مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید احمد خوشرو

686
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام احمد
نام خانوادگی خوشرو
نام پدر عالي
تاریخ تولد 1341/03/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1362/09/19
محل شهادت مهران
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل -
تحصیلات ديپلم
مدفن بنداروز
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • شهداء با شهادت خود درس حريت و آزادگي، ايثار ،فداكاري،شهامت و شجاعت را به ما آموختند و با نثار خون خود به ما ياد دادند كه در خدمت انقلاب اسلامي بودن و مكتب را زنده نگهداشتن بايد همچون امام حسين (ع) ويارانش از همه چيز گذشت. شهيد احمد خوشرو از همان ايثار گراني است كه با ايثار و فداكاري جان خود را فداي اسلام عزيز نمود او سال 1341 در روستاي بنداروز از توابع دشتستان بدنيا آمد شش ساله بود كه همان جا بمدرسه رفت و دوره ابتدايي را در زادگاهش بانجام رساند لكن بعلت محروميت و فقر يك سال ترك تحصيل كرد و سال بعد در يكي از مدارس راهنمايي برازجان ثبت نام نمود و به تحصيل ادامه داد . انقلاب اسلامي كه برهبري امام در گرفت او نيز در پخش اعلاميه امام كوشش فراوان مي نمود . شهيد خوشرو به اخلاق و رفتاري برخوردار بودت كه يكبار هم دوستان و همسايگان از وي نگران نشدند و هر كار نيكي كه از دستش برمي آمد بريا آنان انجام مي داد. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به اخذ ديپلم نائل گرديد و در تاريخ 15/10/62 جهت خدمت نظام به سربازي رفت و پس از دوره آموزشي در پادگان كرمان به جبهه گيلان غرب رهسپار شد و تا قبل از شهادت در جبهه هاي مهران ، كاني سر، شوروشيرين و گيلان غرب عليه بعثيون متجاوز به مبارزه ونبرد ادامه داد. او قبل از شهادتش اظهار مي داشت كه من شهيد مي شوم و در آخرين مرخصيش كه آمده بود به زيارت شهداء رفته و جاي قبرش را به دوستان نشان داده بود. اين شهيد گلگون كفن چون آرزوي لقاالله حق تعالي را داشت 20 روز به پايان خدمتش نمانده بود كه نداي هل من ينصر ني حسين را لبيك گفت ودر تاريخ 25/9/62  در جبهه ايلام به فيض شهادت نائل آمد و به خيل شهداء اسلام پيوست .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    من ستاره غريبي مادر شهيد احمد خوشرو هستم .در ارتباط با خصوصيات اخلاقي فرزندم بايد بگويم كه او فردي با تقوا بود هميشه در انجام كارها به ديگران كمك مي كرد. ايشان كتابهاي مذهبي را مطالعه مي نمود در بجا آوردن نماز اول وقت تأكيد فراواني داشت به همسايه ها و دوستان كمك فراواني مي كرد ايشان بدون گرفتن دستمزد براي ديگران كار بنايي مي كرد و سعي وتلاش فراواني در كمك رساندن به ديگران داشت. همه اهالي روستا از شهيد راضي بودند دوران تحصيل ابتدايي خويش را در مدرسه حافظ بنداروز و دوران راهنمايي را در مدرسه مساوات برازجان و دوران دبيرستان را در مدرسه 25 شهريور (سابق) برازجان با موفقيت طي كرد.

    قبل از تولد فرزندانم يك نفر عالم به من گفت كه خداوند به شما فرزندان پسري مي دهد كه نام غولي را خداكرم مي گذاري وپسر دوم را احمد نام مي نهي و اما احمد به شهادت مي رسد كه بعد از به دنيا آمدن فرزندانم نام فرزند اولم را خداكرم ونام فرزند دومم را احمد گذاشتم و احمد هم همانطور كه آن عالم گفته بود به شهادت نائل آمد.

    يك روز احمد به همراه پدر و عمويش به گلزار شهداي بنداروز مي رود در آن جا رو به پدر و عمويش مي كند و مي گويد:من به جبهه مي روم و بعد از سه روز به شهادت مي رسم و ضمناً قبر من سومين قبر  شهيد در اين قطعه شهداء خواهد بود. دقيقاً اين اتفاق هم افتاد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربنداروز
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x