مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید قاسم کاظمی

976
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام قاسم
نام خانوادگی کاظمی
نام پدر سلمان
تاریخ تولد 1344/02/10
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1366/01/12
محل شهادت شلمچه
نوع عضویت روحاني
شغل طلبه
مدفن ارومیه
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • روحانی شهید حاج قاسم کاظمی در سال ۱۳۴۴ در خانواده ای مذهبی و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در روستای چاه پهن از توابع شهرستان دیّر دیده به جهان گشود. دوران کودکی را با محبت اهل بیت (ع) سپری کرد و در سن ۷ سالگی پا به وادی علم و ادب، یعنی مدرسه گذاشت و دوران ابتدایی را با جدیت و موفقیت پشت سپری نمود و از دانش آموزان ممتاز مدرسه به شمار می رفت. شهید کاظمی، علاوه بر تحصیل، به علت فقر مادی به کار جهت امرار معاش خویش و خانواده نیز می پرداخت. از آنجا که این شهید عزیز علاقه زیادی به متون دینی داشت و در خفقان رژیم پهلوی با مطالعه کتاب های شهید مطهری و دکتر شریعتی، سعی در بالا بردن آگاهی و سطح علمی خود نمود.

    با آغاز مبارزات مردم ایران علیه رژیم پهلوی، شهید نیز به سیل عظیم مخالفان پیوست و به مبارزه علیه آن رژیم پرداخت.

    از آنجایی که به علوم دینی علاقه داشت به جرگه ی طلّاب علوم دینی درآمد تا بتواند چراغی جهت هدایت مردم در این برهه از دوران زندگی خود باشد.

    با شروع جنگ تحمیلی و حمله عراق به سرزمین اسلامی، ایران، شهید کاظمی با پیوستن به صف بسیجیان و حضور در جبهه و ارشاد و راهنمایی جوانات، جهت حضور در صحنه ی نبرد علیه دژخیمان بعثی عراق، تلاش فراوان نمود و خود نیز در عملیات های مختلف از جمله طریق القدس، والفجر ۸ و … حضور پر شور داشت.

    شهید در پشت جبهه، در آذربایجان غربی، به عنوان دادیار دادسرای پاسداران سنندج و دادسرای پاسداران عمومی ارومیه فعالتی می نمود.

    شهید در زمان حضور خود در جبهه، از نواحی مختلف بدن دچار مصدومیت گردید . با عشق و علاقه ای که به خاندان عصمت و طهارت داتش، توانست دوبار به زیارت عمه سادات، حضرت زینب کبری (س) مشرف شود و جهت تکمیل فرایض دینی و پاک شدن از معاصی و پیوستن به معبود، به مکه معظمه و مدینه منوره مشرف گردید.

    پس از بازگشت از خانه خدا و زیارت ائمه بقیع (ع) با قلبی پر از عشق به خدا، برا پیوستن به دوستان و رزمندگان عاشق خدا، عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و ثمره این حضور، پیوستن به لقاء پروردگار در کربلای خون رنگ ایران، شلمچه خونین در عملیات کربلای ۵ و در تاریخ ۱۲/۱/۱۳۶۶ بود.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحيم

    بنام الله پاسدار حرمت خون شهيدان و درهم كوبندةستمگران .

    « ان الله اشتري من المؤمنين انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه يقاتلون في سبيل الله فيقتلون و يقتلون وعداً عليه حقاً في التوراه والانجيل والقرآن و من اوفي بعهده من الله فاستبشروا ببيعكم الذي بايعتم به و ذلك الفوز العظيم »

    ‹‹سورة توبه آية ۱۱۱››

    خدا جان و مال اهل ايمان را به بهشت خريداري كرده آنها در راه خدا جهاد كنند كه دشمنان دين را بكشند يا خود كشته شوند اين وعدة قطعي است برخدا و عهدي است كه در تورات و انجيل و قرآن ياد فرموده است و از خدا باوفاتر به عهد كيست اي اهل ايمان . شما خود را در اين معامله خريداري بهشت ابد به جان و مال بشارت دهيد كه اين معامله با خدا به حقيقت سعادت و پيروزي بزرگي است .

    قال رسول الله (ص) ان افضل عمل المؤمن الجهاد في سبيل الله

    همانا برترين عمل مؤمن جهاد در راه خداست .

    ان الله يحب الذين يقاتلون في سبيله صفاً كانهم بنيان مرصوص .

