مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید مختار عاشوری

294
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام مختار
نام خانوادگی عاشوري
نام پدر علي
تاریخ تولد 1346/07/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1362/05/03
محل شهادت حاج عمران
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات بي سواد
مدفن بردستان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید مختار عاشوری، در سال ۱۳۴۶ در بردستان دیده به جهان گشود. در زمانی که تأمین معاش برای خانواده ها، کاری بس مشکل بود و پدری که تا آن زمان، دارای هفت فرزند بود، به سختی روزگار را می گذرانید و زندگی بچه هایش را تأمین می کرد. شهید که در خانواده ای مسلمان و پیرو راه علی (ع) به دنیا آمده بود، همچون او در کارهایش، قناعت را پیشه خود می ساخت. در دوران زندگی اش به هیچ وجه دوست نداشت چه در مصرف غذا و پول و دیگر چیزها اسراف کند. فردی قانع بود و در جواب برادرش که تصمیم به احداث خانه برای او داشت، می گفت که من دل به این چیزها نبسته ام و شما زندگی خودتان را تأمین کنید.

    شهید به امام و انقلاب، عشق می ورزید و همیشه در بسیج بود و طی چهار مرحله در تاریخ های ۸/۹/۱۳۶۰ ، ۱/۱۲/۱۳۶۰ ، ۱۳/۶/۱۳۶۱ ، ۲۰/۳/۱۳۶۲ به جبهه اعزام شد. یک بار نیز در جبهه زخمی شد و مدت ها در بیمارستان بستری بود. تا کلاس دوم ابتدایی به تحصیل ادامه داد. از سن ۱۰ سالگی به کارگری پرداخت. مدت ها نیز به بنایی مشغول بود.

    به شهداء علاقه به خصوص و وافری داشت و همیشه بعد از ظهرهای پنج شنبه بر مزار شهداء حضور می یافت و با آن ها عهد می بست که راهشان را ادامه دهد و حتی یک بار نیز به مادرش گفته بود که تو باید مادر شهید باشی. در تاریخ ۲۰/۳/۱۳۶۲ با شرکت در گروهان ثامن الائمه، به جبهه حق علیه باطل اعزام گردید و با شروع عملیات « والفجر ۲ » که در جبهه های غرب کشور شروع شده بود و به آزادسازی مناطقی از کشور اسلامی مان و نیز مناطقی از کشور عراق گردید، در آن عملیات شرکت کرد و در تاریخ ۳/۵/۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی جبهه حاج عمران ( تمر چین) به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به معبود و محوب حقیقی اش پیوست.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحيم

    با سلام بر حضرت مهدي موعود ونائب بر حقش امام خميني، رهبر كبير انقلاب اسلامي ایران و بنيانگذارجمهوري اسلامي ایران و سلام بر شهدا كه با نثارجان خود، اسلام را آبياري نمودند و سلام برخانواده های مفقودين واسرا.

    وصيتم به امت حزب الله و شهیدپرور ایران، به خصوص مردم قهرمان ديّر اين است كه: اطاعت ازفرامين امام به منزله اطاعت ازقرآن و اسلام است و دشمنان امام را دشمن خود و يارانش را يار با وفای خود بدانند چون ما هر چه داريم ازامام داريم. و ای مردم حزب الله، فريب اين گروه­هاي محارب و ملحد را مخوريد و آنها را به زباله دان تاريخ بسپاريد و اين منافقين را براي هميشه از  صفحه تاریخ محو نمائید و نگذاريد آنها سر از سوراخ­ها درآورند وقلب امام عزیز را به درد آوردند. من به شما مردم بردستان وصيت مي كنم که سرسختانه با آنها مبارزه كنيد.

    و اي پدر و مادر در مرگ من گريه نكنيد زيرادشمنان اسلام، شاد خواهند شد. و اي ملت: هر لحظه گوش به فرمان امام باشيد و به نداي هل من ناصرحسین زمان « خمینی کبیر» لبيك بگوييد و به سوي جبهه­ها رهسپار شويد و صدام، اين دست نشانده آمريكا را براي هميشه از صفحه روزگار براندازيد و سپس راهي قدس، اين قبله گاه اول مسلمين شويد واسرائيل را نيز به سرنوشت صدام دچار سازيد كه همين سزاي متجاوز است.

    سرباز کوچک اسلام: مختار عاشوری
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربردستان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x