اسلام بر كفر .

    اسماعيل بحريني پور

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
     شهيد به روايت پدر

    شهيد دومين فرزند من مي  باشند . هنگام اعزام به جبهه حدود 19 سال و روحيه اي بسيار قوي داشت .بسيار به مسايل مذهبي و اخلاقي مقيد و پايبند بود. روز جمعه  در مراسم دعاي ندبه ي در جايگاه نماز بودم كه خيلي به صورت ناگهاني  به من اطلاع دادند فرزندم به شهادت رسيده است. پيكر شهيد را يك روز قبل به شهرستان آورده بودند . چاره اي نبود, جزء تسليم رضاي خدا شدن و زبان به ذكر   «  انا لله انا اليه راجعون » گشودن .جامعه بايد اهداف و راه شهداء را كه بخاطر آن جان خود را نثار نمودند به ديگرا ن بشناسانند  . آرمان ها و ارزش هايي كه شهداء  بر جاي گذاشته اند را پايمال نكنند و به نسل هاي آينده انتقال دهند .

    شهيد به روايت همرزم

    من در تاريخ 23/ 11/ 1361 در منطقه قصر شيرين به همراه و همسنگر   شهيد بحريني پور  بودم . علاقه زيادي به امام و اسلام داشت و دوست داشت كه در اين راه شهيد شود . عاقبت به آرزوي خود رسيد.

    هميشه دوست داشت كه يك خادم اسلام باشد و در جبهه در همه مراسمات مذهبي جبهه حضوري فعال داشت . بر خورد ش با همسنگرانش اينقدر خوب و آرام بود كه همسنگرانش دوست داشتند از اخلاق وي استفاده كنند . در ماموريت هاي محوله هميشه دوست داشت كه ماموريت خود را به نحو احسن انجام دهد . هيچ وقت  از ماموريت فرار نمي كرد .هنگام شهادت  شهيد من در سنگر بودم كه يكدفعه صداي خمپاره آمد و تركش خمپاره به وي اصابت كرد و به درجه رفيع شهادت نايل گرديد .   يوسف بحريني

    خاطره هايي از دوستان و خويشاوندان شهيد:

    شهيد در وقت تقسيم كردن غذا  هميشه مي گفت :  بايد اول غذا را  به برادران عزيزم بدهم و بعد براي خودم بگيرم. وقتي من غذا مي گرفتم به وي مي گفتم : براي خودت چي  مي گفت :   اول برادران عزيز . در سنگر هميشه انساني شوخ طبع بود . ما به وي مي گفتيم : تو يكي از شهيدان ما هستي و او خوشحال مي شد .يك روز ما سنگر خود را درست مي كرديم كه ناگهان خمپاره اي كنار ما اصابت كرد و اسماعيل شهيد شد .

    ( يوسف بحريني _همرزم شهيد )
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارکنگان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x