    قال الحسن (ع) : هذا لك الناس في ثلاثه الكبر و الحرص و الحسد

    تباهي مردم در سه چيز است : بزرگي جويي ، زياده طلبي و حسادت .

    قال محمد التقي (ع) : الغضب علي من تملك لوم : خشم بر زير دستان گرفتن ، پستي است .

    قال العسكري (ع) : انكم في اجال منعوقيه و ايام ممدوده والموت باتي بغيه

    كاملترين سرمايه ادب آن است كه از آنچه از ديگران بد مي­داني خود دوري كني .

    قال الصادق (ع) : الداعي بلاعمل كالرامي بلاوتر :

    اندرزگويي كه خود اهل عمل نيست چون تيراندازي­است كه كمان ندارد­.

    قال النبي (ص): شرالناس من الرمه الناس اتقاء شره :

    بدترين مردم كسي است كه مردم از روي ترس او را احترام كنند .

    قال علي (ع) : شرالناس من يري انه خيرهم :

    بدترين مردم كسي است كه خود را بهتر از ديگران ببيند .

    قال العسكري (ع): راك والاذاغه و طلب الزقاسه فانهما عوان الي الهلكه :

    از شهرت طلبي و حب جاه بپرهيزيد چه اين دو صفت ترا به هلاكت مي كشانند .

    با سلام و درود به پيشگاه يگانه منجي عالم بشريت حضرت حجه بن الحسن العسكري ارواحناله الفداه و نايب برحقش اين ماه تابان و ستاره هاي درخشان اطرافش و با سلام و درود بر شهيدان راه خدا از صدر اسلام تا كنون و برادران و خواهراني كه در راه استوار نگاه داشتن پرچم حق شهيد شدند و شهدا گمنام و ادامه دهندگان راه آنان خصوصاً اسيران و جانبازان و رزمندگان جان بركف اسلام .

    ستايش خدايي را كه ما را آفريد و به ما نعمت هاي فراواني عطا فرمود و راهي نيك براي ما قرار داد و ما را ملزم به رعايت كردن اين راه كرد . و كساني كه از اين راه پيروي كردند پاداش بس عظيم خواهند داشت . با شكرگذاري از خداوندي كه در نهايت گناه توبه پذير است و در نهايت ناسپاسي روزي رسان است .

    بارالها اطاعتت مي كنم به خاطر سزاوار بودنت و شكر مي كنم كه ما را در چنين موقعيتي قراردادي و چنين نعمتي به ما عطا كردي و جهاد را وسيله اي قرار دادي كه با كمال سرعت به وجه تو برسيم و اين زنجيرها را پاره كنيم .

    خدايا مؤمن نيستم ولي دنيا برايم همانند زندان شده است و زندگي دشوار. خداوندا مرگ با عزّت به همة ما عطا فرما .

    حال كيست كه اينطور اندرز بگيرد و از اين جاهليت بيرون آيد و خود را به كاروان مخلصان برساند و خود را از اين منجلاب مادي بيرون برهاند­،  البته كه يقين به آخرت بدست نيايد مگر با داشتن ايمان و ايمان به وجود نمي آيد مگر بريدن از تمام زيبايي هاي دنيوي و ترك محرمات و مكروهات و بجا آوردن واجبات و مستحبات و خاشع و متواضع بودن در برابر خداوند در نماز و روزه و غيره . فكر نمي كنم نوشتن اين حقير ثمري داشته باشد چه بسا كسي كه تمام عمر خود را بيهوده صرف كرده حال در آخرين لحظات عمر خود مي خواهد توبه كند . وصيت به چه ؟ اگر ما حرف گوش كن بوديم از ائمه (ع) درس مي گرفتيم و غافل نمي شديم .

    دوستان و برادران و كساني كه به عنوان مسلمان ، نماز و روزه بجا مي­آوريد دنيا امتحاني بيش نيست ، امتحان در اخلاق و اخلاص و تقوا و ايثار و تواضع و غيره . بايد اين را بدانيم تا زماني كه ديني به نام اسلام روي زمين برقراراست جنگ با ظلم و ستم ادامه دارد. خداوند امتحان پس مي گيرد و بندگان مخلص خود را گلچين مي كند. كيست كه خود را به این نور برساند جزو السابقون السابقون،اولئک المقربون گردد و خود را از مهر او لبريز كند و خود را عاشق گرداند. امام صادق (ع) مي­فرمايد : القلب حرم الله ولاتسكن حرم الله غيرالله .

