مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عبدالرسول بلغار

296
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عبدالرسول
نام خانوادگی بلغار
نام پدر احمد
تاریخ تولد 1342/07/09
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/01/20
محل شهادت شوش
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات ديپلم
مدفن بردستان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید عبدالرسول بلغار در سال ۱۳۴۲ در خانواده ای مذهبی در بردستان چشم به جهان گشود و از همان ابتدای طفولیت به مکتب خانه رفت. تا سن هفت سالگی قرآن را به خوبی یاد گرفت و در سن هفت سالگی به مدرسه رفت و چون قرآن خواندن را یاد گرفته بود، این امر کمک شایانی در به راه انداختن درس و مشقش می کرد. شهید تا کلاس پنجم دبستان در زادگاهش به تحصیل پرداخت و دوره ی راهنمایی از بردستان پیاده به دیّر می رفت تا به تحصیل خود ادامه دهد و هنگام تعطیلی مدرسه در تابستان ها در هوای گرم بنّایی می کرد تا کمکی به پدرش کرده باشد.

    کلاس دوم راهنمایی بود که نهضت امام خمینی (ره) به اوج خود رسید و شهید با سایر مستضعفان مسلمان و تحت ستم و همگام با مردم غیور تحت رهبری امام خمینی (ره) در جریانات انقلاب اسلامی شرکت کرد و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و فرمان حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، بلافاصله به عضویت در این نهاد مقدس درآمد و از اعضای فعال آن به شمار می رفت و شب ها به نگهبانی می پرداخت.

    با شروع جنگ تحمیلی، شهید بلغار آماده جهاد شد تا اینکه در تاریخ ۱/۱۲/۱۳۶۰ با عده ای از همسنگران عازم جبهه شوش شدند و پس از چندی مبارزه با دشمن و شرکت در عملیات پیروزمندانه « فتح المبین» در تاریخ ۸/۱/۱۳۶۱ مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و زخمی شد و با فریاد الله اکبر بر زمین افتاد. و به بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان منتقل گردید. سرانجام در تاریخ ۱۴/۱/۱۳۶۱ به بالاترین مقام انسانیت، یعنی شهادت در راه خدا رسید و با خون سرخ خویش، پیمانش را با امام امضاء نمود و جان خود را در راه اسلام و اهداف الهی و متعالی اش نثار کرد و به لقاء الله پیوست.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحيم

    برادرم و خواهرم و مادرم ، کسی مرا به زور و اجبار به جبهه نکشانده و من فقط برای اسلام و هدف و آرمان های اسلامی و انسانی ام به جبهه می روم و وصیت من به شما این است که همیشه دنباله رو امام باشید حرف های امام امت را گوش دهید و از دل و جان بپذیرید .

    و وصیتم به دانش آموزان حزب الهی این است که: سنگر ما را خالی نکنید که هر کس در هر لباس که باشد علیه اسلام تبلیغ کند و در بسیج حاضر شوید که اسلام بدست شما پرورش می­یابد .

    در پایان وصیت من این است که نگذارید دشمنان اسلام بر علیه این انقلاب توطئه کنند و همیشه وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنید.

    والسلام

    عبدالرسول بلغار
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربردستان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x