مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید صفر جفاکش

310
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام صفر
نام خانوادگی جفاكش
نام پدر علي
تاریخ تولد 1337/06/12
محل تولد بوشهر - دير
تاریخ شهادت 1361/02/20
محل شهادت رودكارون
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل -
تحصیلات ديپلم
مدفن دير
  • زندگینامه
  • شهید صفر ( بهمن) جفاکش در سال ۱۳۳۷ در یکی از قدیمی ترین محله محله های بندر دیّر دیده به جهان گشود. چهار ماه بیشتر نداشت که پدرش را از دست داد و این شروع سختی های خانواده بود. خانواده ای که نان آور نداشت ؛ زیرا فرزند بزرگ خانواده دختری بود که بیش از سه، چهار سال نداشت. انگار تقدیر چنین بود که صفر از دوران کودکی در میان انبوه سختی ها و مشکلات رشد کند.

    هفت ساله بود که به دبستان آیت الله سعیدی ( داریوش سابق) پای نهاد. کودکی معصوم و سر به زیر بود، اما به درس و مشق علاقه زیادی داشت. دوران راهنمایی را در مدرسه راهنمایی شهید محمد منتظری دیّر و دبیرستان را در دبیرستان آیت الله طالقانی دیّر پشت سرگذاشت و تحصیلاتش را تا اخذ مدرک دیپلم ادامه داد.

    پس از اخذ مدرک دیپلم، چون مدتی برای خدمت سربازی مانده بود، به کارگری پرداخت و به مدت ۳ ماه در شیلات دیّر کار کرد. با احضار مشمولین متولد ۱۳۳۷ به خدمت مقدس سربازی رفت و با وجودی که تنها نان آور خانواده به شمار می رفت، اما اصرار بستگان، مبنی بر معافیت از خدمت سربازی سودی نبخشید و در صورتی که به راحتی می توانست برگ معافیت از خدمت را دریافت کند، اما نه او و نه مادر ایثارگرش به این کار راضی نبودند، زیرا خدمت سربازی را خدمت به اسلامی می دانستند. مادرش بارها در برابر سرزنش افراد ایستادگی کرد و در جواب آن هایی که می گفتند تو فقط یک پسر داری که آن هم با سختی بزرگش کرده ای؛ می گفت آری به سختی بزرگش کرده ام تا امروز سرباز اسلام و امام خمینی (ره) باشد.

    دوره ی آموزشی را در کران گذراند و سپس به هوابرد شیراز اعزام شد. در شیراز از شوق جبهه در پوست نمی گنجید و طی نامه ای به مادرش او را از مقصود خود آگاه می کند. هنگام عزیمت به جبهه به یکی از دوستانش می گوید من به جبهه می روم و شهید می شوم.

    در مدت چندماه، در اهواز، دزفول، شوش و رقابیه به سر می برد. تا اینکه برای فتح و آزادی خونین شهر، عملیات آغاز می شود. در حین پیشروی به سوی دشمن بعثی در حالی که با دوستانش مشغول کندن سنگر بودند، مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن قرار می گیرد و به شدت مجروح می شود و از آنجا به بیمارستان ۱۷ شهریور مشهد منتقل و بستری می گردد که سرانجام در تاریخ ۲۶/۲/۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت ناول می گردد. بدن مطهرش پس از چند روز به دیّر منتقل و پس از تشییع با شکوه در دیّر در جنت الشهداء در جوار دیگر شهدا به خاک سپرده می شود.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردير
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x