    يكي از درهاي ديگر توبه است. انسان نبايد از توبه غافل شود و بايد هميشه توبه پذير باشد. در تمام طول عمر خود نتوانسته به خودم به تنهايي كه دنيا محل استراحت نيست و تمام از آخرت غافل بودم . هركس دنيا را براي خود ساخته باشد يا در فكرش باشد در آخرت جايي ندارد وبه قول پيامبر اسلام حضرت محمد (ص) انسانها بايد مثل مسافرين زندگي كنند و خود را دلبند خانه و زندگي ، زن وفرزند نكنند . اي برادران و خواهران مخصوصاً بسيجيان و پاسداران و روحانيون و همكاران عزيز ، آبروي اسلام هم اكنون در دست شماست و در حال حاضر اين حكومت و اسلام امانتي است كه به دست ما رسيده از زحمات پيامبران و امامان و ائمه اطهار (ع) و شهيدان؛ ما بايد اين امانت را به صاحب اصلي اش تحويل دهيم . عظمت امام را درك كنيد و خود را از خط وي خارج نسازيد و بدانيد پيروي از ايشان يك امر واجبي است و نگذاريد ملت ها بعد از شما پند و اندرز بگيرند و مانند قوم نمرود و فرعون شوند . سعي كنيد جنگ را فراموش نكنيد . به خداوندي خدا قسم اگر از امام و ياران صديقش پيروي نكنيد ضربه خواهيد خورد و پشيمان ميشويد فكر نكنيد كساني كه مي­روند و شهيد مي­شوند ديگر مسؤليت شما سلب مي گردد در قبال اسلام و جهاد و غيره و اين را بدانيد كه شهيدان به گردن همه شما حق دارند .

    خدايا وقتي خودم را مي بينم كه چقدر گناهكارم ، چقدر معصيت كرده ام ؛ چقدر كفران نعمت و ناسپاسي كرده ام خجالت زده مي شوم، وقتی به فكر اين همه بار سنگين مي افتم كه بايد من بنده ضعيف و ذليل بدوش بكشم تحملش را ناممكن مي بينم نميدانم چطور جوابگوي حضرت حق باشم . نميدانم چطور جوابگوي اين­همه ايثارگريها و جانفشاني­هاي رزمندگان و اين همه خونهاي پاك و به ناحق ريخته باشم از درگاه خداوند بزرگ شرمنده و خجلم نمي توانم خودم را يك بنده بنامم زيرا بنده يعني فرمانبر و من در مقابل خدايم نافرماني كرده ام؛ خدايا مرا ببخش، خدايا مرا عفو كن نمي توانم با اين بار سنگين و بزرگ دراين دنياي تنگ زندگي كنم .

    واي برمن اگر خودم را بيشتر از اسلام دوست داشته باشم ، واي بر من اگر به دنياي فاني علاقمند باشم. وای بر من اگر برای خدمت هایی که نکرده ام به خودم ببالم ؛ وای بر من اگر ریا کروه باشم ، واي بر من اگر غيبت و دروغ و اگر كارهاي ديگري انجام داده باشم. خدايا مرا ببخش چون ديگر طاقت اين­همه گناهاني كه كرده ام ندارم مي­خواهم اگر خداوند قبول  كند جان بي ارزشم را فداي اسلام و قرآن كنم همان­گونه كه امام حسين (ع) در صحراي كربلا كرد و همانگونه كه رزمندگان اسلام، اين عزيزان در جبهه هاي ايران كردند.

    خدايا اين بندة گناهكار را بپذير . خدايا اين بندة ضعيف را از گرداب گناهان رها ببخش.

    تنها آرزويم شهادت در راه خداوند است تا شايد بتوانم مقداري از گناهانم را بخشيده ببينم .

    اي مردم غيور و روحانيون مبارز و ايثارگر همواره در پشتيباني از امام امت استوار باشيد هميشه در ميدان و درصحنه باشيد كه اسلام شكست­ناپذير است؛ دين اسلام دين خداوند و پيامبر عظيم الشأن است و شما بايد دين خدا را ياري كنيد.

    اي مردم هميشه ازگناه دوري كنيد همانطوريكه امام عزيزمان فرمودند : عالم محضر خداست در محضر خدا معصيت نكنيد . ديگر زمان گناه كردن گذشته است بايد دعا كرد براي اسلام ، بايد جنگيد براي اسلام ، بايد خون داد براي اسلام و بايد از همه چيز خود بگذريم در راه اسلام .

    اي مردم به خدا دنيا انسان را گول مي زند . گول چند روز دنيا نخوريد و مردان و زنان شايسته و بندگان صالح باشيد براي خداوند بزرگ .

