مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عیسی بوالخیری

970
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عيسي
نام خانوادگی بوالخيري
نام پدر هاشم
تاریخ تولد 1343/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1364/04/16
محل شهادت شرهاني
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل -
تحصیلات دوره راهنمايي
مدفن بوالخير
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • زندیگنامه شهید

    شهيدعيسي بوالخيري فرزند هاشم در سال 1343 در خانواده‌اي فقير و مذهبي در روستاي بوالخير ديده به جهان گشود. وي در سن شش سالگي راهي مدرسه شد و به علت فقر مالي نتوانست بيشتر از چهار سال به مدرسه برود، پس از ترك مدرسه در سن 10 سالگي به همكاري با پدر و برادر خود در لنج ماهيگيري مشغول به كار شد و در سن 13 سالگي برادر خود را كه تازه از خدمت سربازي ترخيص شده بود به اتفاق 11 نفر از اقوام و بستگان در يك حادثه دريايي از دست داد. و از خصوصيت بارز اخلاقي وي سربزيري و كم حرفي او بود. در سن 18 سالگي ازدواج نمود و داراي 2 فرزند دختر بنامهاي لطيفه و مريم ميباشد. بوالخيري چند ماه پس از ازدواج به خدمت سربازي اعزام شد و پس از گذراندن دوره آموزشي در شيراز به منطقه جنگي (انديمشك) اعزام و پس از  بيست ماه خدمت در جبهه جفير از ناحيه سر و پا و كمر بوسيله تركش خمپاره مزدوران عراقي مجروح شد، پس از مداوا در بيمارستان ذولفقار اهواز و چند روز استراحت مجدداً به جبهه بازگشت و در جبهه شرهاني مشغول نبرد با صداميان كافر شد و بنابه اظهار يكي از همسنگرانش در تاريخ             14/4/1364 هنگام رفتن در سنگر ديده‌باني با همسنگران خود خداحافظي كرد و حلاليت طلبيد و او اين سفر را سفر آخر خود مي‌دانست. همانا گفته او به حقيقت پيوست بلافاصله در اثر تركش خمپاره دشمن به درجه رفيع شهادت نائل گرديد روحش شاد و راهش پر رهرو.

     
    ادامه مطلب
    خداي را سپاس كه ما را خلعت هستي پوشانيد و عالم وجود در طفيل او قرار داد و رسولاني براي هدايت و سعادت بشر معين فرمود و قدرت مبارزه و دفاع براي تحكيم توحيد و شريعت در نهاد انسان قرار داد كه تا آخرين قطره خون و تا ‌رمق دارد از پاي ننشيند و از استقامت و پايداري در اين راه مقدس ثانيه و ذره فروكش ننمايد.

    باري اينجانب عيسي بوالخيري فرزند هاشم ساكن بوالخير به حكم وظيفه ديني و ملي خود مثل همه فرزندان مكتب اسلامي و قربانيان راه حق و حقيقت لباس مقدس سربازي به تن نمودم بيست ماه به دين وظيفه شريف با كمال مباهات انجام وظيفه كرده‌ام اينك مأموريت خط مقدم و جبهه دارم و سربازم واژه سرباز يعني سرباختن فدائي بودن و هستي دادن شايد قرعه قرباني به نامم اصابت نمايد و به درجه كمال يعني شهادت نائل شوم مثل همه سربازان اسلام و مومنين وصيت مي‌نمايم پس از اقرار به توحيد و نبوت و عدل و معاد و امامت و همه اعتقادات اسلامي. پدرم و مادرم كه با خون جگر و عاطفه فوق‌العاده مرا پرورش دادند و به اين درجه‌ام رسانيدند از عهده شكر شما بر نمي‌آيم جز خدا پاداش و خير به شما عطا بفرمايد اگر شهادت نصيبم گرديد اميدوارم در صبر و بردباري نمونه باشيد همان‌طوري كه سيدالشهداء به خواهرش زينب فرمود صبر پيشه كن و شيطان صبرت را از بين نبرد.

    شما در مصيبت من صابر و شاكر باشيد. پدر و مادر همانطور كه نسبت به من محبت داشته‌ايد به همسرم كه بعد از من خود را غريب مي‌داند محبت داشته باشيد. و دو دخترم را همانطور كه مرا پرورش داديد فرزندانم را به جاي من تربيت ديني و اخلاقي نماييد و اگر جنازه‌ام به دستتان رسيد در قبرستان بهشت علي‌اكبر بوالخير در كنار برادر شهيدم خورشيد خليلي به خاكم بسپاريد برادرانم و خواهرانم اميدوارم نسبت به پدر و مادرم كه داغ برادرم ناصر را فراموش نكرده‌اند و به مرگ من دچار شوند اگر مرا دوست داريد احترام آنها را فراموش نكنيد كه از شما ناراحت شوند از عموهايم و عموزاده‌هايم و تمام فاميل اميد عفو دارم كه مرا از ياد نبريد يعني پدر و مادرم را تنها نگذاريد به تمام سربازان و همقطاران و امت شهيدپرور پيغام دارم كه امام عزيز از جان خود عزيزتر دارند و نسبت به انقلاب و خون شهيدان بي‌تفاوت نباشند و نگذارند كه دشمن احساس لذت و شادي نمايد با تمام نيروهاي ايماني و قدرت جسمي حافظ و نگهبان انقلاب اسلامي باشيد تا انقلاب به صاحب الزمان انتقال گردد والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته.

    سرباز وظيفه عيسي بوالخيري

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوالخير
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x