مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمد کهن مو

485
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمد
نام خانوادگی کهن مو
نام پدر حسین
تاریخ تولد 1347
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 18/3/1367
محل شهادت منطقه سومار
مسئولیت دوشکاچی
نوع عضویت سرباز نیروی زمینی ارتش
شغل سرباز
تحصیلات دوم راهنمايي
مدفن گلزار شهدای درواهی
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • شهيد محمد كهن مو درتاريخ 19/6/47 درشهر آب‌پخش(محله درواهي) در خانواده‌اي مذهبي  ديده به جهان گشود. دوران كودكي را پشت سرنهاد و در 6 سالگي تحصيلات ابتدايي خود را در زادگاهش آغاز نمود. سپس وارد مدرسه راهنمايي شد ولي به‌علت پاره‌اي مشكلات اقتصادي در كلاس دوم راهنمايي ترك تحصيل نمود ومشغول كارگرديد. وي به‌ورزش خصوصاً فوتبال علاقه زيادي داشت و در تيم پرسپوليس بازي مي‌كرد. در بين دوستانش به‌ صداقت ،شوخ طبعي وخوش اخلاقي مشهوربود.

    شهيد كهن‌مو به‌منظور انجام خدمت مقدس سربازي در تاريخ 19/5/66 در سن 19 سالگي به پادگان آموزشي 05 كرمان اعزام گرديد. وبعد از 3 ماه آموزش به جبهه غرب منطقه سومار اعزام شد. وي در نيروي زميني ارتش، لشكر 88 زاهدان ،‌ تيپ 2 خاش گردان 765 ، گروهان يك ، دسته 3 شروع به انجام وظيفه نمود. تا اينكه در راستاي هدف مقدس و الهي خود در مورخه 18/3/67 در جبهه سومار به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

    نحوه شهادت

    در جبهه به عنوان دوشكاچي انجام وظيفه مي‌كرد . در صبح روز 18/3/67 ساعت 9 صبح كه روي تپه 402 در منطقه سومار در سنگر دوشكا مشغول انجام وظيفه بود بر اثر اصابت تركش‌هاي خمپاره 81 به زير گلو و سينه به درجه‌ي رفيع شهادت نائل آمد.
    ادامه مطلب
    شهيد در نامه‌اي به يكي از دوستانش در تاريخ 15/1/67 مي نويسد :

    من تا 2 ماه ديگر شهيد مي‌شوم و دقيقاً 2 ماه ديگر يعني در تاريخ 18/3/67 به شهادت رسيد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    خاطراتي از زبان همسنگرش  حيدر شفيعي

    درمنطقه سومار روي تپه‌اي موسوم به 402 مستقربوديم و شهيدكهن‌مو به عنوان خدمه دوشيكا بود. دشمن درتاريخ 2/3/67 اقدام به تك براي گرفتن آن تپه نمود كه البته براي تصرف اين تپه بايستي از منطقه‌اي كه به صورت دشت و مسطح بود مي‌گذشتند. تقريبا هنگامي كه عراقي‌ها در وسط دشت قرارگرفتند و در تيررس ما بودند، شهيدكهن مو به وسيله اسلحه خود چنان ماهرانه دشمن را به رگبار مي‌بست و مورد هدف قرارمي‌داد كه عده زيادي به وسيله گلوله‌هاي آتشين برزمين ريختند وبه درك واصل شدند.

    درتاريخ 18/3/67 عراق اقدام به حمله براي بازپس‌گيري تپه 402 نمود كه با مقاومت دليرمردان ارتش اسلام روبرو و متواري شدند. بعداز اين پيروزي به ديداراورفتم،مشاهده كردم كه خرمني از پوكه زيراسلحه‌ي اوجمع‌شده و لوله‌ي دوشكا براثر شليك زياد تركيده بود. باتوجه به موقعيت منطقه وكمبود آب، استحمام بسيار مشكل بود وگاهي ماه‌ها طول مي‌كشيد و نمي‌توانستيم استحمام‌كنيم و براي رفتن به حمام مي‌بايست 3ساعت راه را باماشين طي‌كنيم تا به شهرمجاور برسيم. شهيدكهن‌مو به‌رغم اينكه نگهبان نبود ولي با ايثارگري به جاي همسنگران خود نگهباني مي‌داد تا اينكه براثر اصابت خمپاره دشمن ، از ناحيه پا و سرزخمي شد و به درجه رفيع شهادت نايل گرديد .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارگلزار شهدای درواهی
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x