    اينجـانب در حالي وصيت نامه مي نويسم كه آماده هستم تا با كاروان عاشقان الله و حضرت امام حسين (ع)و سپاه محمد (ص) عازم كربلاي ديگر چون كربلاي حضرت اباعبدالله (ع) شوم، ما عاشقان حسين با آگاهي كامل به اين راه كه راه سرخ اسلام است قدم نهاده ايم و تنها چيزي كه مي تواند ما را راضي كند رضايت حق تعالي است و بنا به گفتة رهبر كبيرانقلاب اسلامي ايران حضرت امام چه بكشيم چه كشته شويم در هرحال پيروزيم . ما نيز ميرويم تا اسلام باقي بماند. ما با عنايت هاي الهي و رهبري­هاي پيامبر گونة امام امت اين هدف را دنبال مي كنيم و ان­شاء الله پيروزيم و هم شهادت نصيبمان مي گردد .

    خدمت پدر و مادرم كه هميشه برايم عزيز بوديد از خداوند ميخواهم به شما و بقيه صبري عظيم عطا فرمايد و خوشحال باشيد که فرزند خود را فدای اسلام و قرآن و نظام جمهوری اسلامی کردید؛ باور کنید همیشه می خواستم شما از من راضی باشید ولي شما مي­خواستيد من در كنار شما باشم ولي موقعيت ايجاب نمي كرد كه در كنار شما باشم و بايد به جبهه مي آمدم چون وظيفه ام بود و از شما مي خواهم از آمدن بقيه برادرانم به جبهه جلوگيري نكنيد، راحت طلبي و كنار هم بودن آن­هم در اين زمان كه به قول حضرت امام ، اسلام در خطر است خلاف شرع مقدس اسلام مي باشد ما بايد يك روزي از هم جدا مي­شديم چه بهتر زودتر آن­هم در چنين موقعيتي و از شما عاجزانه مي­خواهم كه مرا حلال كنيد و ببخشيد و بخشش مرا از تمام دوستان و آشنايان بگيريد و حلاليت از همه شما دارم اگر توانستيد دعا كنيد كه خداوند مرا ببخشد و بتوانم عذاب او را تحمل كنم .

    مادر بزرگوارم زبانم كوچك است كه زحمات طاقت فرساي تو را بازگو كنم خيلي خيلي مهربان بودي تو را خيلي دوست دارم. مادر عزيزم دوستت دارم . همانند زينب استوار باش . خم به ابرو نياور، هميشه ديگران را دلداري بده بيشتر در خانه مواظب بچه ها باش هر وقت احساس دلتنگي كردي به ياد خدا باش، نماز بخوان و دعا كن چون دل­ها آرام مي گيرد به ياد خدا. مادرم از به شهادت رسيدن من هيچگونه ناراحت نباش و خدا را شكر كن كه توانستي امانت دار خوبي باشي و امانتي را كه به دست تو سپرده شده بود به صاحب اصلي آن بازگرداني . مادرم نمي گويم در شهادت من گريه نكن ولي براي ابا عبدالله الحسين (ع) و يارانش گريه كن.

    پدرم ، اميدوارم كه مرا ببخشي؛ مي­دانم كه براي شما فرزند خوبي نبوده­ام ولي شما مرا حلال كنيد و از من راضي باشيد تو بايد با خانواده مهربان باشي و از شما خواهش مي كنم كه بيشتر در راه اسلام و قرآن قدم برداري و پشتيبان امام باش و براي خانواده يك سرپرست مهربان و درس دهنده باش. پدر عزيزم اميدوارم كه به پيامهاي پيامبر­گونه امام بيشتر توجه داشته باشي و سنگر مسجد را بيشتر حفظ كني و ازكمك كردن براي پيشبرد اهداف اسلام دريغ نورزي.

    برادرانم بعد از شهادت من راه مرا ادامه دهيد و سعي كنيد همانجا كه اسلام به شما احتياج دارد خدمت كنيد. برداران مهربانم اميدوارم كه شما مرا حلال كنيد و به قرآن عمل كنيد و ياور رهبر عزيزمان باشيد و از كوشش در راه اسلام خسته نشويد. هميشه دعا كنيد، صبور باشيد و هميشه اسلام را خط مشي خود قرار دهيد و در اين راه از هيچكس نهراسيد و از شما مي­خواهم در كارهايتان همديگر را ياري كنيد و نگذاريد كوچكترها نماز و روزه و قرآن و دعا را فراموش و ترك كنند خواهرانم زينب وار باشيد و براي پيشبرد اهداف اسلام كوشا باشيد.

