مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمد ابوعلی

75
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمد
نام خانوادگی ابوعلي
نام پدر حسن
تاریخ تولد 1327/02/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/10/04
محل شهادت جزيره سهيل
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن جتوط
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید محمد ابو علی بسال 1331 در خانواده ای مسلمان و متدین در روستای جتوط از توابع دشتستان چشم به جهان گشود وی در نوجوانی از نعمت وجود پدر پدر محروم گشت و خود از همین دوران در جهت کار و تلاش به منظور تامین معیشت زندگی مادر و خواهرش همت گماشت، از آنجا که این شهید بزرگوار دارای اخلاقی حسنه و نیکو بود لذا رفتار و اخلاق ایشان زبانزد خاص و عام بود در باب اداء عبادت و نیایش بدرگاه معبود خویش کمتر می شد که در منزل نماز بخواند و بیشتر اوقات برای اقامه نماز به مسجد می رفت و نسبت به محافل مذهبی بلاخص ،مجالس روضه خوانی و عزاداری مولا و سرورش حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) علاقه خاصی داشت، شهید ابو علی پس از اینکه بدلیل تامین زندگی خانوادگی دو سال راهی کشور کویت گردیده بود پس از مراجعت به میهن تصمیم به ازدواج نموده که ثمره آن یک فرزند پسر و یک دختر می باشد. در آغاز حرکت و قیام مردم ایران علیه رژیم ستمشاهی وی در کلیه راهپیمائیها و تظاهرات حضور فعال داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با عشق و علاقه ای که نسبت به خدمت به انقلاب داشت وارد کمیته انقلاب اسلامی واقع در روستای جتوط گردید تا اینکه با تشکیل پایگاه مقاومت بسیج ایشان با عشقی وافر در جهت لبیک به پیام امام بزرگوار امت رضوان الله تعالی علیه وارد بسیج شد و در طول حضور همیشگی خود در بسیج بارها و بارها قصد عزیمت و حضور در جبهه های نور علیه ظلمت را می نمود اما از آنجا که وی تنها فرزند انواده بود لذا از اعزام نامبرده جلوگیری می شد و این امر موجب نگرانی خاطر وی می گردید تا اینکه در مورخ 1/9/65 با اصرار زیاد ایشان، عازم میادین نبرد حق علیه باطل می شوند و با شرکت در عملیات کربلای 4 منجر به مفقودیت، این شهید گرانقدر و سپس شهادت سراسر افتخار وی می گردد پیکر پاک و مطهرش پس از سالها در منطقه عملیاتی در صحرای گرم خوزستان و جنوب توسط گروه تفحص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی کشف و شناسائی و در کنار دیگر همرزمان شهیدش عای طوسی و محمد مجرد بر دوش امت حزب الله و شهید پرور تشییع و در زادگاهش روستای جتوط بخاک سپرده می شود.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحیم

    وصیتنامه بسیجی شهید محمد ابو علی

    وجعلنا ما بین ایدیهم سداً و من خلفهم سداً فخشیناهم فهم لا یبصرون

    با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و با سلام به خانواده معظم شهدا و اسرا و معلولین و با سلام به امت حزب الله و همیشه در صحنه .
    اینجانب محمد ابو علی برای یاری حسین زمان خمینی بت شکن راهی جبهه های نبرد نور علیه ظلمت می شوم تا این جان ناقابل را فدای اسلام عزیز بنمایم و با خون خود، درخت اسلام و جمهوری اسلامی را آبیاری نمایم و انشاءالله ایران عزیز را از وجود سربازان بعثی پاک نمائیم. تا با نابودی صدام منطقه خاورمیانه هم زمینه ساز آزادی قدس شود برادران حزب الله توصیه ی من به شما این است که گوش به فرمان امام باشید و او را تنها نگذارید و از فرمایشات پیامبر گونه اش استفاده نمائید و از شما می خواهم که اخلاق اسلامی را رعایت نمائید و وحدت و یکپارچگی را حفظ نمائید تا این منافقین از خدا بی خبر نتوانند در بین شما اختلافی بوجود بیاورند. و از خانواده ی محترمم می خواهم که فرزند عزیزم که بعد سالها آرزو،خدا به من عطا فرمود آموزش نظامی بدهید و او را رزمنده به بار بیاورید تا بتواند انشاءالله بعد از آزادی کربلای خونین حسینی سلاح به زمین افتاده ی من را بردارد و برای آزادی قدس به جبهه بیاید. مادر عزیزم تو به پای من خیلی زحمت کشیدی و به اندازه یک پدر فعال در زندگی کوشش نمودی و حتی زحمت شما گفتنش از زبان من تکمیل نمی شود. و حق پدر و مادر را فقط خداوند عارف است. مادرم به خواهرانم بگو مانند سه برادر با من در زندگی همکاری نمودند خواهرانم برای رضای خدا مرا ببخشید و همچنین تو مادر مهربانم مادر عزیزم اگر من شهید شدم به والله به آرزوی خود رسیده ام برای اینکه سالها از خداوند می خواستم که توفیق در خانه اش را من حقیر عطا کند به خویشاوندان من بگوئید من برادری ندارم که خانه ام را بدستش سپارم روزی را خدا می دهد ولی شما سرپرست خانه ی ما باشید. به امید پیروزی لشکریان توحید.

    نویسم نامه ای بر مادر زار
    که او باشد زحال من خبردار

    اگر من کشته گشتم دست بعثی
    به دست خود مرا از خاک بسپار

    خدایا ،خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار.
    سرباز کوچک اسلام محمد ابو علی
    30/9/1365

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارجتوط
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x