مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید فالح مکیان

282
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام فالح
نام خانوادگی مكيان
نام پدر عيسي
تاریخ تولد 1349/02/01
محل تولد بوشهر - كنگان
تاریخ شهادت 1369/06/21
محل شهادت ايرانشهر
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سربازنيروي انتظامي
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن گوده
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • شهيد فالح مكيان در سال 1349 و روستاي قصبه نهرادشير از توابع آبادان در خانواده اي مذهبي و متدين چشم به جهان گشود . وي در جريان جنگ تحميلي ابتدا به استان هرمزگان و بعداً به كنگان مهاجرت نمودند  . شهيد فالح تنها 2 سال در مدرسه درس خواند و تحصيلات تكميلي خود را در نهضت سواد آموزي به پايان رسانيد .

    وي به ورزش  و نقاشي علاقه فراواني داشت  . فردي مهربان ، خونگرم و خوش برخورد بود . با همه اعضاي خانواده با احترام برخورد مي كرد . كودكان را  بسيار دوست  داشت و مورد احترام قرار مي داد .  شهيد فردي مذهبي , با ايمان و داراي اخلاص بود . نمازش را هميشه اول وقت مي خواند و اغلب شبها قرآن تلاوت مي كرد .

    دوست داشت قرآن خواندن به ديگران نيز بياموزد . با اينكه جنگ به پايان رسيده بود اما شهيد مكيان هميشه از شهادت صحبت مي كرد . مي گفت  دوست دارد شهيد شود .  وي از ژاندارمري كنگان به پادگان آموزشي جهرم جهت انجام خدمت مقدس سربازي رهسپار و پس از پايان اين دوره به هنگ ژاندارمري ايرانشهر و سپس به منطقه سيستان و بلوچستان اعزام شد . در آنجا به درجه رفيع شهادت نايل گرديد . روحش شاد و يادش گرامي باد .
    ادامه مطلب
    مادر عزيزم دوست دارم به شهادت برسم . دوست دارم راهي كه تمامي شهداي دفاع مقدس آن را در پيش گرفته اند من هم آن را در پيش بگيرم . شما را به گرامي داشتن و بزرگ شمردن  نماز و ساير عبادت هاي ديني توصيه مي كنم
    ادامه مطلب
    مادر شهيد:

    شهيد سرباز بوده است و يك سال و نيم خدمت كرده بودند كه در زاهدان به شهادت مي رسند . شهيد هفتمين فرزند خانواده بوده است . ايشان بسيار مشتاق بودند كه به سربازي بروند علاقه ي زيادي به شهادت داشتند ايشان قلبي بسيار پاك و دلي مهربان و رئوف داشتند هميشه مراعات همه را مي كردند هرگاه تصاوير شهداء را پخش مي كردندهميشه مي گفتند كه اي كاش من هم شهيد شده بودم .ايشان به همه در كارخانه و ساير امور كمك مي كردند و كوچكتر و بزرگتر برايش فرقي نمي كردند ايشان روخواني قرآن كاملا مي دانست و نمازش را در اول وقت مي خواند و هميشه دعاي كميل مي خواند و در خانه شان هم دعا برگزار مي شد .

    از بنياد شهيد زاهدان به ما زنگ مي زنند و خبر شهادت فرزندم را مي دهند و بعد فردا صبح از سپاه كنگان مي آيند و شناسنامه ي شهيد را مي برند و مي گويند شايد اشتباه شده باشد و عصر خبر قطعي شهادت فرزندم را برايمان مي آورند .

    و بعد از سه روز جنازه ي شهيد را مي آورند و جنازه بار كرده بود . وقتي مادر شهيد خبر شهادت فرزندش مي شوند بي اختيار به سروصورت خود مي زند و موهاي خود را مي كشد و لباس خود را پاره مي كند . ايشان در آخرين نامه اش به برادرش مي گويد كه مواظب خواهرم و مادرم باش به مادرش مي گويد برايم دعا كن كه شهيد شوم و هنگام شهادتم گريه نكن آخرين بار كه از مرخصي آمده بود يك شهيد مي آوردند او به تشيع جنازه ي شهيد مي رود و بعد كه برمي گردد به مادرش مي گويد برايم دعا كن كه شهيد شوم ايشان 2 ماه به سربازي اش مانده بود كه شهيد شدند . ايشان بيشتر با جوان هاي با ايمان ، با نماز و با قرآن دوست بودند و همة او رادوست داشتند و هنگامي كه ايشان مي خواستند به سربازي بروند يك ماشين پر از دوستانش مي شود و او را بدرقه مي كند .

    يك روز كه فالح و برادرش صالح داشتن اتاق مادرش را رنگ مي كردند بر روي ديوار نام خودش و برادرش را مي نويسد . يك روز از سربازي برمي گردد به داخل حياط مي آيد متوجه مي شود دمپايي مادرش جلوي در اتاق اش نيست .كلاهش را جلوي در اتاق مي گذارد و بعد سيم موتور را از هم جدا مي كند و روي در خانه مي نويسد كه من از سربازي برگشتم ورفتم دنبال مادرم بعد به خانه خواهر و برادرهايش با موتور مي رود تا دنبال مادرش بگرددو بعد از ديوار خانه يكي از خواهرهايش بالا مي رود متوجه مي شود كه دمپايي مادرش جلوي در اتاق گذاشته است . و بعد به داخل مي رود و با مادرش سلام مي كند . ما از مردم انتظار داريم كه مواظب باشند كه ارزشهايي كه شهداء به خاطر آنها جانشان را فدا كردند ازبين نرود .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارگوده
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x