    و حجاب اسلامي خود را رعايت كنيد چون حجاب شما از خون من كوبنده تر است. عفت و پاكدامني شما اسلام را در دنيا سرافراز ميكند هميشه پاكيزه و مطهر باشيد و خداوند را زياد ياد كنيد و در راه اسلام كوشش كنيد، مرا حلال كنيد.

    همسر عزيزو مهربانم كه براي رضاي خدا با بنده ازدواج كردي مبادا بعد از مرگم برايم گريه و زاري كني جاي گريه مشت محكم خود را بر دهان ياوه گويان شرق و غرب بكوب .

    همسر عزيزم پسرمان توحيد را طوري تربيت كن تا در آينده اسلحه خون­آلود پدرش را بر دوش بكشد و به جنگ دشمنان اسلام رود . او را يك فرد خط امامي تربيت كن ، و زماني كه بزرگ شد و از تو سراغ مرا گرفت به او بگو پدرت رفت تا راه كربلا را با همرزمانش باز كند اما برنگشت و به آرزوي خود رسيد و برتو است كه اسلحه پدرت را برداري و خود را جهت آزادي مسلمانان جهان آماده سازي.

    ضمناً تو از طرف من آزاد هستي بعد از شهادتم .

    پسر عزيزم توحيد جان تا مي تواني از خط امام پيروي كن مبادا روزي خدا نكرده خط خود را از امام جدا سازي چون حرف امام حرف انبياء و امامان است . پسرم از گناه دوري كن هر چه گناه كوچك باشد و اين را بدان كه گناه ، ايمان انسان را مي سوزاند . توحيد عزيزم بايد حقيقت را برايت بگويم پدرت و امثال پدرت بايد در راه اسلام فدا شوند تا دين خدا برقرار بماند.

    ضمناً اگر ما در اين راه دعوت شديم سعي كنيد از تشريفات دست بكشيد راضي نيستم كسي به خاطر بنده يك قدم اضافه بدارد؛ دوست داشتم گمنام باشم ببينم خاص(خواست) خداوند در چيست و از پدر و مادر و خواهران و برادران و همسرم و پسرم توحيد و ديگر دوستان و اقوام و بستگان و همسايگان و همكاران و ملت شهيد پرور و تمام مردم آزادة دنيا مخصوصاً روحانيون مي­خواهم فقط و فقط از خط امام خارج نشويد و جنگ را سرلوحة تمام كارهاي خود قرار دهيد و از شما ميخواهم كه به اين پيراهن خاكي و پاره بسيجيان ، اين عاشقان درگاه حق تعالي احترام بگذاريد كه آنها مقربان درگاه پروردگارند و هركس در هر كجا و در هر لباس و در هر پستي بخواهد بر خلاف اين كار عمل كند مديون خون پاك شهيدان و جان بركفان است . درآخر تمام اثاث منزل و فرزندم توحيد را به همسرم مي بخشم و كسي حق دخالت در اموالم به جز همسرم و فرزندم توحيد ندارد و هيچ كس نمي تواند فرزندم را از مادرش جدا كند چون ايشان را به مادرش بخشيده ام . چند سال روزه و نماز برايم بجا آوريد و مبلغ بيست هزار تومان از اموالم به فقرا و كساني كه احتياج دارند در راه خدا بدهيد. همه شما را به خداي بزرگ مي سپارم.

    خدايا مرگ مرا شهادت در راه خود قرار ده تا به كساني كه حقيقت نمي­دانند و اينكه مي­دانند و می­خواهند بدون مسئوليت از كنار آن عبور كنند يا اينكه نمي خواهند حقيقت را بدانند ثابت شود كه ما شيفتگان خدمتيم نه تشنگان قدرت .

    بزرگ فلسفة شاه دين اين است

    كه مرگ سرخ به از زندگي ننگين است

    خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار

    جنگ جنگ تا پيروزي و رفع ظلم و ستم در عالم

    با تقديم احترامات فراوان به پيشگاه حضرت حق و امام زمان و نايب برحقش و ياران صديق وي و شهيدان ، اسيران و جانبازان راه حق و حقيقت و خانواده هاي آنها و پدر و مادر و برادران و خواهران و همسر و پسرم و امت ايثارگر ايران وهمكاران عزيز  و روحانيون مبارز.

    مورخه ۸/۹/۶۵- الحقير قاسم كاظمي
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارارومیه
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x