مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمد پوزش

180
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمد
نام خانوادگی پوزش
نام پدر ابوالقاسم
تاریخ تولد 1338/10/23
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/04/30
محل شهادت كوشك
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن بردستان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید جاوید الاثر سید محمد پوزش در سال ۱۳۲۸ در خانواده ای مومن و متدین و از ذریه ی زهرای اطهر (ع) در بردستان به دنیا آمد. قبل از انقلاب اسلامی، فساد در بین جوانان زیاد بود و کمتر اهل نماز بودند، اما شهید پوزش علی رغم رفت و آمد به کشور بحرین، جهت امرار معاش، هیچ وقت نماز و روزه اش را ترک نکرد و گرفتار فساد رایج نشد. در راهپیمایی های علیه نظام طاغوت، با تعدادی از جوانان مسئول انتظامات راهپیمایی ها بود. در سال های ۵۹ و ۶۰ که گروهک ها حضوری فعال داشتند، از مخالفان سرسخت آن ها بود و بارها با آن ها درگیر شد. شهید از طرفداران سرسخت شهید بهشتی بود. با تیم های ورزشی به مسابقات می رفت و بیشتر گرفتار کار بود و معتقد بود که کار، خمیره ی انسان است.

    پس از آغاز جنگ تحمیلی، جهت طی کردن دوره آموزشی به کازرون رفت و در عملیات بیت القدس، عملیات آزادسازی خرمشهر، شرکت کرد. بعد از عملیات به مرخضی نیامد و در عملیات رمضان نیز شرکت نمود. پس از عملیات رمضان، خبری از او نبود و فقط یکی از همرزمانش از آخرین دیدار با او چنین می گفت که در حین عملیات رمضان، سید محمد را دیدم، بالای خاکریز بود. آر پی جی به شانه داشت، از او پرسیدم کجا می روی؟ گفت خسته شده ام و به طرف بچه ها می روم.

    چند روز بعد از عملیات بعضی افراد به پدر شهید مراجعه کردند و گفتند که صدای او را از رادیو عراق شنیده اند که گفته بود من « سید محمد پوزش» هستم و خانه ام دیّر است. هر کسی صدای مرا می شنود به خانواده ام اطلاع دهد. اما خبری از ایشان نشد. پس از عملیات، پدر ایشان به همراه پدر شهید جاوید الاثر سید عبدالحسین امینی به تهران و نزد مجروحان عملیات می روند، اما باز هم خبری از این دو سید عزیز جاویدالاثر که با اقتدا به مادر بی مزار خویش، گمنامی را برگزیدند، به دست نمی آید.

    پدر والامقام شهید، ۱۹ سال انتظار بازگشت فرزندش را داشت که سرانجام در روزهای آخر عمرشان که در بیمارستان بودند، آخرین صحبت هایش صدا کردن او بود.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحيم

    الذيـن امنـوا وهـاجـروا وجـاهـدوا بـاموالهم وانفسهم بان لهم الجنه

    اشهد ان لا اله الا الله وحده لاشريك له واشهد ان محمداً عبده ورسوله واشهد ان علياً و اولاده المعصومين ولياً وحجته.

    اينجانب سيد محمد سيد ابوالقاسم پوزش با اقرار به وحدانيت خداوند يكتاي بي همتا ونبوت انبياء ، بخصوص خاتم انبيا وامامت اولياء . امير المؤمنين عليه السلام و۱۱ فرزندش و درود به رهبر كبير انقلاب اسلامي ، امام خميني چون عازم جبهة جنگ حق عليه باطل وكفر صدامي به سركردگي كفر جهاني آمريكاي جهانخوار مي باشم لذا چند كلمه به عنوان وصيت نامه مي نويسم :

    اول اينكه از تمام ملّت مسلمان بخصوص خانوادة خودم مصرّانه مي خواهم كه همواره پشتيبان انقلاب اسلامي و ياور امام عزيز خميني بت شكن يعني ابراهيم زمان باشند .

    دوم اينكه جنگ كه مسئلة اصلي كشور واسلام است فراموش نفرماييد . سوم اينكه در مورد اموال مبلغ دويست هزار ريال وجه نقد دارم و درمقابل دويست وپنجاه هزار ريال بدهكار همسرم فاطمه بحريني نژاد از مهر و وجه دستي مي باشم.

    منزلي كه در ديّر دارم متعلق است به سه دخترم نسيبه وصفيه وصديقه ومادرشان ومنزلي كه در بردستان دارم ۲/۱آن متعلق به اخويم سيد مصطفي مي باشد . دربارة دخترم نساء ، برادرم سيد مصطفي وكالت دارند .

    والسلام علي من اتبع الهدي

    سيد محمّد سيد ابوالقاسم پوزش
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربردستان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x