مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید رضا قائدی فرد

390
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام رضا
نام خانوادگی قائدي فرد
نام پدر كرم
تاریخ تولد 1342/06/03
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1364/11/28
محل شهادت اروندكنار
مسئولیت بيسيم چي
نوع عضویت پاسداروظيفه
شغل -
تحصیلات ديپلم
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    بسم رب الشهداء

    شهيد رضا قائدي فرد:

    شهيد رضا قائدي در سال 1342 در شهرستان بوشهر ودر خانواده اي متدين و پايبند به اصول اسلام پا به عرصه وجود گذاشت در 6 سالگي جهت كسب علم و دانش راهي مدرسه شد . ودوران ابتدايي را در شهرستان هاي تنگستان و آبادان سپري نمود و دوره راهنمايي را نيز در مدرسه راهنمايي شهيد منتظري برازجان وسپس وارد دبيرستان امام خميني گرديد ودر همان جا موفق به اخذ ديپلم شد. از آنجا كه اين شهيد سعيد فردي وارسته وبدور از هرگونه ريا وپابند بود لذا اخلاق حسنه وي همه را مجذوب سيماي نيكوي خود ساخته بود در امر خيريه هميشه پيش قدم واحترام به پدر ومادر واحترام خويشان را هميشه در سر لوحه كار و زندگي فردي خود قرار مي داد وبا آغاز جنگ تحميلي ادامه تحصيل را رها نمود وبا عشق به فرمانبري از فرمان رهبر و مقتدايش امام خميني وبه منظور فراگيري آموزشهاي نظامي به پادگان شهيد دستغيب شهرستان كازرون اعزام وپس از 5 ماه با طي دوره آموزشي دئر تارخ 19/11/64 به منظور مقابله با سرسپردگان بعثي راهي جبهه نبرد حق عليه باطل گرديد و بمدت 2 سال تمام درز لباس غواصي به نبرد عاشقانه با از خدا بي خبران بعثي پرداخت تا اينكه بلاخره در خرداد 1366 ودر عمليات والفجر 8 به فيض عظماي شهادت نائل امده وجسد پاكش پس از 14 سال مفارقت از وطن به آغوش پر از مهر و محبت خانواده رجعت ودر ميان مشايعت با شكوه امت شهيد پرور به خاك سپرده شد . شهيد رضا قائدي در  بخشي از وصيتنامه اش همگان را به پاكي و صداقت و دين داري و وفاي به عهد سفارش كرده وهمه را به تعهد به اسلام و امت وانقلاب و وفاداري به امام و راه امام فرا خوانده است .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    بسم رب الشهداء
    خاطرات برادر شهيد رضا قائدي فرد :

    رضا قائدي فرد در سال 1343 در خانواده اي مذهبي ومتدين در بوشهر چشم به جهان گشود. در كودكي فردي خود جوش وفعال بود و سعي داشت كه در همه كارها دخالت فعال داشته باشد. تحصيلات ابتدايي خود را در برازجان و اروندكنار آبادان گذراند و دوره راهنمائي خود را از مدرسه دانش برزجان گذراند ولي در قبل از انقلاب در همان سن كوچكي با رژيم شاه مخلف بود. هميشه با صداي بلند نفرت خود را اعلام مي كرد. در همان سن كوچكي شنا كردن را با غواصي ياد گرفت تا جايي كه در اكثر مسابقات مقام اول را كسب مي كرد.در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل در رود كارون به مراتب مقام اوي را كسب مي نكود. رضا هميشه مي گفت اي كاش هم اكنون دعوت به اسلام مي شدم واسلام مي آوردم زيرا با دلي كافرتر وشناختي بهتر مي توانستم اسلام را بشناسم. ايشان هميشه خاضع و خاشع بود و هميشه در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل هميشه با پاي برهنه به اين طرف و آن طرف مي رفت و با تلاشي خستگي ناپذير دين خود ار به اسلام ادا مي كرد. هميشه بچه هاي رزمنده را تشويق به استفاده نكردن به سيگار مي نمود. اي كاش خاطرات اين فرد را از دوستان وهم رزمانش مي خواستيد آن زماني كه به پاي برهنه در شط كارون با تمام توانش به اسلا م خدمت مي كرد. آري ايشان هميشه مظلوم بود ، مظلومانه زيست ومظلومانه شهيد شد. مدت 14 سال در مفقودي به سر ميبرد تا اينكه وقتي جسدي به نام ايشان آمد كه اين جسد فقط تعدادي استخوان بود كه در خواب خانوده ايشان آمده بود . به مادرم بگوئيد كه اين جسد متعلق به من نمي باشد بلكه يكي از دوستانم است پس ايشان را گرامي بداريد در شب قبل از عمليات كه در آخرين نامه اش يك خواب مي بيند در نامه اي كه فرستاده است مي گويد ديشب در عالم خواب من ودوستانم يك خواب ديده ام كه:

    ايشان در شب 2 بهمن 1364 به هنگام حمله به اسكله العميه با يك دمپايي با 5 تفر سوار قايق مي شوند. قايق ران ايشان بود اما هر چه استارت مي زد روشن نمي شد و بچه ها از ايشان درخواست مي كنند كه تا برگردند ولي ايشان مي گويند كه ما در عمليات آزاد سازي فاو نبوديم بايد اينجا باشيم. بعد از آن قايق روشن شد و به حركت درآمديم ودر اولين حركت تيري به سمت راست ايشان مي خورد و مي خواهد خود را در آب بيندازد ولي نمي گذارند. بعداز آن به قول دوستان ايشان منفج شده وبه آسمان عروج پيدا مي كند .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x