مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید علی عبدالهی

249
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام علي
نام خانوادگی عبدالهي
نام پدر حسين
تاریخ تولد 1336/05/05
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/01/05
محل شهادت شوش
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن دوراهك
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید حاج علی عبدالهی در سال ۱۳۳۶، در خانواده اي فقير و معتقد در دوراهک به دنيا آمد. ایشان، همان اول زندگی به دلیل فقر و تنگدستی، از راه یافتن به محیط درس محروم شد و تا زمانی که توان کارکردن را پیدا کرد در سن ۱۳-۱۴ سالگی به زحمت طاقت فرسای زندگی تن در داد و در سال ۱۳۵۱ بود که با قلت سن همراه دیگر برادران خود، راهی کشتی های شیلات جنوب شد. در سال ۱۳۵۵ که مشمولیت برای رفتن به سربازی پیدا کرد، در همان سال معاف شد و بعد از این برای امرار معاش راهی کشور قطر شد و پس از چند سال کار در خارج، بالاخره در اوایل سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد. و باز پس از مدت کوتاهی استراحت به قطر سفر کرد تا دنیای فانی را با زندگی طاقت فرسا، ناچیز جلوه دهد و همین هنگام بود که پس از کسب استطاعت و به دلیل ایمان و وابستگی شدیدش به اسلام، با اینکه می توانست زندگی تازه شروع شده خود را سر و سامانی تازه بخشد، اما به زیارت بیت الله الحرام رفت، تا خانه بی آلایش معشوق و معبودش، الله، را زیارت نموده و خود را برای تزکیه مبارزه، شهادت و ایثار آماده سازد. پس به خاطر احساس وظیفه شرعی و الهی خود در رابطه با حفظ انقلاب اسلامی و پیروی از دستورات رهبرش، امام عزیز خمینی بت شکن، از خارج به قصد اتصال به جبهه حق عزیمت کرد و در تاریخ ۲۹/۱۱/۱۳۶۰ از سوی بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوراهک، عاشقانه روانه میدان کارزار شد و پس از یک دوره آموزش در کازرون به جبهه شوش اعزام شد و در عملیات فتح المبین که با رمز مقدس « یا زهرا (س)» آغاز شد، بر اثر اصابت ترکش های خمپاره با بدنی قطعه قطعه به سوی معبود ازلی و ابدی اش شتافت.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحيم

    ولاتحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عندربهم يرزقون

    وكساني كه در راه خدا كشته شده اند را مرده نپنداريد زيرا زنده­اند و نزد خدايشان روزي مي­خورند.

    ان شاء الله به ياري خداوند قادر لايزال عازم جبهه هاي حق عليه استكبارجهاني و مزدورانش مانند صدام و امثال او كه نوكر واقعي آمريكا مي باشند هستم تا اين بی خبران از اسلام بدانند که تاخون در رگ ماست به نداي هل من ناصر ینصرني حسین زمان خميني لبیک گفته و پاسخ مثبت داده و مي دهيم.

    اي مزدوران شرق وغرب بدانید که شما كورخوانده­ايد و نمي­توانيد نور اسلام راستين را خاموش كنيد و شما مثل مگسانيد كه بوسیله كمترين نسيم به اين طرف و آن طرف كشيده مي شويد. بدانيد شماپوچيد ان­شاء­الله تا نابودي اربابانتان دست از مبارزه برنخواهيم داشت.

    وصيتم به برادران همرزم ومسلمان: اولاً همه گوش به فرمان رهبر عاليقدر زمان باشيد وآماده جهاد، جهاد با نفس و جهاد با گرانفروشي وجهاد با ضد انقلاب و محتكرين.

    ان شاء الله اگرشهيدشدم دركنارقبورشهداي دوراهك بخاكم بسپاريد.

    و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    علی عبدالهی

    ۲/۱/۱۳۶۰
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردوراهك
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x