مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید غلامعلی بحرینی

850
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام غلامعلي
نام خانوادگی بحريني
نام پدر عبدالله
تاریخ تولد 1314/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1367/04/12
محل شهادت خليج فارس
مسئولیت -
نوع عضویت ساير(هواپيمايي)
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن خورموج
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    حاج غلامعلي بحريني فرزند عبدالله متولد ..... شهيدي از روستاي ميانخره دشتي، كه در يك خانواده مذهبي و متدين پرورش يافت و تربيت كاملاً اسلامي يافت. در دامن مادري با عصمت و وارسته به نام فاطمه بزرگ شد و در محيطي كه تمام اهالي آن اهل قرآن و حديث و امور مذهبي بودند، پرورش يافت. از همان كودكي در كنار سادات معظم و اساتيد به فراگيري قرآن و امور ديني مشغول شد. در كنار پدر و برادران، از راه دامداري وكشاورزي امرار معاش مي‌كرد. چند سالي براي كسب درآمد بيشتر وكمك به خانواده به كشورهاي همجوار رفت و دستمزد حاصله را جهت امرار معاش خانواده و كمك به فقرا و مساجد مي‌فرستاد. كه آثار خير ايشان در زمينه‌هاي فوق هنوز باقي است. بخصوص تأمين وسايل مساجد وحسينيه‌ها.در زمان جنگ تحميلي هم به اتفاق عمو وپسر عمويش به جبهه رفتند و از كمك دريغ نكردند.

    پدر شهيد، عبدالله و مادرش فاطمه، و دو خواهربه نامهاي خيري و نرگس و دو برادر به نامهاي احمد و علي دارند.

    نحوه شهادت:

    پرواز تا شهادت،  صبح دوازدهم تيرماه شصت و هفت بود، جنگ به روزهاي پاياني خود نزديك مي‌شد، آمريكاي جنايتكار كه در تمام زمينه‌ها به كمك صدام و ارتش عراق آمده بود تا به خيال واهي بتواند حكومت اسلامي را براندازد. و از نظر تسليحاتي هم كشورهاي مختلف استعماري شرق و غرب، دشمن بعثي را كمك مي‌كردند. و آمريكا علناً با ما در خليج فارس وارد جنگ شده بود و ناوهاي خود را در تمام نقاط خليج فارس مستقر كرده بود. جهت تضعيف ملت ايران به هر كاري دست مي‌زد.

    هواپيما گروهي از امت شهيد پرور زحمتكش كشور ما را [كه كمترين دخالتي در مسئله نظامي نداشتند، و جهت فعاليت اقتصادي و تلاش و كار به آنجا مي‌رفتند] به دبي مي‌برد. در هواپيما نيروي نظامي نبود، گروهي تلاشگر ساده و بي‌گناه بودندكه جهت كار و امرار معاش به دبي مي‌رفتند، ولي ناوهاي آمريكايي كه اعمال ضدانساني آنها قابل توجيه نيست، مسافران بي‌گناه هواپيما را مانند نظاميان عرصه جنگ مورد اصابت موشك‌هاي خود قرار دادند و تعداد كثيري ار هموطنان عزيزمان بر اثر اين جنايت هولناك به شهادت رسيدند.

    يكي از اين شهيدان كه مظلوميت خاصي داشت، وجنايت تاريخي آمريكا با خون خود فريادكرد، مؤمن وارسته وخير بزرگوار كه در طول زندگي با بركت خويش كاري جز خدمت به محرومان وكمك به اماكن مذهبي نداشت، شهيد حاج غلامعلي بحريني بود. فرزند شهيد غلامعلي بحريني مي‌گويد: جنايت آمريكا در اين حادثه به قدري عظيم بود كه در قانون جهاني هيچ گروه تروريستي، اين كار را نمي‌كند و هواپيماي مسافربري را مورد حمله قرار نمي‌دهد. جنايت به حدي فجيع بود، كه اكثر شهداء جسم مطهرشان، قطعه قطعه ومفقود شد وجسد مطهر حاج غلامعلي بحريني، پدر شهيدمان به دست ما نرسيد و به جاي پيكر مطهر ايشان ما كفش و لباس شهيد را در قبر گذاشتيم. در حاليكه 15 سال از شهادت ايشان مي‌گذرد، هنوز وسعت فاجعه را فراموش نكرده و شهيد با تمام خصوصيات برجسته اخلاقي در بين خود احساس مي‌كنيم.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
     خصوصيات شهيد: (در گفتگو با فرزند شهيد ) عبدالمحمد بحريني

    - ضمن معرفي خود درباره ويژگي شهيد بفرمائيد:

    عبدالمحمد بحريني فرزند شهيد غلامعلي بحريني مي‌باشم. هر چند به علت مشكلات كاري پدرم، نمي‌توانستيم زياد او را زيارت كنيم. ولي همان چند روزي هم كه فرصت مي‌شد و توفيق پيدا مي‌كرديم در خدمت ايشان باشيم، از محضرشان كسب فيض مي‌كرديم و خيلي ما را نصيحت مي‌كرد. زيرا به اصول ديني و مذهبي خيلي معتقد بود. ما را به نماز اول وقت و رعايت سائل شرعي سفارش مي‌كردند، صله رحم و كمك به مستمندان محل را واجب مي‌شمرد.

    *- خبر شهادت ايشان را از طريق راديو تلويزيون شنيديم، كه موقع پرواز هواپيمايشان از بندرعباس به دوبي توسط يك ناو آمريكائي مورد حمله موشك قرار گرفته و تمام سرنشينان آن به شهادت مي‌رسند. از خاطرات غم‌انگيز و تلخ آنكه، ما تا كنون جسد شهيد را بدست نياورديم وجسم مطهر ايشان پس از 14 سال هنوز مفقود است وبجاي بدن مطهر ايشان . لباس‌ها و كفش شهيد را در درون قبر گذاشتيم.

    *- پدر شهيدم با اينكه به علت جبر زمان و فقر خانوادگي د راوائل زندگي نتوانست به تحصيلات خود ادامه بدهد، اما نسبت به مسائل سياسي، اجتماعي و بخصوص مسائل ديني خيلي وارد بود، و مثل يك عالم مسئله دان مسائلي ديني را براي ما توضيح مي‌داد و در كار حلال وحرام خدا خيلي حساسيت داشت. و روي همين اصل كمك به عمران و آبادي مساجد و حسينه‌ها را تكليف شرعي مي‌دانست.
    ادامه مطلب

    • شهيد فردي مورد اعتماد مردم .... و نسبت به امور ديني، بسيار معتقد بودند و در تمام عمر با بركت خود از كمك به مساجد وحسينيه‌ها ومحافل امام حسين، دريغ نمي‌كردند.

    • از خود گذشتگي و بخصوص كمك ومساعدت به ديگران وگره‌گشايي وحل مشكلات مردم، از ويژگي‌هاي برجسته شهيد بود.

    • صله رحم وتوجه و عطوفت به اقوام در سرلوحه كارهاي او بود. و هر وقت متوجه مي‌شد اقوام از نظر مالي يا مسائل ديگر مشكل دارند، فوري در رفع آن مي‌كوشيد.

    • در اكثر مساجد وحسينيه‌ها آثار متعدد به جاي مانده كه حكايت از دست‌هاي توانا و بخشنده شهيد بحريني است. با اينكه 14 سال از شهادت شهيد بحريني مي‌گذرد، هنوز ذكر خير وخصوصيات اخلاقي شهيد در بين مردم متجلي است.

    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارخورموج
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x