مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عبدالرسول سهولی

348
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عبدالرسول
نام خانوادگی سهولي
نام پدر حسن
تاریخ تولد 1345/01/03
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/04/24
محل شهادت شلمچه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن دير
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید عبدالرسول سهولی در سال ۱۳۴۵ در روستای گله زنی از توابع شهرستان دیّر، متولد شد. هنوز سنی از او نگذشته بود که به علت نبودن امکانات و محرومیت، خانواده ناگزیر به مهاجرت به دیّر شدند. شهید از همان کودکی دارای هوشی سرشار بود. هفت ساله بود که وارد دبستان شد. سال های ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذارد. پس از گذراندن دوره ابتدایی، برایش تجربه شده بود که ماندن در محیط مدرسه او را از راه اسلام منحرف می کند، به همین علت به پدرش پیشنهاد می کند که به مدرسه نرود و در اعتراض پدرس می گوید از نظر دین، این محیط برایم خوب نیست، هر چه آدم بخواهد در این مدارس بماند، منحرف تر می شود، زیرا معلمان نماز نمی خوانند، در مدرسه از اسلام خبری نیست و بچه های کلاس بالاتر از دیگران گمراه ترند، دوست دارم بروم حوزه علمیه، درس طلبگی بخوانم و این قضیه نشانگر علاقه شدید او به اسلام و روحانیت بود که سرانجام او را به راه راست هدایت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشایی مجدد مدارس و حاکم شدن جوّ اسلامی بر مدارس، تصمیم به ادامه تحصیل گرفت. پس از آن در همه صحنه ها، همراه و همگام با انقلاب بود و در راه تداوم انقلاب از هیچ کوششی دریغ ننمود.

    با شروع جنگ تحمیلی، جهت پاسخ به ندای امام امت، مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی در بسیج ثبت نام کرد و به پاسداری از انقلاب اسلامی مشغول شد.

    پس از چندی که از جنگ گذشت جهت یاری نمودن رزمندگان اسلام و ستیز با صدامیان کافر جهت اعزام به جبهه، ثبت نام نمود. پس از اعزام به بوشهر از آنجا با جمعی از برادران حزب اللهی به شیرینو( شهرک شهید رجایی) فرستاده شدند. پس از بازگشت از شیرینو، مجدداً برای اعزام به جبهه ثبت نام نمود، که پس از طی دوره آموزش به جبهه عزیمت کرد و در عملیات غرور آفرین فتح المبین در جبهه شوش شرکت کرد، که پس از عملیات نزد پدر و مادر خود بازگشت. هنوز مدت زیادی از اقامتش در دیّر نگذشته بود که مجدداً عازم جبهه گشت و به عشق یاری نمودن سربازان امام زمان (عج) در عملیات رمضان شرکت جست و در شب اول عملیات با اصبت به مین های کاشته شده دشمن به ندای ارجعی الی ربک، لبیک گفت و به فیض عظمای شهادت نائل آمد.
    ادامه مطلب
    سپاس و تشكر از ايزدمتعال و خداوند سبحان و سلام و درود بر حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام.

    سلام بر شهیدان اسلام از اول تا كنون و درود بر رهبر عظيم­الشأن امام خميني و تسليت به مادران داغديده و همسران شوهر از دست داده و گهواره­ای­های پدر از دست­داده و تبريك به مادران كه ميو­هاي خود را براي حفظ اسلام و قرآن، نارسیده به خدا عاریه داند و عزت براي ملت ایران و شرافت براي مؤمنين.

    من كمال اختيار و آرزو مرگ سرخ را برگزيدم. مادر زحمتكش و مهربان با وصف اينكه مختار بودم در اختيارحيات، اما نمی توانیم شاهد ظلم و ستم ظالم و ستمگر به مظلوم و ستمديده؛ به سیری عده­ای گرسنگی دیگران و تجاوز قومی به قوم دیگر باشیم زیرا اگرسكوت كنيم مسلم نيستيم.

    اسلام عزیز در خطر مرگ و نیستی واقع شده و ما زحمت شبانه روزی حضرت رسول و ائمه هدي و علماي جان نثار را هدر نخواهیم داد و آنها براي آزادي و رفاه و تكامل ما از شیرینی دنيا چشم پوشيدند از بودن نزد فرزند و پدر و مادر صرف نظر كردند و مرگ اختیاری را برگزیدند و در مقابل سختي­ها صبر را انتخاب كردند، خوشا به حال آنان كه چنین کسانی را پيروي کردند. فعلاً خون قادر به نجات مكتب است و خون هيچ­کدام از ما رنگين­تر از ديگري نيست و مرگ دشمنان الهي در یورش و استقبال ما ازمرگ(شهادت)است. زيرا همان يك لحظه جان دادن بهتر از صدها سال عمراست.

    به مادرم توصيه مي كنم همانطور كه وقتی در امور ظاهر موفق مي شدم شاد مي شدي اكنون شادمان باش كه ماموفقيم؛ پدرم از عهده همكاري با تو برنيامدم مرا به رضاي خدا ببخش.

    همشهري های محترم بدي هاي مرا ببخشيد و دعاي رحمت كنيد مرا.

    هموطنان عزیز امام عزیز نائب امام زمان تنها نگذاريد چرا كه او فرزندرسول خداست.

    به امید پیروزی – عبدالرسول سهولی
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردير
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x